آرشیو سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۲۳۳۱۳
جامعه
۱۰

خبر

نایب رئیس شورای شهر: بازپس گیری مطالبات گذشته توسط شهرداری تهران به 40 هزارمیلیارد تومان افزایش خواهد یافت

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: با اقداماتی که برای بازپس گیری اموال و املاک در حال انجام است، ارزش آن از 20 به بیش از 40 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش فارس، پرویز سروری درخصوص اقدام اخیر شهرداری تهران برای بازپس گیری املاک و اموال به ارزش 20 هزار میلیارد تومان، اظهارداشت: مبالغ حاصل از این بازپس گیری را می توان در اصلاحیه بودجه لحاظ کرد. ما پیش بینی های لازم را داشتیم که اگر درآمدها تا سقفی که در لایحه بودجه مشخص شده، افزایش پیدا کند، می توان در بودجه لحاظ کرد و اگر این مبلغ بیشتر شود در اصلاحیه بودجه اضافه خواهد شد.

سروری با بیان این که شهرداری روند خوبی را در پیش گرفته است، یادآور شد: مدیریت شهری حقوق مردم را بدون جار و جنجال استیفا می کند و شورای شهر به شدت حامی این اقدامات است. ما این اموال بازگشتی را فرصت بسیار خوبی برای شهر می دانیم.

وی با تاکید بر این که شورا و شهرداری بازگشت تمام مطالبات، املاک و اموال و مواردی را که خساراتی به بیت المال وارد شده مصرانه و بدون حاشیه سازی پیگیری می کند، گفت: تاکنون قسمتی از آن اعلام شده و در آینده ای نه چندان دور گزارش ها کامل تر ارائه خواهد شد.همین 20 هزار میلیارد تومان که چندی پیش اعلام شد، در بخش تکمیلی می تواند به بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان برسد.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان این که این تمام حق شهر نیست، ادامه داد: همکاران ما در شهرداری در حال پیگیری هستند و اقدامات بسیار مثبتی صورت گرفته است. شورا بر این مسئله تاکید دارد و از شهرداری می خواهد که اقدامات موثرتری در این زمینه انجام دهد.قسمت اول اقدامات جلو رفته و بازپس گیری املاک و اموال روی روال انجام می شود و به نظر می رسد با تلاش هایی که شاهد آن هستیم تحقق رقم بالاتر تا پایان امسال به نتیجه برسد.

هشدار پلیس فتا نسبت به استفاده قماربازان از کارت های بانکی اجاره ای

رئیس پلیس فتا فراجا گفت: اکثر قماربازان اینترنتی از درگاه های غیررسمی و شماره کارت های اجاره ای استفاده می کنند.

سردار وحید مجید در گفت وگو با تسنیم با اشاره به اقدامات پلیس، قوه قضائیه و بانک مرکزی در راستای جلوگیری از قمار سازمان یافته اینترنتی اظهارداشت: اقداماتی که قوه قضائیه و بانک مرکزی با همراهی پلیس فتا داشته است، باعث کاهش چشمگیر قمار اینترنتی در کشور شده است.

مجید با بیان اینکه ریشه اکثر قمارهای اینترنتی در خارج از کشور است، افزود: اقدامات زیرساختی انجام شده باعث کاهش جذب و تبلیغات قمار اینترنتی در فضای مجازی شده است، البته در این زمینه افراد زیادی هم شناسایی و دستگیر شده اند. وی بیان داشت: در ماه های گذشته فردی که از راه قمار اینترنتی، گردش مالی هزار میلیارد تومان داشت در یکی از استان ها شناسایی شد و به ارتباطش با دو نفر در کشورهای همسایه اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با بیان اینکه وقوع جرم قمار اینترنتی در سال 1402 صددرصد کاهشی بوده است، گفت: امسال حدود 11 پرونده کثیرالشاکی قمار مختومه شد و در همین راستا 134 متهم دستگیر شدند.

مجید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نمی شود قماربازان اینترنتی را از گردش مالی آنها شناسایی کرد، اظهارداشت: اکثر این افراد از درگاه های غیررسمی و شماره کارت های اجاره ای استفاده می کنند.

مرگ 4 نفر و خسارت 65 میلیارد تومانی بر اثر سیل اخیر در خراسان شمالی

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: سیل روز شنبه 6 خرداد ماه 65 میلیارد و 700 میلیون تومان به این استان خسارت وارد کرد.

علیرضا شفیق در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این که در روز شنبه ششم خرداد ماه، 15 نقطه در این استان درگیر جاری شدن سیلاب بود، اظهارداشت: اوج سیلاب های جاری شده به ترتیب در روستای استاد در شهرستان فاروج و گلیان در شهرستان شیروان بوده است.

شفیق با بیان این که بر اثر جاری شدن سیلاب تجهیزات آبرسانی دچار خسارت شد و برخی از خطوط انتقال آب دچار آب بردگی شده اند، افزود: میزان خسارتی که سیل به تجهیزات آبفا در مناطق سیل زده وارد کرد دو میلیارد و 395 میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به خسارت های وارد شده در بخش کشاورزی ادامه داد: سیل سبب شد تا حدود 400 راس دام تلف شود، 18 دستگاه از انواع تراکتور، دنباله بند و خرمن کوب از بین رود و علاوه بر آن به محصولات زراعی و باغی نیز آسیب بزند.

به گفته این مقام مسئول، خسارت های وارد شده به بخش کشاورزی و دامی 29 میلیارد و 332 میلیون تومان بوده است.

شفیق بیان داشت: سیل به 16 واحد مسکونی در روستای استاد و چهار واحد نیز در روستای چوکانلو خسارت وارد کرد که رقم ریالی آن 10 میلیارد تومان بوده است.

وی میزان خسارت های وارد شده به راه های روستایی، ابنیه و پل ها را 12 میلیارد تومان اعلام کرد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: همچنین بر اثر جاری شدن سیل در روستای استاد 21 دستگاه وسیله نقلیه دچار آسیب شدند که میزان خسارت وارد شده 10 میلیارد تومان بوده است.

گفتنی است، این سیل موجب فوت چهار نفر در شهرستان های فاروج و شیروان شد.

واحدهای سیار معاینه فنی شهر تهران در مجتمع های مسکونی حاضر می شوند

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از اجرای طرح ویژه نسل جدید معاینه فنی سیار در تهران تحت عنوان پرتابل خبر داد.

به گزارش تسنیم، شادی مالکی در نشست خبری از اجرای طرح ویژه نسل جدید معاینه فنی سیار در تهران تحت عنوان پرتابل خبر داد و گفت: در این طرح واحدهای سیار معاینه فنی با درخواست ساکنین مجتمع ها و یا سازمان ها و شرکت ها در محل حاضر می شوند و نسبت به معاینه فنی خودروهای آنها اقدام می کنند.

مالکی با بیان اینکه حدود 30 درصد از خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می کنند موفق به دریافت گواهی نمی شوند، افزود: همین امر منجر به این می شود که این خودروها در ترددهای خود بیشتر دچار مشکل شوند.

وی در ارتباط با اختصاص تعمیرگاه ویژه بانوان بیان داشت: 30 درصد از مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی بانوان هستند و با توجه به این موضوع یک واحد تعمیراتی و معاینه فنی ویژه بانوان در مرکز آبشناسان راه اندازی شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران افزود: ان شاءالله هشت خط سیار نیز در کمتر از یک ماه آینده برای دسترسی راحت تر به مراکز معاینه فنی در تهران راه اندازی خواهد شد.

مالکی با بیان اینکه مراکز معاینه فنی از جمله بیهقی، آبشناسان و شقایق به صورت 24ساعته فعال هستند، گفت: همین امر موجب افزایش مراکز معاینه فنی شده است و در زمان حاضر ظرفیت مراکز معاینه فنی به 3 میلیون خودرو رسیده است.

وی با اشاره به صدور معاینه فنی برتر اظهارداشت: در زمان حاضر در 11 مرکز این کار در حال انجام است و از ابتدای سال تا امروز 18 درصد خودروهای مراجعه کننده موفق به دریافت معاینه فنی شده اند.