برنامه ریزی آموزشی با الگوی بازگشت سرمایه ROI در آموزش پزشکی

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
تاثیرات مثبت دوره های آموزشی در علوم پزشکی بعلت نبود حمایت های لازم، محو می شوند. انتظار می رود آموزش بر توانمندی کنونی یا آتی دانشجویان تا حد زیادی تاثیر گذارد. جهت افزایش پاسخگویی به آموزش های حرفه ای به منظور ثابت نمودن ارزش کاربردی برنامه های آموزشی دانشگاه، فرآیند سنجش کامل و ارزشیابی با ROI به نظر راهکاری مناسب است. هدف از این مقاله معرفی راهبرد ROI برای توسعه آموزش پزشکی می باشد.
روش
مقالات مرتبط در منابع اینترنتی و کتابخانه ای مورد بررسی قرار گرفت و مقالاتی که با موضوع ارتباط بیشتری داشتند، انتخاب و مطالب آنها استخراج شد.
یافته ها
بسیاری از دانشگاه ها در سرتاسر جهان با انجام ارزشیابی ROI و کوشش بازگشت سرمایه با هزینه کمتر، نتیجه بهتری از فعالیتهای یاددهی یادگیری می گیرند. در سیستم آموزشی خود آموزش نباید ارزش باشد، آموزش باید منجر به ارزش شود. تا زمانیکه اهداف آموزش برای کلیه افرادی که آموزش به آنها مربوط می شود، شفاف و روشن نباشد، تاثیر مثبتی در بر نخواهد داشت. آموزشی که منجر به ارزش می شود دارای سه مشخصه است: تدوین برنامه، اجرای برنامه و پیگیری، که مشخصه سوم از همه مهمتر می باشد. کسب ارزش از آموزش مستلزم یکپارچگی، برنامه ریزی و پیگیری است. روش ROI می تواند برای برنامه ریزی آموزش و سرمایه گذاری در فعالیت های آموزشی استفاده شود. ارزشیابی برنامه ریزی و جمع آوری و تحلیل داده ها مراحل الگوی ROI هستند.
نتیجه گیری
با ارزشیابی برنامه های آموزشی بوسیله ROIکار آموزش می تواند بعنوان یک نقطه روشن معتبر درک شود. طراحان آموزشی می توانند یافته های ارزشیابی ROI را به منظور افزایش همترازی آموزش با نیازهای دانشگاه و هم چنین برای بهبود کارآیی، طراحی و توسعه چرخه آموزش به کار ببرند. این الگو برای دوره های بلند مدت و مهارتی نسبت به شناختی اداراکی از کاربرد مناسب تری برخوردار می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
27 تا 31
لینک کوتاه:
magiran.com/p903123 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!