آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۹۷
هنر و ادبیات
۱۰
فصل دوم (نمایش)

سومین یادمان برای استادمحمد

دوم مردادماه امسال که برسد، پنج سال است که محمود استادمحمد در میان ما نیست؛ حالا خبر رسیده که بنیاد این استاد تئاتر قرار است در همین تاریخ، سومین یادمان او را که شامل اجرای نمایشنامه خوانی از آثار این هنرمند فقید است، برگزار کند.

آن طور که جواد عاطفه، سخنگوی بنیاد محمود استادمحمد به مهر گفته، قرار است سومین یادمان استادمحمد با مسئولیت پرستو گلستانی برگزار شود. فراخوان این یادمان نیز طی یک هفته آینده منتشر خواهد شد. او تاکید کرده: در این یادمان تلاش و علاقه ما تمرکز بر جوانان است و می خواهیم جوانان در قالب نمایشنامه خوانی استادمحمد را بازخوانی کنند.

سخنگوی بنیاد استادمحمد مچنین آماده سازی یک شناخت نامه دقیق با توجه به جزئیات درباره محمود استادمحمد را که با همکاری یک پژوهشگر تئاتر در دست انجام است از دیگر برنامه های این بنیاد ذکر کرده و با اشاره به چاپ 14 نمایشنامه از محمود استادمحمد در 6 مجلد توسط نشر چشمه، توضیح داده: این آثار از مجموعه محمود استادمحمد و قرار است شامل چاپ 17 نمایشنامه منتشرشده و نشده این هنرمند فقید تئاتر باشد. البته منتظر هستیم تا برخی آثار استادمحمد که متن شان وجود ندارد به دست مان برسد تا به این مجموعه اضافه کنیم.