آرشیو پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۴۲
جهان
۲۰

اردوغان: ترکیه نیازی به اتحادیه اروپا ندارد

اردوغان با تاکید بر اینکه اکثریت مردم ترکیه دیگر عضویت در اتحادیه اروپا را نمی خواهند، گفت ترکیه می تواند به تنهایی روی پای خود بایستد ونیازی به اتحادیه اروپا ندارد.

به گزارش ایرنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه در گفت و گوی اختصاصی با شبکه انگلیسی بی. بی. سی گفت: اتحادیه اروپا چنانچه با صراحت بگوید که قادر به قبول عضویت ما نیست، این حرف خیال ما را راحت می کند و آن زمان است که برای اجرای طرح «بی» یا «سی» اقدام خواهیم کرد. رئیس جمهوری ترکیه تصریح کرد: اتحادیه اروپا نه تنها ما را به اجلاس سران خود دعوت نمی کند بلکه دارد وقت ما را هم تلف می کند. با وجود این ما یک مدت کوتاه دیگر به روابط مسالمت آمیز خود با اتحادیه مذکور ادامه می دهیم تا ببینیم چه نتیجه ای برای ما به دنبال خواهد داشت.

روابط ترکیه و اتحادیه اروپا از زمان کودتای ترکیه رو به سرد شدن گذاشته است. دیروز نیز برای نخستین بار دادخواست شکایتی از سوی 5 نفر از قانونگذاران سوئدی علیه اردوغان به اتهام جرم علیه بشریت تنظیم شد. چنانچه این دادخواست مورد پیگیری قرار گیرد، حکم بازداشت اردوغان صادر می شود. خبر دیگر اینکه حزب حاکم ترکیه پیش نویس قانونی را تقدیم پارلمان این کشور کرده که برمبنای آن نمایندگانی که از اصطلاحاتی مانند «نسل کشی ارامنه» یا «کردستان» استفاده کنند، با مجازات روبه رو می شوند.