آرشیو سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۶۹۸۱
رسانه
۱۵
آن سوی رسانه

«یورونیوز» پربیننده ترین شبکه خبری اروپا

«یورونیوز» نام یک شبکه خبری اروپایی 24 ساعته است که به صورت مستقیم زیر نظر کمیسیون ارتباطات اتحادیه اروپا مدیریت می شود و دفتر مرکزی آن در شهر لیون فرانسه واقع شده است. این شبکه خبری در تاریخ اول ژانویه 1993 میلادی راه اندازی شد و هم اکنون شبکه های دولتی 19 کشور اروپایی اداره امور یورونیوز را برعهده دارند. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز SOCEMIE، این شبکه خبری در حال حاضر بیش از 200 میلیون خانه را در 121 کشور جهان تحت پوشش قرار داده است. همچنین گفته می شود که یورونیوز با قابلیت دسترسی 167 میلیون خانواده اروپایی، پربیننده ترین شبکه خبری اروپا محسوب می شود.

این طور که در توضیحات مربوط به سیستم مدیریت این شبکه خبری گفته شده است، یورونیوز توسط یک مجموعه زیرنظر سازمان های خبری بزرگ در اروپا و آفریقای شمالی مدیریت می شود و از سال 2015 میلادی به بعد 53 درصد سهام آن در اختیار «مدیا گلوب نتورکس» است که شرکت مذکور به یک میلیارد مصری به نام «ناگویب ساویریس» تعلق دارد، 25 درصد سهام آن در اختیار مرکز «ان بی سی یونیورسال» است و 22 درصد سهام آن را هم شرکت های رسانه ای اروپایی در اختیار گرفته اند.

برنامه های اصلی یورونیوز با هدف انعکاس رویدادهای جهان از دید اروپایی ها تنظیم می شود و در این میان پخش اخبار، مرور مطبوعات، بررسی وضعیت اقتصادی، سرخط مهم ترین اخبار جهان، تحلیل اخبار اروپا، ورزش، رخدادهای آتی و فرهنگ مهم ترین موارد مد نظر شبکه خبری مذکور است. ویژگی منحصر به فرد برنامه های این شبکه خبری این است که تمام اخبار آن به صورت تصویری پخش می شوند و بینندگان آن حتی چهره یک مجری را هم مشاهده نمی کنند و تمام اخبار به این شکل در اختیار مخاطبان قرار می گیرند.

برنامه های شبکه خبری یورونیوز با 13 زبان مختلف برای مخاطبان پخش می شوند که فارسی نیز یکی از این زبان ها است و تصاویر پخش شده از تمامی زبان های مذکور به صورت یکسان در اختیار مخاطبان قرار می گیرند و فقط گزارش ها با زبان های گوناگون برای مخاطبان ارائه می شود.