شناسایی عوامل تعیین کننده در آسیب شناسی پژوهش های انجام شده در حوزه مدیریت اسلامی و ارائه راهکارهای لازم جهت رفع آسیب ها با استفاده از رویکرد AHP-QFD

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف از این پژوهش، آسیب شناسی پژوهشهای انجام شده در حوزه مدیریت اسلامی، ارایه یک طبقه بندی جامع از انواع عوامل و شاخصها و در نهایت ارایه راهکارهای لازم و کاربردی در راستای رفع این آسیبها است. روش انجام پژوهش در قالب روش های پژوهش کاربردی و توصیفی از شاخه پیمایشی است. در ابتدای امر از مطالعات کتابخانه ای جهت جمعآوری مبانی نظری پژوهش و در ادامه از ابزارهای مصاحبه و پرسشنامه مقایسات زوجی جهت شناسایی و اولویت بندی آسیبها و راهکارهای پژوهشها در حوزه مدیریت اسلامی استفاده شده است. برای تحلیل داده های به دست آمده از نمونه ها، روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی و روش گسترش عملکرد کیفی مورد استفاده قرار گرفته است. محاسبات مربوط به ماتریسهای مقایسات زوجی به کمک نرم افزار Super Decision انجام شده است. نتایج این پژوهش نشان میدهد که آسیبهای ساختاری به عنوان اثربخشترین و مهمترین آسیبها است. آسیبهای سیاست گذاری، روش شناختی، فرهنگی، انسانی و انگیزشی به ترتیب در اولویتهای بعد جای میگیرند. قرار گردن آسیبهای حاصل از موارد انگیزشی در اولویت آخر نشان از آن دارد که با وجود کاستی ها و محدودیتهای فراوان در انجام یک کار پژوهشی، این مسایل انگیزشی است که همچنان انجام پژوهشهای جدید در حوزه مدیریت اسلامی را به صورت پویا نگه داشته است.
زبان:
فارسی
صفحات:
115 تا 137
لینک کوتاه:
magiran.com/p1702004 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!