به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « russell » در نشریات گروه « فلسفه و کلام »

تکرار جستجوی کلیدواژه «russell» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • حسن همتائی، سید محمدعلی حجتی*

    این مقاله جستاری درباره ی طبیعت گزاره های ماینونگی است. اینها گزاره هایی هستند که در آنها خاصیتی بر شیئی ناموجود حمل می شود چنان که بتوان آن را صادق انگاشت. نشان می دهم که تعمیم رویکردهای متداول تبیین طبیعت گزاره ها چنان که گزاره های ماینونگی را نیز شامل شوند، به پیش بینی نادرست ارزش صدق این گزاره ها، عدم رعایت شهودهای ما درباره ی اجزاء شان یا تحمیل هزینه های مضاعف وجودشناختی می انجامد. رویکردهای ذهن گرایانه تر مانند راسل متاخر، سومز یا پریست بخت بیشتری برای موفقیت دارند. این مقاله جستاری درباره ی طبیعت گزاره های ماینونگی است. اینها گزاره هایی هستند که در آنها خاصیتی بر شیئی ناموجود حمل می شود چنان که بتوان آن را صادق انگاشت. نشان می دهم که تعمیم رویکردهای متداول تبیین طبیعت گزاره ها چنان که گزاره های ماینونگی را نیز شامل شوند، به پیش بینی نادرست ارزش صدق این گزاره ها، عدم رعایت شهودهای ما درباره ی اجزاء شان یا تحمیل هزینه های مضاعف وجودشناختی می انجامد. رویکردهای ذهن گرایانه تر مانند راسل متاخر، سومز یا پریست بخت بیشتری برای موفقیت دارند. این مقاله جستاری درباره ی طبیعت گزاره های ماینونگی است. اینها گزاره هایی هستند که در آنها خاصیتی بر شیئی ناموجود حمل می شود چنان که بتوان آن را صادق انگاشت. نشان می دهم که تعمیم رویکردهای متداول تبیین طبیعت گزاره ها چنان که گزاره های ماینونگی را نیز شامل شوند، به پیش بینی نادرست ارزش صدق این گزاره ها، عدم رعایت شهودهای ما درباره ی اجزاء شان یا تحمیل هزینه های مضاعف وجودشناختی می انجامد. رویکردهای ذهن گرایانه تر مانند راسل متاخر، سومز یا پریست بخت بیشتری برای موفقیت دارند.

    کلید واژگان: طبیعت گزاره, وحدت گزاره, تسلسل, ماینونگ, راسل}
    Hassan Hamtaii, Seyyed Mohammadali Hodjati *

    This paper is a reflection on the nature of Meinongian Propositions (MP), within which properties are ascribed to non-existent objects, preserving the possibility of their being true. Ordinary theories of the propositional unity, I demonstrate, provide explanations to the nature of MP, only in pain of misrepresenting their truth value, violating our intuitions about their constituents, or doubling our ontological commitments. Cognitive accounts e.g. that of Soames, later Russell or Priest, are to work. This paper is a reflection on the nature of Meinongian Propositions (MP), within which properties are ascribed to non-existent objects, preserving the possibility of their being true. Ordinary theories of the propositional unity, I demonstrate, provide explanations to the nature of MP, only in pain of misrepresenting their truth value, violating our intuitions about their constituents or doubling our ontological commitments. Cognitive accounts e.g. that of Soames, later Russell or Priest, are to work. This paper is a reflection on the nature of Meinongian Propositions (MP), within which properties are ascribed to non-existent objects, preserving the possibility of their being true. Ordinary theories of the propositional unity, I demonstrate, provide explanations to the nature of MP, only in pain of misrepresenting their truth value, violating our intuitions about their constituents or doubling our ontological commitments. Cognitive accounts e.g. that of Soames, later Russell or Priest, are to work.

    Keywords: Nature Of Proposition, Unity, Regress, Meinong, Russell}
  • فرشته نباتی*
    امروزه منطق موجهات یکی از حوزه های مهم منطق است ولی در ابتدای ظهور منطق جدید، به این شاخه منطقی توجه چندانی وجود نداشت و حتی پایه گذاران منطق جدید ازجمله راسل موضعی ضد موجهاتی داشتند. یکی از عواملی که راسل را به اتخاذ چنین موضعی سوق داد این اعتقاد بود که منطق، تابع ارزشی و مصداقی است و این چیزی است که ورود موجهات آن را از میان برمی دارد.البته راسل در طی دوره طولانی کار فلسفی خود، مواضع متعدد و متنوعی در مقابل موجهات اخذ کرده است. او از آغاز موضع ضدموجهاتی نداشت. ابتدا ضرورت را وصف رابطه استلزامی می دانست و بعد از مدتی آن را مفهومی اولیه، پایه و غیرقابل تعریف معرفی کرد. سپس در برخی آثارش، به پیروی از مور، ضرورت را نوعی اولویت منطقی گزاره دانست ولی درنهایت موضعی ضدموجهاتی اخذ کرد و تلاش کرد مفاهیم موجهاتی را کاملا کنار بگذارد. او گفت این مفاهیم، ویژگی تابع های گزاره ای هستند نه ویژگی گزاره ها. راسل درجریان تبیین مفاهیم موجهاتی و توضیح تفاوت امکان و وجود (که هر دو را ویژگی تابع های گزاره ای اعلام می کند) از منطق مرتبه دوم استفاده کرده است ولی حتی با این کار هم او قادر نیست با تبیین خود، مفاهیم موجهاتی را یکسره از زبان و منطق بیرون کند.
    کلید واژگان: راسل, موجهات, ضرورت, امکان, تابع گزاره ای}
    Fereshte Nabati *
    Nowadays modal logic is one of the important areas of logic, but at the beginning of the emergence of modern logic, there was not much attention to this branch of logic, and even the founders of modern logic, including Russell, had an anti-modal position. One of the factors that led Russell to adopt such a position was the belief that logic is truth functional and extensional, and this is something that the introduction of modality destroys.Of course During the long period of his philosophical work, Russell has taken many and varied positions about modal notions. From the beginning, he did not have an anti-modal position. At first, he considered necessity as a description of an implication, and after some time, he introduced it as a primitive, basic and indefinable concept. Then, in some of his works, following Moore, he considered necessity as a kind of logical priority of propositions, but in the end he took an anti-modal position and tried to completely discard the modal notions. He said that these concepts are properties of propositional functions, not properties of propositions. But Russell has used second-order logic for explaining the modal concepts and explaining the difference between possibility and existence (which declares both of them to be properties of propositional functions), but even with this, he is not able to completely remove the modal notions from language and logic.
    Keywords: Russell, Modality, Necessity, Possibility, propositional function}
  • حسین افلاکی فرد
    هدف

    هدف از پژوهش حاضر بررسی بررسی دیدگاه حوزه فردی راسل در ادبیات تعلیمی است.روش پژوهش: این پژوهش که از نظر ماهیت، کاربردی است و برای انجام آن از روش تحلیلی توصیفی از نوع بررسی اسناد (تحلیل محتوا) استفاده شده است. در این پژوهش ضمن معرفی ادبیات تعلیمی و اشاره ای اجمالی به پیشینه آن در ایران، به معرفی برتراند راسل به عنوان فردی که دیدگاه های تربیتی اش ملاک تحلیل محتوا اشاره شده است. برای تحلیل محتوای کتاب ها، متن کتاب ها، جمله به جمله به طور کامل در تمامی بخش های هر درس (حتی تمرین ها و توضیحات) براساس مولفه های موجود بررسی و تحلیل شد.یافته ها: در این جستار، مولفه های تربیتی راسل در حوزه فردی عبارت از؛ پرورش هوش، پرورش روح علمی، آزاداندیشی، پرورش خرد، پرهیز از وابستگی، تاکید براستقلال فکر، تقویت جنبه فاعلی، تقویت حس تهور عقلانی، تقویت انضباط درونی و اندیشه ورزی نمود یافته است.نتیجه گیری: نتایج حاصل از این تحلیل محتوا در قالب جدول های توزیع فراوانی، تکنیک آنتروپی شانون، نمودارهای میله ای و ضریب اهمیت نشان داده شد تا میزان توجه طراحان محتوای آموزشی به مولفه های تربیتی راسل بررسی و کم کاربردترین و پرکاربردترین آنها در کتاب های فارسی دوره اول متوسطه مشخص شود. در تبیین و نتیجه گیری از اطلاعات تحلیل شده، در زمینه برخی از مولفه ها استناد به نظریات صاحبنظران شده است تا بر اعتبار گفته های پژوهشگر افزوده شود.

    کلید واژگان: ادبیات, تعلیمی, راسل, حوزه فردی, مولفه های تربیتی}
    Hoseein Aflakifard

    This research, which is practical in nature, and an analytical-descriptive method of document review (content analysis) was used to conduct it. In this research, along with the introduction of educational literature and a brief reference to its background in Iran, Bertrand Russell is mentioned as a person whose educational views are the criteria of content analysis. To analyze the content of the books, the text of the books, sentence by sentence, in all parts of each lesson (even exercises and explanations) were analyzed based on the available components.In this essay, Russell's educational components in the individual field, which include; Cultivation of intelligence, cultivation of scientific spirit, free thinking, cultivation of wisdom, avoidance of dependence, emphasis on independence of thought, strengthening of active aspect, strengthening of sense of rationality, strengthening of internal discipline and thinking have been manifested.The results of this content analysis were shown in the form of frequency distribution tables, Shannon's entropy technique, bar graphs, and importance coefficients in order to determine the level of attention of educational content designers to Russell's educational components and to determine the most and least used of them in Persian books of the first year of high school. to be In explaining and drawing conclusions from the analyzed information, the opinions of experts have been cited in the field of some components in order to increase the credibility of the researcher's statements.

    Keywords: Literature, Education, Russell, individual field. educational components}
  • سعیده شاه میر*
    هدف راسل تاسیس زبانی ایدیال برای حل کژتابی های فلسفی و دشواری های زبان طبیعی است. این زبان منطقا کامل، ساختار اندیشه ما و ساختار معرفت ما را آشکار می سازد. پروژه تاسیس زبان ایدیال چیزی جز حرکت درجهت تحلیل منطقی نیست. راسل، با تکیه بر تحلیل منطقی، با رسم تمایز میان نام و وصف به سه پرسش اساسی در باب این همانی، اصل طرد شق ثالث یا گزاره های سالبه جزییه و گزاره هایی که موضوع آنها عدم است، یا به عبارتی به هیچ چیز اشاره نمی کند، پاسخ می دهد. در مقاله نیز حاضر برآنیم تا ضمن شرح دیدگاه راسل در باب تحلیل منطقی و تعریف آن، به نظریه وصف های او، در مقام موخره و وجه مصداقی تحلیل منطقی، نظر کنیم. در بحث از «تحلیل منطقی» کوشیده ام نشان دهم، معنای «تحلیل منطقی کردن» چیست. برای بیان مقصود راسل در این باب، به توضیح پروژه راسل یعنی تاسیس زبان ایدیال نیز، پرداخته ایم. در قسمت دوم مقاله، نظریه وصف های راسل را به مثابه وجه مصداقی تحلیل منطقی ، با تکیه بر دو مقاله «درباره اشاره» و «درباره وصف ها» توضیح داده ام.
    کلید واژگان: راسل, تحلیل منطقی, صورت منطقی, عبارت های اشاره کننده, نظریه وصف ها}
    Saeedeh Shahmir *
    One of the goals, or perhaps the most important goal of Bertrand Russell’s prominent attempts in his philosophical and logical works was to establish a sort of Ideal or Perfect Language in order to be used to deal with the varieties of complexities, ambiguities, and paradoxes which in one way or another appear in natural languages. Such a project is built on the central notion, or better methodology, of Logical Analysis. Russell by using his logical analysis can distinguish between (genuine proper) names and definite descriptions, which further helps him to cope with three main problems: informativeness of identity claims, negative existentials, and non-existents, that is, those expressions which have no reference whatsoever. In this paper, I will introduce and explain Russell’s view in two parts: The Conceptual Aspect of his analysis, which involves the definition of logical analysis, and the Extensional Aspect, which brings in his famous Theory of Descriptions.
    Keywords: Russell, Logical Analysis, logical form, denoting phrase, theory of descriptions}
  • زهرا اسماعیلی*، محمد حکاک
    فلسفه راسل را می توان به دو دوره مجزا تفکیک کرد. در دوره اول او تحت تاثیر فلاسفه پیش از خود سعی در حفظ مبناگرایی دارد و لی در دوره دوم تلاش می کند این مبناگرایی را به حداقل برساند. او در آثار اولیه اش استقرا را به دلیل بداهت ذاتی و کاربرد وسیع آن در زندگی می پذیرد و استنتاجهای استقرایی را احتمالی و نه قطعی می داند. اما در دوره دوم همانند یک تجربه گرای محض از تحلیل پدیده های تجربی، اصولی را استنتاج می کند که اصول موضوعه علوم تجربی هستند. این اصول، ماهیت فرا منطقی دارند و جالب اینجاست که استقرا در زمره این اصول نیست. در واقع در نظر راسل ، علم وحتی فهم عادی که از طریق استنتاج نابرهانی حاصل می شود محتاج این اصول هستند. در این مقاله ما به دنبال شناخت دیدگاه راسل در باب استقرا هستیم لذا به تفصیل آنرا در دو دوره مجزا بررسی می کنیم. در دوره اول علاوه بر بیان دیدگاه راسل، به عنوان نمونه یکی از اثباتهای احتمالاتی ارائه شده برای آن خواهد آمد و در دوره دوم، علاوه بر بیان دلایل تغییر در نگرش او و تبیین دیدگاه جدیدش، اصول فرامنطقی حاکم بر استنتاج نابرهانی به همراه برخی ویژگیهای آنها ارائه می شود و در آخر، هرچند به اجمال به نقدهایی که به آن وارد شده، اشاره می شود.
    کلید واژگان: راسل, استقرا, احتمال, اصول موضوعه, استنتاج نابرهانی}
    Zahra Esmaeili *, Mohammad Hakkak
    Russell's philosophy can be divided into two distinct periods. In the first period, under the influence of his predecessors, he endeavored to preserve foundationalism and in the second period, he tries to minimize foundationalism. In his early works, he accepts induction because of its inherent intuition and widespread use in life and considers inductive inferences as probable, not certain. But in the second period, by analyzing empirical phenomena, he likes what a pure empiricist would do, infer the postulates that are the bases of empirical sciences. These postulates have a supra-logical nature, and interestingly, induction is not among these postulates. In fact, according to Russell, the science and the ordinary understanding that are resulted by non-demonstrative inference require these postulates. In this paper, we try to understand Russell's notions on induction, therefore, we investigate it in detail in the mentioned two distinct periods. For the first period, Russell's notions and one of the examples of probabilistic proofs presented for it will be presented. And for the second period, his reasons for changing his approach and his new perspective, as well as the supra-logical postulates governing the non-demonstrative, along with some of their properties, are presented. And finally, though briefly, some of the criticisms are discussed.
    Keywords: Russell, Induction, Probability, Postulate, non-demonstrative inference}
  • حمید علایی نژاد*، مرتضی حاجی حسینی
    بر اساس کثرت گرایی بیل و رستال، هر سه نظام منطق کلاسیک، ربط و شهودی درست هستند. در این نوع از کثرت گرایی، منطق علمی هنجاری دانسته می شود؛ به این معنا که شخص با قبول صدق مقدمات یک استدلال معتبر ملزم به قبول نتیجه ی آن نیز خواهد بود. برخی از فلاسفه و منطق دانان با ارائه ی استدلال هایی تحت عنوان «استدلال فروپاشی» تلاش کرده اند ناسازگاری قبول توامان رویکرد کثرت گرایی بیل و رستال و هنجارمندی منطق را نشان دهند. بااین حال، بلک ترنر و راسل با ارائه ی کثرت گرایی غایت محور تقریری از کثرت گرایی پیشنهاد کرده اند که مبتنی بر هنجارمندی منطق نبوده و از جانب استدلال فروپاشی تهدید نمی شود. در مقاله ی حاضر، با بررسی کثرت گرایی غایت محورمشخص کرده ایم که صرف ادعای هنجاری نبودن منطق کافی نبوده و لازم است بلک ترنر و راسل استدلالی قوی در جهت اثبات این ادعای خود ارائه دهند؛ همچنینتلاش کرده ایم نسخه ای را از استدلال فروپاشی پریست ارائه دهیم که همچنان بتواند علیه کثرت گرایی غایت محور به کار رود
    کلید واژگان: منطق, کثرت گرایی غایت محور, بلک ترنر و راسل, استدلال فروپاشی, هنجارمندی, بیل و رستال}
    Hamid Alaeinejad *, Morteza Haji Hosseini
    According to Beall and Restall pluralism, classical logic, relevant logic and intuitionistic logic are all correct. In this type of pluralism, logic is considered to be normative; in the sense that one who accepts the truth of the premises of a valid argument, is bounded to accept the result of that argument. Some philosophers try to show that accepting Beall and Restall pluralism is incompatible by the acceptance of the normativity of logic. However, Blake-Turner and Russell have proposed telic pluralism that is not based on the normativity of logic; claiming that their arguments is not threatened by the collapse argument. In this article, by examining telic pluralism, we have determined that Blake-Turner and Russell’s pluralism lacks strong arguments in defense of non-normativity of logic. On the other hand, we try to present a version of the Priest’s collapse argument that still can be used against telic pluralism.
    Keywords: Logic, telic pluralism, Blake-Turner, Russell, collapse argument, normativity, Beall, Restall}
  • مهدی محمدی*، علی اکبر احمدی افرمجانی
    یکی از مقدماتی ترین مطالبی که در هر کتاب آموزشی منطق فرگه ای در بحث منطق محمولات به چشم می خورد، این است که «وجود داشتن» نمی تواند در هیچ گزاره ای محمول واقع شود؛ بلکه جایگاه «وجود» سور گزاره ی جزئی است. هدف من در این مقاله این است که نشان دهم بنیان گذاران منطق فرگه ای چه دیدی به ساختار گزاره داشتند و چرا وجود در این ساختار نمی تواند محمول واقع شود. سپس تبیین و راه حل این منطق دانان از گزاره های وجودی را بیان می کنم؛ و در پی آن، اشکالات و نارسایی های تحلیل ارائه شده را بررسی خواهم کرد. بسیاری از فیلسوفان تحلیلی، چون مور (Moore، 1936) ، نیل (Kneale، 1936) ، ویزدم (Wisdom، 1931) ، ایر (Ayer، 1947) و دیگران، بیش تر در بحث های مربوط به برهان وجودی برای اثبات خدا، به محمول نبودن وجود اشاره کرده اند. اما من در این مقاله تنها به فرگه، راسل، و کواین خواهم پرداخت. آرای فیلسوفان نامبرده با اندکی مسامحه ذیل رای این سه می گنجد.
    کلید واژگان: محمول وجود, فرگه, راسل, کواین}
    Mahdi Mohammadi *
    One of the most basic doctrines in the predicate logic is that existence can never be a predicate; rather, it is the particular quantifier. Here Ill try to explore the views of the founders of Fregean logic on the structure of the proposition, and why it does not take existence as a predicate. Then Ill state their explanation and solution for existential propositions. Finally, Ill investigate the shortcomings of their analysis. Many analytical philosophers, including Moore, Kneale, Wisdon, Ayer, etc, who have denied 'existence' as a predicate, have done so as part of their refutation of the ontological argument for the God's existence. However, here Ill deal only with Frege, Russell, and Quine. The other philosopher's stance can more or less be found in one of these three.
    Keywords: Existence Predicate, Frege, Russell, Quine}
  • مهدی اسدی*
    دشواره واقعیت سلبی این است که گرچه وجود صدق ساز، نفس الامر و متعلق گزاره ایجابی صادقی چون «تهران پایتخت ایران است» در خارج هیچ مشکلی ندارد، وجود متعلق گزاره سلبی صادقی چون «تهران پایتخت ایرلند نیست» در خارج بسیار مشکل ساز و خلاف شهوده بوده و در واقع نوعی ثبوت معتزلی است. از آن جا که ویتگنشتاین از اندیشمندانی است که برخلاف پندار رایج، بسیار درگیر مسائل عدمی بوده است و به مهم ترین مساله آن، یعنی همین دشواره واقعیت سلبی، نیز راه حلی پیش نهاده است، این نوشتار نخست اشاره ای به راه حل های او به مطلق مسائل عدمی دارد و سپس، با دفع نقدهای دیگران، به روش عقلی به بررسی انتقادی راه حل خاص او به واقعیت سلبی می پردازد مبنی بر این که: این مجموع(Gesamtheit) واقعیت های ایجابی است که یک واقعیت سلبی را نیز مشخص می کند.
    کلید واژگان: واقعیت سلبی, عدم, ویتگنشتاین, راسل}
    Mahdi Assadi *
    The essay tries to evaluate Wittgenstein's resolution to the riddle of Russell's negative facts. That is, when we say, for example, "Tehran is not the capital of Ireland" is true, what kind of truth–maker should we consider for the negative proposition because of its truth? Surely, a negative truth–maker is so problematic and counter–intuitive. Therefore, Wittgenstein has tried to show how it can be returned to the positive truth–makers. Thus, the paper first analyzes Wittgenstein's general resolutions to the nonexistent. Then it focuses on his special resolution to the negative facts riddle, i.e. Tractatus 2.05: "The totality of existent atomic facts also determines which atomic facts do not exist". Finally, after refuting some philosopher's criticisms, it shows his resolution's positive points and possible lacks.
    Keywords: Wittgenstein, negative facts, nonexistence, Russell}
  • محمدحسین مهدوی نژاد، امیرعباس علیزمانی، افلاطون صادقی، زینب شکیبی
    یکی از مشخصه های مهم فلسفه تحلیلی عبارت است از عطف توجه به زبان و کوشش برای استخراج معانی و ظرایف نهفته در پس آن، به منظور حل و یا منحل کردن مسائل فلسفی. هر سه پایه گذاران فلسفه تحلیلی، یعنی فرگه، راسل و مور، هر کدام به شیوه خود این راه را پیموده اند. ویتگنشتاین به عنوان وراث هر سه فیلسوف، در باب رابطه میان زبان و معنا، در عین این که وام دار گذشتگان خویش است، ولی وجوه افتراقی نیز با آنان دارد. در این مقاله ابتدا به اختصار اساس نظر سه فیلسوف تاثیرگذار بر ویتگنشتاین در باب رابطه زبان و معنا بیان شده، سپس نشان داده می شود که وی در مواردی نظیر نظریه تصویری زبان، اتمیسم منطقی و تمایل به زبان روزمره، وام دار اسلاف خویش است. اما در عین حال مولفه های مهمی از اندیشه او، نظیر فرض معنایی خاص برای حالات امور، نگرش انتقادی خاص نسبت به متافیزیک و دفاع از زبان روزمره، متفاوت با دیگران می باشد.
    کلید واژگان: زبان, تحلیل, ویتگنشتاین, مور, راسل}
    Mohammad Hossein Mahdawinejad, Amir Abbas Alizamani, Aflatoun Sadeghi, Zeinab Shakibi
    Focusing on language and attempting to derive the hidden meanings is one of the most important aspects of analytic philosophy to solve or resolve philosophical problems. All of the three founders of analytic philosophy، i. e. Frege، Russell، and Moore، trace this road differently. Ludwig Wittgenstein as the follower of them has his own ideas. In this paper، we will firstly explore theories of those founders briefly and then show that Wittgenstein، in some respects، such as; pitcher theory، logical atomism، and respecting to ordinary language is in agreement with them. However، he، in other respects، has own specific ideas: the meaning of states of affairs، critic of metaphysics and insisting on the ordinary language in a different manner.
    Keywords: language, analysis, Wittgenstein, Moore, Russell}
  • مهدی اسدی
    در این مقاله نخست به گزارش و تحلیل مختصر ادعا و ادله ثبوت معتزلی، دیدگاه سابق راسل درباره شیء اعم از وجود در مبادی ریاضیات، و دیدگاه بعدی راسل درباره واقعیت سلبی خواهم پرداخت، سپس به این مسئله اشاره خواهیم کرد که به علت پویایی و احیای چنین دیدگاه هایی، حتی در سال های اخیر، بایسته است از نو به تحلیل و نقد جدی دیدگاه هایی چون واقع سلبی و نظریه های ثبوت پرداخته شود و در رد آن ها صرفا به حس شهودی خلاف آن ها بسنده نشود. بر این اساس این جستار می کوشد برخی از مشکلات چنین دیدگاه هایی را نمایان سازد؛ اگر آن ها درست باشند به تسلسلی بی پایان می انجامند.
    کلید واژگان: واقع سلبی, ثبوت, تسلسل, معتزله, راسل}
    Mahdi Assadi
    In this essay I try to analyze briefly the claim and proofs of Mu‘tazilite’s nonbeing objects (thubūt)، Russell''s earlier view in Principles of Mathematics، and Russell''s later view on negative facts. I، then، indicate that since these claims have been defended and reconstructed even in the recent years، it is necessary to reevaluate such views. Since we should not regard their counter–intuitiveness as sufficient in criticizing them، I attempt to show some of their logical unacceptable consequences: if they are true، they ontologically will result in an infinite regress.
    Keywords: nonbeing objects, negative facts, infinite regress, Mutazilite, Russell}
نمایش نتایج بیشتر...
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال