آرشیو یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳، شماره ۲۳۶۰۸
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش

* در ادامه رقابت های جام جهانی وزنه برداری که به میزبانی گرجستان در حال برگزاری است، امروز در سومین روز از مسابقات، امیر جعفری در دسته 65 کیلوگرم به روی تخته رفت و در حرکت اول موفق به مهار وزنه 183 کیلوگرمی شد. او در حرکت دوم وزنه 187 کیلوگرم و در حرکت سوم وزنه 192 کیلوگرم را مهار کرد و به مدال طلا دست یافت. در این دسته 20 ورزشکار حضور داشتند. پیش از این نیز محسن بختیار در دسته 59 کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود.

* مرحله نیمه نهائی مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در کویت برگزار شد و نماینده ایران از صعود به فینال بازماند. محمد رهبری در رقابت با اوه سان گوک شمشیرباز شاخص کره جنوبی با نتیجه 15 بر 5 شکست خورد. او نتوانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد و با اختلاف امتیاز زیاد شکست خورد. رهبری پیش از این علی پاکدامن و فرزاد باهر، دو هم وطن خود را شکست داده بود. پاکدامن در مرحله یک هشتم نهائی و فرزاد باهر و محمد فتوحی در مرحله یک چهارم نهائی شکست خوردند.

* آخرین مرحله مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک پاریس از روز سه شنبه(5 تیر) به میزبانی جمهوری چک برگزار می شود و تا 9 تیر ادامه خواهد داشت. کمانداران کشورمان با ترکیب علی سینا منشازاده، هادی نوری، غلامرضا رحیمی، محمدرضا عرب عامری، فرزانه عسگری، مریم یاورپور، سمیه رحیمی و مرضیه تفضلی برای شرکت در این مسابقات امروز شنبه دوم تیر عازم چک شدند. هدایت کمانداران کشورمان را میلاد وزیری سرمربی، زهرا شمس و مجید احمدی به عنوان مربیان برعهده دارند. در پایان این رقابت ها کمانداران اعزامی به پارالمپیک پاریس در رشته های ریکرو و کامپوند زنان و مردان معرفی خواهند شد. پیش از این قرار بود زهرا نعمتی نیز همراه تیم برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس به این مسابقات اعزام شود که به دلیل ناآمادگی از نظر شرایط جسمانی و روحی در این دوره از بازی های پارالمپیک حضور نخواهد داشت.