به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « کاریکاتور » در نشریات گروه « علوم اجتماعی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «کاریکاتور» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • سید سعیدرضا عاملی، فائزه جبارپور، فائزه حسین زاده*

    هدف از انجام این پژوهش، مطالعه چگونگی بازنمایی چین و نحوه ی دیگری سازی از این کشور در کاریکاتورهای منتشر شده از سوی حوزه گفتمانی غرب در دوران بحران کرونا است. در این پژوهش با استفاده از روش نشانه شناسی اجتماعی، 45 کاریکاتور انتخاب شده و با توجه به سه فرانقش بازنمودی، تعاملی و ترکیبی کرس و ون لیوون مورد ارزیابی قرار گرفته اند. برای تحلیل نتایج تحقیق از نظریات برچسب زدن ادگار و سج ویک، بازنمایی استوارت هال و نظریه ی طرحواره های فرهنگی استفاده شده است. با ارزیابی کاریکاتورهای مرتبط با نقش چین در شیوع کرونا می توان سیاست های بازنمایی در این کاریکاتورها را در دو مقوله ی کلی «دیگری پست؛ بازنمایی خطر زرد» و «دیگری قدرت طلب؛ بازنمایی تهدید قرمز» قرار داد. در کاریکاتورهایی که ذیل مقوله ی اول قرار گرفتند، چین به عنوان دشمنی بالقوه و دیگری پست شناسانده شده است که نیاز به آموزش و دنباله روی از غرب دارد. در مقابل، در کاریکاتورهایی که ذیل مقوله ی دوم گنجانده شدند، چین به عنوان عامل تهدیدکننده ی جهان بازنمایی شده است که در این نوع کاریکاتورها نیز ضرورت سیاست های کنترلی در رابطه با چین و حفظ هژمونی غرب القا می شود. براین مبنا می توان گفت رسانه ها (در اینجا کاریکاتورهای منتشر شده) با بازتولید کلیشه های از پیش ساخته نسبت به چین و با هم ارز قرار دادن این کشور با خطر و تهدید، زمینه را برای باور مردم در جهت گیری منفی نسبت به مسایل پیرامون چین فراهم می کنند. این جهت گیری دیگری هراسانه می تواند به صورت کنش های نژادپرستانه در روابط بین فرهنگی نفوذ کرده و حتی زمینه را برای تقابل های نظامی احتمالی فراهم کند.

    کلید واژگان: چین, کاریکاتور, کرونا, بازنمایی, دیگری سازی}
    Saeedreza Ameli, Faeze Jabarpour, Faeze Hoseinzade *

    This article aims to study how China is represented and how it is constructed as Other in cartoons published by the Western discourse during the Corona crisis. In this study, 45 cartoons have been selected and evaluated and analyzed by social semiotics using three Representational, Interpersonal, and Compositional meanings of Kress and Van Leeuwen. To analyze the research results, labeling theory by Edgar and Sedgwick, representation theory Stuart Hall as well as cultural schema theory have been used. By examining cartoons related to China's role in the corona prevalence, the politics of representation in these cartoons can be divided into two general categories: "the abject other; Representation of the yellow peril" and "the power-hungry other; Representation of the red threat." The cartoons in the first category represent China as the potential enemy and abject other that needs to be trained and followed by the West. In contrast, in the cartoons fall into the second category, China is portrayed as a threat to the world in a way that induces the need for control policies and the preservation of Western hegemony. Based on the results of this study, it can be said that the media (here, published cartoons) by reproducing pre-existing stereotypes about China and equating this country with peril and threat, pave the way for people to believe in a negative bias towards China’s issues. This bias can infiltrate intercultural relations through racist actions and even pave the way for possible military confrontations.

    Keywords: China, Cartoon, CORONA, Representation, Otherization}
  • صدیقه ببران، سعید ناظمی*
    در عصر حاضر که جوامع با پدیده های تازه ای در حوزه ارتباطات رو به رو هستند لزوم بازنگری کلی به مباحث جانبی رسانه ها از جمله اخلاق رسانه ای احساس می شود. طنز اگرچه موضوع جدیدی در تاریخ اجتماعی ایران نیست ولی در عرصه ی رسانه ای، از پیشینه ی کمتری برخوردار است. حضور این تازه وارد جدید به روزنامه ها، مسائل جدیدی را با خود به همراه آورده است. با ظهور نشریات و طنزنویسی در آن ها قواعد جدیدی باید پایه گذاری شود که در آن روزنامه ها علاوه بر رعایت حقوق مخاطب و شهروندان از دایره اخلاق اجتماعی نیز خارج نشوند. در این مقاله پس از تعاریفی در حوزه های طنز و اخلاق رسانه ای  به جایگاه و نقش اخلاق رسانه ای در زمینه طنز مکتوب اشاره می کنیم و با طرح فرضیه هایی آن را از نظر می گذرانیم.  در این پژوهش از روش پیمایشی استفاده شده و  پرسشنامه ها در بین تمام کسانی که در مطبوعات سراسری به صورت حرفه ای مشغول به فعالیت هستند توزیع شده است.
    کلید واژگان: اخلاق رسانه ای, طنز, کاریکاتور, حریم خصوصی, آزادی بیان}
    Sediqe Babran, Saeed Nazemi *
    Although satire is not a new issue in Iran's social history, it enjoys a shorter background in the realm of media. Naturally, the presence of this newcomer in newspapers, has brought new issues alongside itself. Experts have considered two main features or purposes for satire. One is criticism and the other modification. The latter can be considered the result of the first, if everything ends up fruitfully. These two purposes can be thought of as the most effective functions for satire, though overgeneralization cannot be done in this regard either. However, a satirist should be familiar with media ethics, freedom of press, and privacy. He should also know the functional concept of satire and apply criticism and modification principles to his writings. In the present research, we have discussed the effect and role of media ethics in the field of written satire of nationwide journals so as to have paid the due attribute from this viewpoint as well. Media theories, the fundamental theories of ethics and media, and normative theories of media have been used in this research. The research method was measurement and the means of data collection was questionnaire. The statistical community which has been considered totally consists of 84 members composed of journal satirists and caricaturists throughout the country.
    Keywords: media ethics, Satire, Caricature, privacy, Freedom of press}
  • سیدعلی هاشمیانفر، الهام دزفولیان زاده
    کاریکاتور های مطبوعاتی به عنوان شکلی از بیان هنری انتقادی با کارکردی رسانه ای، در شناخت بهتر ابعاد فرهنگ یک جامعه، از توانایی بالای پژوهشی برخوردار هستند. هدف این پژوهش، شناخت الگوی ارتباط کلامی مردم ایران و ویژگی های گفت وگوی آنان با یکدیگر به روایت کاریکاتورهای مطبوعاتی دهه اول انقلاب مشروطه است. با انتخاب نمونه ای مشتمل بر 25 کاریکاتور از سه نشریه طنز (بهلول، تنبیه و آئینه غیب نما) و تلفیق دو روش تحلیل گفتمان انتقادی فرکلاف و نشانه شناسی اجتماعی کرس و ون لیوون، موضوع پژوهش تحلیل شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که الگوی ارتباط کلامی این دوران، تک گویانه است. از جمله ویژگی های گفت وگوی مردمی که در قاب کاریکاتور این دوران به نمایش درآمده اند، می توان به نادیده انگاشتن دیگری، تحمیل سکوت از طریق اعمال خشونت، تندروی (استفاده از تکفیر، تهمت و شایعه پراکنی) ، نفاق، همنوایی بی چون وچرا، چاپلوسی، پیش داوری و ظاهربینی اشاره کرد. در این میان، ویژگی هایی نیز دال بر تغییراتی در شیوه ارتباطات کلامی مردم به سمت وضعیت گفت وگومدار وجود دارد همچون رسیدن به مقام سوژگانی، عدم سکوت در برابر ظالم و پرسشگری در مواجهه با او، تاکید بر برابری و قائل شدن حق برای دیگری.
    کلید واژگان: گفت وگو, تک گویی, طنز, کاریکاتور, تحلیل گفتمان انتقادی, نشانه شناسی اجتماعی}
    Seyed Ali Hashemianfar, Elham Dezfulian Zadeh
    Editorial cartoons, as critical-artistic expressions functioning in media contexts, potentially can enrich our understanding of the cultural aspects in a society. Through methodological integration of Kress and Van Leeuwen’s social semiotics framework and Fairclough’s Critical Discourse Analysis methodology, this study aims to explore those characteristics that are associated to dialogue in editorial cartoons in the context of first ten years after Constitutional Revolution. Furthermore, the article intends to identify different aspects of the pattern of verbal communications between Iranians.
    We selected 25 editorial cartoons were from three satirical newspaper namely Bohloul, Tanbih and Ayine-e-ghaib Nama as our samples. Our analysis shows that while changing throughout the course of time, the pattern of verbal communication in this decade had been monological. Our findings indicate that in this decade dialogue should be characterized with a variety of elements including eliminating the “other”, imposing silence by using violence against the “other”, extremism (by excommunicating, accusing and spreading rumor). Hypocrisy, conformation, flattering and prejudicing, and questioning the oppressor are other dialogue characteristics
    Keywords: Dialogue, Monologue, Editorial cartoon, Critical Discourse Analysis, Social Semiotics}
  • جلیل کریمی*، جلال الدین رحیمی، مبین رحیمی
    در بطن سیاست های بازنمایی غرب، اسلام سیاسی و خشونت های تجسم یافته ی آن، امری درون ماندگار جهان اسلام و روحیه ی جمعی مسلمانان تلقی می شود. پیامد این امر، تاریخ زدایی از جهان اسلام و اسطوره سازی از آن است. یکی از میانجی های این اسطوره سازی، بازنمایی های رسانه ای است. غرب، هژمونی گسترده ای بر انتشار تصاویر رسانه ای دارد؛ یکی از جلوه های عمده ی رسانه ای از اسلام و مسلمانان و به تبع آن تکثیر سیاست های اسلام هراسی، انتشار کاریکاتورهایی منسوب به پیامبر اسلام ( ص) در غرب و در چند سال اخیر بوده است. اسطوره شناسی های بارت طرح نقادانه ای را پیش روی ما می گذارد تا از طریق آن اسطوره را در زمانه ی حاضر رمزگشایی کنیم و به ایدئولوژی بنیادی آن بپردازیم. این جستار با این پیشفرض که تصاویر دارای دلالت های تاریخی-اجتماعی اند، کوشیده است کاریکاتورهای نامبرده را در مقام نظامی اسطوره ای، نشانه شناسی کند. رمزگشایی کاریکاتورها فاش می کند که تروریسم اسلامی، برخورد تمدن ها و پایان تاریخ، اسطوره هایی هستند که آنها عرضه می کنند. هدف این اسطوره ها غسل تعمید جریان گردش سرمایه تحت عنوان جنگ علیه تروریسم و دفاع از آزادی بیان است. این فرایند هژمونیک بخشی از عملیات موجه سازی نظام مند بهره کشی، در سطح جهانی است که از سوی جریان های پوپولیستی و دست راستی هدایت می شود.
    کلید واژگان: اسطوره شناسی, اسلام, پیامبر اسلام, تروریسم, سرمایه داری, سیاست زدایی, کاریکاتور, نشانه شناسی}
    Jalil Karimi *, Jalaledin Rahimi, Mobin Rahimi
    Islamic fundamentalism is the product of political modernity in the Middle East. This formation is due to the orientalist representation of the Islamic world. In the center of the West’s Representation policies, the political Islam and its embodied violence have been saw as the essential of Islam and considered as the collective spirit of Muslims. The outcome of this process is de-historicizing of Islamic world and myth-making out of it. One of the means of myth-making in the Islamic world is media reflection. The West has a widespread hegemony over publishing media images, one of the main media focuses of Islam and Muslims and consequently proliferating Islamophobia policies is publishing caricatures related to the Islam Prophet in recent years. Barthe’s mythology provides us with a critical outlook by means of which we can decode myth in the present time and decipher the basci ideology of it. This study, by taking into account the presupposition that images have social-historical implications, tries to semioticize the caricatures of the Prophet in the light of a mythological system. Finally, the latent myths in these caricatures have been revealed and their social-historical implications have been decoded. Islamic terrorism, the clash of civilizations and the end of history are myths propagated by these caricatures and naturalize the political Islam. The aim behind these myths is to defamiliarize the process of capital flow under the cover of war against terrorism and defense of expression freedom. These hegemonic images are process of systematic de-politicizing from global ravage and plunder which is guided by populist and conservative currents.
    Keywords: Capitalism, Caricature, De-politicizing, Isalm, Mythology, representation, the Prophet of Islam, Semiotics, Terrorism}
  • علیرضا دهقان*، نجیبه محبی
    تلاش نویسندگان این مقاله، مطالعه آزادی بیان در کاریکاتورهای هفته نامه توفیق (1301 تا 1350) است. به این منظور، پس از مشاهده کل کاریکاتورهای در دسترس در دوره زمانی یاد شده و طبقه بندی آنها به دو دسته بر اساس تعلق به دوران تمرکز و تکثر قدرت، مجموعه ای با 296 کارتون حاصل شد. تحلیل گفتمان فرکلافی 40 کارتون[1] از این مجموعه تفاوت آشکاری بین کاریکاتورهای دوره تمرکز قدرت و تکثر قدرت را نشان داد، این تحقیق مشخص کرد، استفاده از تقابل های جنسی و جنسیتی بین زنان و مردان، که مضمون اصلی دوران تمرکز قدرت است، در دوران تکثر قدرت حداقل است، ضمنا ادبیات جنسی نیز که در زمان تمرکز قدرت کاربردی حداکثری دارد، در ایام تکثر قدرت، عمدتا به عنوان یک ابزار و نه یک ژانر، به بیان محتوای سیاسی همه فهم می پردازد. همچنین در زمان تمرکز قدرت، به سیاست داخلی کمتر از سیاست خارجی پرداخته شده است و انتقاد به مضامینی مانند گرانی، فقر، مشکلات حمل و نقل و هزینه های تحصیل خلاصه می شود اما در دوران تکثر قدرت، انتقاد از حوزه اقتصاد به حوزه سیاست منتقل می شود و در آخر قدرت قدسی سازی شده در دوران تمرکز قدرت، در ایام تکثر قدرت، قدسی زدایی می شود. این شواهد همه در راستای نظریه وابستگی رسانه ای است که براساس آن میزان و نوع اطلاعات ارایه شده در رسانه ها و همچنین درجه آزادی بیان رسانه ای تابعی از ساختار اجتماعی محیط بر رسانه هاست.
    کلید واژگان: کاریکاتور, هفته نامه توفیق, آزادی بیان, تمرکز قدرت, تکثر قدرت, نظریه وابستگی رسانه ای, تحلیل گفتمان}
    Alireza Dehghan*, Najibe Mohebi
    This paper studies the issue of freedom of expression through the editorial cartoons displayed in Toofigh satire weekly which have been published between 1301 and 1350(Hijri calendar) in Iran. Authors divid the mentioned half a century into two periods of centralized and decentralized periods of power, and they found that the total number of cartoons accessible during the targeted 50 years reach 296 items. A discourse analysis of 40 items of these cartoons indicated a difference between two periods of power. The study found gender confrontations, a main theme in cartoons displayed in the centralized period, are diminished in the decentralized period. By the same token, the prevalence of sexual words, references, and drawings, in the decentralized period is less than the centralized years. In the centralized period, foreign policy is more salient than the interior policy and criticism doesn’t go beyond high prices, poverty, transportation problems, and educational costs. In contrast, during the centralized period, the high circle in political power is characterized as sacred and immune from criticism. This holiness decreases when the authors face the decentralized years. These findings are consistent with the media dependency theory. According to this theoretical explication, the amount of information and its worthiness, as well as the degree of freedom of expression, are dependent upon the surrounding social structure.
    Keywords: freedom of expression, editorial cartoon, Toofigh Magazine, centralized period, decentralized period}
  • محمدرضا علم، ناهید بهرامی
    سیاست های انگلیس در ایران در دوره ای که جریان نفت مطرح می شود، همراه با پیچیدگی هایی است که شایسته است از هر زاویه مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد. تاثیراتی که سیاست های انگلیس بر جامعه ی ایران در دوره ی مورد بحث گذارده، بارها مورد بحث و بررسی واقع شده و از منظرهای گوناگون مورد تحلیل قرار گرفته است. اما بررسی این روند تاریخی، سیاسی از دیدگاه نشریات طنز و فکاهی، از نگاه کاریکاتوریست ها و طنرپردازان نکته سنج و نقاد به جرات می توان گفت صورت نگرفته و یا اگر صورت گرفته بسیار محدود و جزئی بوده است. می توان گفت که این نشریات به طور محوری خواهان بیداری ملل ستم دیده ی شرق و اجرای قانون و عدالت هستند. شاید در نشریات فکاهی این دوره علاوه بر شعر و نثر طنز که با قلم تیز خود خراش بر پیکر استبداد زده اند، بتوان صدها کاریکاتور یافت که به بیداری ملل ستم دیده و آگاه سازی عمومی و لزوم بیداری ملل شرق و همچنین ایرانیان در مقابل استبداد و استعمار روس و انگلیس اشاره دارد. در نظم و نثر و تصاویر این نشریات این خواسته ها معمولا به صورت استعاره و کنایه و به صورت نمادین مطرح می شود. هدف از غور در این مسئله، تاثیرگذاری این نشریات در روشن گری طبقات جامعه و پرده برداری از سیاستهای طمع ورزانه ی انگلیس در مورد نفت ایران در دوره ی مورد بحث است.
    کلید واژگان: انگلیس, نفت ایران, فکاهی, طنز, کاریکاتور}
    Mohammadreza Alam, Nahid Bahrami
    The politics of England in Iran are very complicated during the process of petroleum up to nationalization of petroleum and it is necessary to study of all acpects. The influence of these ominous politics on the society and economy of Iran during this process, has studied several times before this and It has been analyzed in different points of view and also different political approaches, but we can claim that the study of this historical and political period have not done base on the humorous newspaper and their criticism, or if it has done, it had been very slight and limit. We can say these publications and newspaper basically asked all eastern suffering people to be aware. They also ask the governments to perform the rules and laws and justice in societies. Perhaps nowadays in humour publications and newspaper. In addition to humorous poem and writing which they nick on their authoritarian their sharpen pens, we can find hundreds of caricatures which help suffering people and general people and also the necessity of awareness of eastern people peopleand also Iranian against dictators and absolutism and colonialism of Russia and England. In verse and pross and pictures all these needs introduce as metaphor and ironic and symbol. The aim of thinking of presenting this subject is an influence on these newspaper and publication on enlightenment of all nations of the people and reveals all greediest politics of England about petroleum of Iran in this period.
    Keywords: England, Irans petroleum, Humour, Caricature}
  • علی ربیعی، نجیبه محبی
    از نگاه پسااستعماری ذهنیت غرب در مورد آنچه که شرق می داند، تصویری دارای اعوجاج و دور از حقیقت است؛ شناختی که به تبع آن، غرب را در کنش هایش نیز به همان خطاها آلوده می کند. هنر نیز فارغ از این تمایزگذاری های میان خود و دیگری مستتر در گفتمان پسااستعماری نیست. نقش آن روی سکه خود در هر هنری دیگری است که انکار و طرد می شود. در این میان، مضامین هنرهای تصویری از آن رو که تصویر صدق و کذب ندارد و گویا عین حقیقت است، کمتر مورد واکاوی مخاطبان قرار می گیرد. در این تحقیق، کاریکاتورهایی که غیرمسلمانان از زن مسلمان کشیده بودند، با نشانه شناسی به عنوان روشی با قابلیت ترجمه تصویر به یک جمله خبری که پس از این تبدیل، تصویر قابلیت صدق و کذب می یابد، رمزگشایی شد و کاریکاتور به عنوان انتزاعی ترین و طنزآمیزترین هنر تصویری از منظر نظریه پسااستعماری قرائت شد. مطالعه نمونه تحقیق و تحلیل داده ها نشان داد این تصاویر به بازتولید یک «دیگری» منفعل و ناآگاه و عقب افتاده و همواره در نقش یک ابژه جنسی منتهی شده است و نگاه آن منطبق با مولفه های مطالعات پسااستعماری بوده است.
    کلید واژگان: مطالعات پسااستعماری, نشانه شناسی, کاریکاتور, زمان و مکان در نشانه شناسی, زن مسلمان, حجاب}
    Ali Rabeei, Najibeh Mohebbi
    From the postcolonial viewpoint، the western picture of eastern knowledge is distorted، which in its turn can push the west to mistaken actions. Art is no exception when it comes to differentiating between oneself and «the other» as discussed in orientalism. «The other» is always neglected in artistic performances. In visual arts، for example، it is taken for granted that one''s picture is the whole truth، hence not the subject of scrutiny and criticism. In this research we have decoded the cartoons drawn by non-Muslims depicting Muslim woman، after translating the given pictures into statements which can be labeled as true or untrue. The most abstract and humorous type of visual art i. e cartoon is thus interpreted from the postcolonial perspective. The result is that these pictures depict an otherness which is passive، ignorant، backwarded، and a sexual object، which can horribly alienate Muslim woman، and by extension the totality of Muslims، from the international community.
    Keywords: postcolonial studies, semiotics, cartoon, time, place in semiotics, Muslim woman, hijab}
  • بهاره بخشی*، لیلا شاهرخ، نرگس علیخانی
    یارانه یا سوبسید، شکلی از کمک مالی است که به یک تجارتیا بخش اقتصادیپرداخت میشود.بیشتر یارانه ها توسط دولتبرای تولیدکنندگانیا توزیعکنندگاندر یک صنعت، برای جلوگیری از رکودآنصنعت یا جلوگیری از افزایش قیمت تولیدات آن و یا برای ترغیب به استخدام نیروی کار بیشتر اعطامیشوند. اما امروزه شکل آن تغییر کرده است.این مقاله بر مبنی نظریات میلتون فریدمن وآدام اسمیت نوشته شده است. در این مقاله نمونه ای) مرکب از 50 کاریکاتور از وب سایت ها، وبلاگ ها و روزنامه ها در بازده زمانی سه ماهه اول سال 90فروردین تا خردادماه ) مورد تحلیل کمی قرار گرفته است. هدف از بررسی کاریکاتور های یارانه بررسیبازخورد جامعه نسبت به موضوع هدفمندی یارانه ها می باشد .
    کلید واژگان: کاریکاتور, یارانه, تورم, مخاطب}
  • بهاره بخشی*
    هنر طنزبه اشکال گوناگون در زمان های مختلف خود را به نمایش گذاشته است. گاهی در قالبمتن، گاه تصویر، گاهی در قالب پیامک و امروز در قالب کاریکاتور. طنز با زندگی بشر ممزوج وجزءجدانشدنی آن است. آدمی می خندد پس هست. این نگاه خنده با هویت عقلانی و هویت انسانی اوگره خورده است.در این مقاله سعی شده است با تکیه بر مبانی نظری نشانه شناسی وتاکید بردیدگاه های پیرس ،موریس رابطه بین یک نشانه، و معنی آن در بافت اجتماعی توضیح داده شود.در این تحقیق کاریکاتورهای چهل و چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، که یکی ازمهمترین و جنجالیترین نوع انتخابات، هم از لحاظ حضور کاریکاتورها در وب سایتهای خبری و هماز لحاظ ابعاد سیاسی در دنیا است، بررسی میشود.کلیه کاریکاتورهایی که به نحوی ازباراک اوباما حمایت کرده اند در یک دوره شش ماهه قبل ازانتخابات از سایت گوگل، جمع آوری و دسته بندی شده و سپس توسط متخصصان عرصه هنر وسیاست و جامعه شناسی تحلیل محتوی شده است.
    کلید واژگان: کاریکاتور, انتخابات, باراک اوباما, نشانه, بافت اجتماعی}
  • یافته های ارتباطات میان فرهنگی در کاریکاتورهای مطبوعات ایران راجع به واقعه 11 ستامبر و وقایع بعدی
    مهدی محسنیان راد
    روز جمعه 14 ستامبر 2001، پس از 22 سال، برای اولین بار در نماز جمعه تهران به حرمت کشته شدگان حادثه تروریستی 11 ستامبر، فریاد”مرگ بر امریکا“برنخاست و این رویداد نمادی از تاثیر سنگین این واقعه در افکار عمومی ایرانیان بود.
    کلید واژگان: ارتباطات میان فرهنگی, کاریکاتور, یازده سپتامبر 2001, مطبوعات ایران}
نمایش نتایج بیشتر...
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال