به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « تصویر » در نشریات گروه « علوم سیاسی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «تصویر» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • سید جلال دهقانی فیروزآبادی، محمد ستوده، حسین ارجینی، محمدعلی صادق زاده*

    دیپلماسی عمومی یکی از ابزارهای موثر نیل به اهداف سیاست خارجی ایران محسوب می شود. جایگاه و نقش امام خمینی و مقام معظم رهبری در جهت دهی به افکار عمومی سایر ملت ها به منظور صیانت از ارزش های اسلام و انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در این مقاله در پاسخ به این سوال اصلی که نقش رهبری نظام در ارایه تصویر مثبت و مطلوب از جمهوری اسلامی ایران، جهت تامین منافع ملی و مصالح اسلامی چیست؟ این فرضیه مورد آزمون قرار گرفت که رهبری نظام با توجه به جایگاه خود در ساختار سیاسی حقوقی کشور، در فعال سازی، تقویت و کارآمدی دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران از طریق مدیریت تصویر، برقراری ارتباط مستمر با سایر ملت ها و آگاهی بخشی به افکار عمومی جهان نسبت به اهداف، ارزش ها و آرمان های ایران اسلامی، نقش تعیین کننده ای در مقبولیت و مشروعیت وجهه ایران در سطح منطقه و فرامنطقه داشته است. بر این اساس تعریف و تبیین دیپلماسی عمومی و ارتباط آن با رهبری نظام، می تواند به شناخت عوامل تاثیر گذار بر دیپلماسی عمومی و بهره گیری بیشتر از فرصت های فرا رو کمک نماید. 

    کلید واژگان: رهبری, دیپلماسی, مدیریت, تصویر}
    Sryrd Jalale Dehghani Firouzabadi, Mohammad Sotoude, Hossein Arjini, MohammadAli Sadeghzadeh *

    The role of system leadership in efficiency public diplomacy through image managementAbstractPublic diplomacy is one of the effective factors to achieve Iran's foreign policy goals. The position and role of Imam Khomeini and the Supreme Leader in directing the public opinion of other nations in order to protect the values of Islam and the revolution is of great importance. In this article, in response to the main question, what is the role of the regime leadership in presenting a positive and favorable image of the Islamic Republic of Iran, in order to ensure national interests and Islamic interests This hypothesis was tested that according to the leadership position of the system in the political-legal structure of the country, in activating, strengthening and efficiency of public diplomacy of the Islamic Republic of Iran through image management, establishing continuous communication with other nations and raising awareness of world public opinion. To the goals, values and ideals of Islamic Iran, it has a decisive role in the acceptability and legitimacy of Iran's image in the region and beyond. Accordingly, the definition and explanation of public diplomacy and its relationship with the system leadership, can help to identify the factors affecting public diplomacy and take more advantage of opportunities.

    Keywords: system leadership, Islamic Revolution, public diplomacy, favorable image}
  • جلیل بیات، سید محمدکاظم سجاد پور*، محمدحسین جمشیدی، محسن اسلامی

    تصمیم گیرندگان در کشورهای دمکراتیک معمولا سعی می کنند نظرها و دیدگاه های جاری در جامعه را مورد توجه قرار دهند. یکی از روش های معمول در شناخت افکار عمومی درباره یک موضوع، انجام نظرسنجی است. نظرسنجی می تواند فهم موجزی از دیدگاه های مردم یک کشور درباره یک موضوع به دست دهد، اما اگر بخواهیم تصویر جامعی از یک جامعه درباره کشوری دیگر داشته باشیم می بایست دیدگاه های افکار عمومی را از ابعاد مشخصی مورد بررسی قرار داد. ازاین رو پژوهش حاضر سعی دارد با توجه به نظریه تصویر در روابط بین الملل، سه بعد را در برسازی تصویر مردم آمریکا از ایران مورد بررسی قرار دهد. از آنجا که افکار عمومی در آمریکا یکی از عوامل تاثیرگذار بر فرایند تصمیم گیری سیاست خارجی این کشور است و تصویر مردم آمریکا از ایران تاثیر مهمی در چگونگی رابطه آمریکا با ایران دارد، سوال اصلی این پژوهش را این گونه مطرح کردیم که افکار عمومی آمریکا چه تصویری از ایران داشته و شامل چه ویژگی هایی است؟ نتایج پژوهش حاضر که با روش مطالعه موردی و براساس نظریه تصویر به دست آمده است نشان می دهد تصویر مردم آمریکا از ایران به تصویر کلیشه ای «دشمن نسبی» شباهت دارد که این موضوع از طریق بررسی سه بعد موقعیت، میزان توانمندی و ارزش های سیاسی ایران از دیدگاه افکار عمومی آمریکا حاصل شد که به ترتیب شامل تهدیدآمیز، قدرت نسبی و ارزش های سیاسی متفاوت است.

    کلید واژگان: ایران, آمریکا, تصویر, تهدید, افکار عمومی, ارزش های سیاسی}
    Jalil Bayat, Seyed mohammadkazem Sajadpour *, Mohammadhosein Jamshidi, Mohsen Eslami

    Decision-makers in democratic countries usually try to take into account the current opinions and perceptions that exist in society. One of the most common ways to identify public opinion on a topic is to conduct a survey. It can provide a clear understanding of the people's views on a topic in a country. However, if we want to obtain a comprehensive picture of a society’s perception of another country, we need to look at public opinion and their viewpoints from various angles. Therefore, the present study attempts to examine three aspects of the image American people have of Iran, and this is done using Image Theory in International Relations. Since public opinion in the United States is one of the influential factors in the foreign policy decision-making process and the American people’s image of Iran has an important impact on US-Iran relations, the main question of the present study is how do the American public view Iran and what aspects does this include? The results of this case study show that the American people's perception of Iran resembles the stereotypical image of a "relative enemy". This conclusion was obtained by examining the following three dimensions: Iran's position, Iran’s capabilities, and Iran’s political values.

    Keywords: Iran, The United States, Image, Threat, Public opinion, Political values}
  • جلیل بیات، سید محمدکاظم سجادپور*، محمدحسین جمشیدی، محسن اسلامی

    هدف اصلی این پژوهش طرح روشی جدید برای شناخت تصویر در روابط بین الملل است. بر اساس نظریه تصویر گفته می شود تصاویر نقش مهمی در تصمیم گیری ها و سیاستگذاری ها دارند؛ چنانکه اعتقاد بر این است رهبران نه بر اساس «واقعیت»، بلکه بر اساس «تصویری که از واقعیت» دارند اقدام به تصمیم گیری می کنند. از این لحاظ کشف تصویر فاعل شناسا از ابژه مورد شناخت می تواند در تبیین و حتی پیش بینی تصمیمات اتخاذی توسط فاعل شناسا به کار آید. در این راستا این پژوهش با روشی ابتکاری سعی کرده تصویر باراک اوباما به عنوان رییس جمهوری امریکا از ایران را مورد احصاء قرار دهد. لذا این سوال اصلی مطرح شده است که تصویر رییس جمهور باراک اوباما از ایران چیست و شامل چه ویژگی هایی می شود؟ نتایج این پژوهش نشان می دهد تصویر باراک اوباما از ایران به تصویر کلیشه ای «دشمن نسبی» شباهت دارد. این نتیجه بر اساس بررسی سه بعد موقعیت، میزان توانمندی و ارزش های سیاسی ایران از دیدگاه اوباما حاصل شد که به ترتیب شامل تهدیدآمیز، قدرت نسبی و ارزش های سیاسی متفاوت است.

    کلید واژگان: تصویر, نظریه تصویر, ایران, آمریکا, اوباما}
    Jalil Bayat, Seyed MohammadKazem Sajjadpour *, MohammedHossain Jamshidi, Mohsen Islami

    The main purpose of this study is to design a new method for image recognition in international relations. According to image theory, images are said to play an important role in decision-making and policy-making; It is believed that leaders make decisions not on the basis of "reality" but on the basis of their "image of reality". In this regard, the discovery of the subject-identifier image of the known object can be used to explain and even predict the decisions made by the subject-identifier. In this regard, this study has tried in an innovative way to count the image of Barack Obama as President of the United States of Iran from Iran. So the main question is what is President Barack Obama's image of Iran and what are its characteristics? The results of this study show that Barack Obama's image of Iran is similar to the stereotypical image of "relative enemy". This result was obtained by examining the three dimensions of Iran's position, capability, and political values ​​from Obama's point of view, which include threatening, relative power, and different political values, respectively.

    Keywords: image, Image Theory, Iran, USA, Obama}
  • آرش بیدالله خانی*
    ارزش، اعتبار، حیثیت، قدرت نرم، مزیت، سود و... از الصاقات نام و تصویر مثبت یک کشور است. امروزه ارزش برند و تصویر ادراکی ملت و کشور، حکم طلای نامریی را دارد. رقابت شهروندان و مردم عادی دنیا، برای دسترسی به نام و گذرنامه یک کشور معتبر، این مسئله را به خوبی نشان می دهد. کره جنوبی از جمله کشورهایی است کهادراک بصری آن در دنیای امروز، جذابیت و ارزشمندی را به همراه دارد. بر همین اساس این مقاله با تشریح و مفهوم شناسی حوزه برندینگ ملت، به بررسی چگونگی ساخت بندی تصویرسازی ملی در کره جنوبی بر مبنای گسترش موج فرهنگ کره ای (هالیو)، می پردازد. بر همین اساس پرسش اساسی این پژوهش این است که مهمترین عامل موفقیت پروژه تصویرسازی و ساخت برندینگ ملت کره چه بوده است؟ این نوشتار با مفهوم شناسی برندینگ ملت و تصویرسازی ملی و در پاسخ به پرسش پژوهش، مهمترین مولفه موفقیت کره جنوبی را در زمینه برندینگ و تصویرسازی ملت و مدیریت شهرت بین المللی، نهادسازی راهبردی می داند و بر همین اساس به توضیح برخی از مهمترین نهادهای سیاستگذاری در رابطه با برندینگ و تصویرسازی ملی کره جنوبی می پردازد.
    کلید واژگان: کره جنوبی, برندینگ, تصویر, نهاد, فرهنگ}
    Arash Beidollahkhani *
    Value, credibility, dignity, soft power, advantage, profit, power and ... are attached to the name of the country with the positive image. The value of the perceptual image of the nation and the country is like the invisible golden. One of the important facts about that is the competition between citizens and ordinary people in the world, for access to the name and passport of a credible country. Nowadays, South Korea's name along with an industrial product or cultural production gives the valuable power to that production. Accordingly, the main question of the present research is that what is the most important factor in the success of the Korea's nation branding and Korea's positive image around the world? This paper tries to explain and conceptualization of the nation branding field and then examines the construction and policy of nation branding spread of Korea by Korean wave. This paper emphasizes that the most important factor in the success of Korea's global image and management of its reputation is the strategic institutionalization.
    Keywords: South Korea, Branding, image, institution, Culture}
  • آرش بیدالله خانی*

    برندینگ ملت و برندسازی ملی در وجه مفهومی عبارت است از تغییر، بازسازی و دگرگون کردن تصویر یک کشور در خارج از آن که توسط مردم و افکار عمومی خارجی ادراک شده است. برندینگ ملی در اصل، هم تراز کردن تصویر یک ملت با واقعیت است. این امر به ویژه برای کشورهایی که تغییرات اساسی را در نظام های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود تجربه کرده اند، بسیار ضروری است؛ به خصوص به این دلیل که به طور معمول، تصویر این کشورها به دور از واقعیت این ملت ها در دنیای امروز است. بر همین اساس، مقاله حاضر با تشریح اهداف و تمرکز مطالعاتی فرایند برندینگ ملت و تصویرسازی ملی به مثابه یک تئوری میان رشته ای، اذعان می کند که مزیت میان رشته ای بودن این حوزه مطالعاتی می تواند افق ها و چشم اندازهای مطالعاتی جدیدی را برای علوم سیاسی و روابط بین الملل ایران به ارمغان آورد و محققان این رشته از آن به عنوان یک تئوری جدید، به طور گسترده استفاده کنند.

    کلید واژگان: ادراک, برندینگ, تصویر, ملت, هویت}
    Arash Bidollahkhani *

    Nation branding in conception meaning way is rebuild, construction and Change of image of the country in outside of the land which perception by foreign people, stakeholder and international public opinion. Originally Nation branding is align of the nation with reality. This is so important matter for countries which passed many fundamental changes in their political, social and economic systems. More often image of these countries always is different from their reality. This paper tries to examine what is the nation branding and national image making and its goals and its focus. Then paper emphasis that nation branding as interdisciplinary theory can provide new perspective and new studies for political science and international relation studies in Iran and later on scholars and students in Iran can extensive use from this theory.

    Keywords: Branding, nation, Image, Identity}
  • کامین عباسی پیانی، آرش اقبال*

    در دیدگاه بودریار، همه چیز به تصویر تبدیل شده است و تصویر تمامی واقعیت را به امری مجازی بدل کرده است. بنابراین با یک فروپاشی عظیم در حیطه های مختلف مواجهیم. مرزها از میان رفته و دیگر نمی توان نه تنها بین هنر و دیگر ابژه ها تمایزی قایل شد، بلکه به عنوان مثال در حیطه علوم مختلف نیز همین اتفاق افتاده است. یعنی، در دوران حاد-واقعیت دیگر نمی توان مرز مشخصی میان حیطه های مختلف علم قایل شد. بلکه دوره حاد-واقعیت، دوره علوم بینا-رشته ای است. بودریار اذعان می کند که دوره حاد-واقعیت، دوره غیاب فرا روایت هاست. در چنین شرایطی که مرز میان امور مختلف از بین رفته است، مسلما هنر نیز نمی تواند هویت منحصر به فردی داشته باشد. در نتیجه هر چه امروزه به عنوان اثری هنری عرضه می شود، امری پوچ است. زیرا وقتی هنر نمی تواند وجود داشته باشد، ان چه که باقی می ماند، غیاب هنر است. آثار هنری بر این امر دلالت می کنند که هویت هنر به عنوان یک ابژه متمایز از بین رفته است و آن چه که باقیست همان ابژه های هر روزه است. از این نظر، هنر امری پوچ است.

    کلید واژگان: پوچی هنر, بودریار, فروشنده, تصویر}
    Kamin Abbasi Piani, Arash Egbal *

    In Baudrillard's view, everything has become image, and image has transformed the whole reality into a virtual reality. So we face a huge collapse in different areas. The borders have disappeared, and it is no longer possible to distinguish not only between art and other objects, but also, for example, in the field of various sciences. In other words, in the acute-reality period, there can be no distinct boundary between the various fields of science. But the acute-reality period is the period of interdisciplinary sciences. Baudrillard argues that the acute-reality period is the period of metanarratives absence. In such a situation where the boundary between different things is gone, art certainly cannot have a unique identity. As a result, today, anything represented as an artwork, is null. As art cannot exist, what remains is the absence of art. Artworks imply that the identity of art as a distinct object is lost and that what still exist are the same objects of everyday life. In this regard, art is a null thing.

    Keywords: Nullity of Art, Baudrillard, Salesman, Image}
  • یاسر کهرازه*

    امروزه کشورهای مختلف با توجه به عوامل تاریخی و فرآیندهای ساخت برندینگ و تصویر سازی در عرصه داخلی، منطقه ای و بین المللی، به روش های مختلفی توسط مخاطبان کشورهای دیگر ادراک می شوند. مقاله حاضر با روشی توصیفی - تحلیلی و با تشریح مفهوم برندینگ و تصویر سازی ملی ، تصویر و برند روسیه را در دنیای امروز با تاکید بر ایران بررسی می کند. سوال اساسی پژوهش حاضر این است که اصولا تصویر و برندینگ روسیه در ایران امروز چگونه ادراک می شود؟ در پاسخ به سوال، فرضیه اساسی مقاله حاضر این است که تصویر روسیه در محیط پیرامونی از جمله ایران و بین المللی تصویری منفی بوده که بخشی از آن بر مبنای کمپین تبلیغاتی شدید رسانه ای در غرب و بخشی دیگر بر مبنای دلایلی تاریخی و رویای ابرقدرتی سخت افزاری و قلدرمآبی امروز حلقه بسته سیاستمداران و نخبگان الیگارشی روسی می باشد که میراث حکومت شوروی است. بر همین اساس برند و تصویر روسها در بین جامعه مدنی ایران و تا حدوی غرب (جدا از بحث دولتها) بر مبنای دلایل تاریخی و سیاسی مشترک است و این تصویر منفی و تیره بوده است. عامل اساسی این تصویر منفی روسیه در ایران، تاریخ می باشد.

    کلید واژگان: برندینگ, ملی, تصویر, روسیه, ایران}
    Yaser Kahrazeh *

    The perception of a nation's image by foreign audiences has a historical, cultural, political and international background. Russia with thousands of years of history and identity is a good case for study. The paper examines the image and brand of Russia in today's world with an emphasis on Iran and it is using a descriptive-analytical method with describing the concept of nation branding and nation image making. The main question of paper is How Russia's image in Iran perceived? To answer the question, the paper emphasis that image of Russia in the regional and international environment, including Iran, is a negative image, partly based on a massive media advertising campaign in the West and partly is based on historical reasons. In other hands, part of this negative image came from the dreaming of the superpower by Russia and also bullying of the closed ring of Russian oligarchy politicians and elites for other countries, which is the legacy of the Soviet government. Accordingly, the brand and image of Russia between civil society in Iran and the West (apart from the discussion of governments) are common on the basis of historical and political reasons, and this image was and is negative and dark. The main factor behind this negative image of Russia in Iran is history.

    Keywords: branding, national, image, Russia, Iran}
  • علی شریعت کاشانی

    چهره های اسطوره ای و بنمایه های حماسی، پهلوانی و خسروانی در جهان ایرانی، به رغم سلطه گری های ویرانگر و تمدن ستیزی که جامعه و فرهنگ ایرانی را گاه در معرض خطر فروریزی و نابودی قرار داده است، هم چنان به حیات و حضور خود در زمینه های اعتقادی، جهان شناختی، افسانه یی و به ویژه در فضای حافظه زبانی و ادبی و تصورات زادبومی ادامه داده، با عناصر نوپا و تازه نفس ایرانی اسلامی در هم آمیخته و در مواردی نیز این عناصر نوخاسته را به رنگ و جلای خود در آورده اند. شمار فراوانی از آثار تاریخی، فلسفی و ادبی گذشتگان، بیانگر پایداری این عناصر کهن در حافظه تاریخی فرهنگی و زبانی هویتی ماست.
    حضور این عناصر در شعر مولوی، گویای یک رستاخیز فرهنگی ادبی و هویت مندانه سرنوشت ساز نیز هست که نخست با پرداختن به شاهنامه های منثور و منظوم و احیای زبان فارسی آغاز می شود، به تحکیم و استقرار مبانی ملیت و استمرار حس میهنی مدد می دهد و سپس دامنه آن به جهان ادبیات عرفانی، ازجمله به فضای شعر مولوی، گسترش می یابد و هویتی مستقل به عرفان ایرانی می بخشد.

    کلید واژگان: ادبیات, اسطوره, تاریخ, تصویر, حماسه, زبان زادبوم, داستان, شعر, فرهنگ, مولوی, نماد, هویت}
    Ali Shariat Kashani

    Mythical and epical figures continue to live in the religious, cosmological, mythical as well as lingual and literary memory and native perceptions in Iran despite the destructive and anti-civilizational domineering attempts which some times pushed the Iranian society to brink of disintegration. These figures have been intermingled with the new Iranian-Islamic elements and in some cases they have given their own coat to these new elements. A large number of historical, philosophical and literary works of the predecessors underline the persistence of these ancient elements in our historical-cultural and lingual identity. The presence of these elements in the poems of Moulavi underline a fateful cultural-literary and identity-oriented resurrection which began for the first time with the composition of versified and prosaic Shahnamehs and the revival of the Persian literature (particularly from the time of the Samanid dynasty to the era of Ale-Buyid). They indeed consolidate the establishment of the foundations of nationality and continuation of the sense of patriotism and then spread to the arena of gnostic literature, including the poems of Moulavi. Among the manifestations of this cultural-literary resurrection in the works of Moulana one may mention the presence of mythical and epical figures of the ancient poetry like Jam, Keikhosrow, Fereidoun, Rostam Dastan, Eskandar, Khosrow and Shirin, Farhad and Shirin, and Veis and Ramin.

    Keywords: identity, cultural identity, historical identity, lingual identity, motherland, myth, epic, symbol, image, concept, picture, poem}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال