به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « تبشیر » در نشریات گروه « ادیان و عرفان »

تکرار جستجوی کلیدواژه « تبشیر » در نشریات گروه « علوم انسانی »
  • ابوالحسن پورقربانی زاده *، احمدرضا مفتاح، مهراب صادق نیا

    میسیونرهای مسیحی به منظور تغییر کیش غیرمسیحیان از زمان های گذشته تا به حال از انواع روش ها و راهبرد های تبشیری استفاده می کرده اند. یکی از این روش ها «تجارت به مثابه تبشیر» است. در این روش تبشیری تلاش می شود با تاسیس سازمان ها و شرکت های گوناگون تجاری در زمینه های متفاوت، از طریق ایجاد شغل و درآمدزایی برای افراد بومی در مناطق فقیرنشین، زمینه جذب آنان به مسیحیت و تغییر کیش فراهم شود. هدف از تجارت این است که مبشران مسیحی علاوه بر کسب درآمد برای تامین هزینه های فعالیت تبشیری، با ایجاد رونق اقتصادی ادعای کمک به رشد اقتصاد محلی و بالا بردن رفاه اجتماعی داشته باشند. تمرکز فعالیت این روش تبشیری بر کشورهای در حال توسعه، از جمله کشورهای اسلامی است که ممکن است مبشران مسیحی اجازه فعالیت رسمی در آنها را نداشته باشند. پژوهش حاضر با توجه به عدم دسترسی یا دشوار بودن دسترسی به اطلاعات میدانی، از روش گردآوری اطلاعات کتابخانه ای و براساس منابع موجود در زمینه «میسیولوژی» و به شیوه توصیفی تحلیلی نگاشته شده است.

    کلید واژگان: تبشیر, میسیولوژی, تجارت به مثابه تبشیر, خیمه سازی, تبشیر کل نگر}

    Christian missionaries have used a variety of evangelistic methods and strategies in order to change the religion of non-Christians since the past. One of these methods is "business as evangelism". Establishing various commercial organizations and companies in different fields in this evangelistic method, they create some jobs for native people in poor areas and help them to earn income, and thus provide the ground to attract them to Christianity and change their religion. The purpose of this business is to create economic prosperity and thus the Christian missionaries claim to contribute to the growth of the local economy and increase social welfare, besides earning money to cover the costs of their missionary activity. The focus of this missionary activity is on developing countries, including Islamic countries, where Christian missionaries may not be allowed to work officially. Considering the lack of access or the difficulty of access to field information, the present research uses the method of collecting library information and is written based on the available sources of "Missiology" using a descriptive-analytical method.

    Keywords: evangelism, missiology, business as evangelism, tent making, holistic evangelism}
  • محمد کاشانی*

    مسیحیت که در سیصد سال نخست تاریخ خود دین اقلیت بود، در قرن چهارم تبدیل به دین رسمی امپراتوری روم شد و این سرآغاز گسترش مسیحیت در مناطق مختلف بود. امپراتوران مسیحی بت پرستان رومی را وادار به پذیرش مسیحیت کردند و در نتیجه این دین در امپراتوری پهناور روم گسترش یافت. ارمنستان و گرجستان نیز در قرن چهارم بر اثر مسیحی شدن پادشاهانشان مسیحیت را پذیرفتند. سایر کشور های اروپایی در طول قرون وسطا مسیحی شدند؛ انگلستان در سال 597، بلغارستان در سال 865، ساکسون های آلمان در سال های 748-814، میلادی دانمارک در سال 958، روسیه در سال 987، ایسلند در سال 1000، شرق آلمان در سال 1222، کشورهای اسکاندیناوی بین سال های 1150 تا 1295 و در نهایت لیتوانی در قرن چهاردهم و پانزدهم به عنوان آخرین کشور اروپایی مسیحی شدند. اما گسترش مسیحیت همواره بر اساس میل مردم به پذیرش مسیحیت نبود و در بسیاری از مواقع، شاهان و شوالیه های صلیبی از طریق اعدام و کشتار نقش تعیین کننده ای در گسترش مسیحیت در اروپا داشتند. در قرن شانزدهم، استعمار اروپایی ها در قاره امریکا و افریقا آغاز شد و سیاست های استعماری، برده داری و اجبار تاثیر زیاد در رواج مسیحیت در میان ساکنان امریکا و بردگان افریقایی داشت. بخش زیادی از قاره افریقا نیز در قرن های نوزدهم و بیستم، بر اثر آموزش و خدمات بهداشتی مسیحی شدند.

    کلید واژگان: گسترش مسیحیت, مسیحی سازی, تغییر دین اجباری, تبشیر}
  • یاسر ابوزاده گتابی *، محمدحسین طاهری آکردی

    جنبش آخرالزمانی پنطیکاستی پس از شکل‌گیری در ابتدای قرن بیستم، به‌امید بازگشت قریب‌الوقوع مسیح، به امر تبشیر در میان پیروان ادیان مختلف روی آورد. پنطیکاستی‌ها در مواجهه با برخی از ادیان، همچون یهودیت، با توجه به اشتراکاتی که میان آنها در بحث ماشیح و عهد عتیق وجود دارد، سیاست تعامل و دوستی را در پیش گرفتند و در مواجهه با ادیانی همچون اسلام، که سیاست‌های تعاملی در میان پیروان آن ادیان اثرگذار نبود، از رویکرد تهاجمی و تخاصمی استفاده کردند. در دنیای مسیحیت نیز با توجه به کشمکش‌ها و اختلافاتی که میان پنطیکاستی‌ها و سایر فرقه‌های مسیحی به‌ویژه کاتولیک‌ها وجود داشت، در نهایت پس از برگزاری چندین دوره نشست، در زمینه تاسیس کلیسای جامع مسیحی قبل از ظهور مجدد مسیح، به تعاملاتی دست یافتند. این پژوهش با بررسی منابع معتبر پنطیکاستی و با روش توصیفی‌تحلیلی به بررسی مهم‌ترین رویکردهای بین‌الادیانی پنطیکاستی‌ها در حوزه تبشیر می‌پردازد.

    کلید واژگان: جنبش پنطیکاستی, تبشیر, رویکردهای بین الادیانی, تعامل, تخاصم}
  • یاسر ابوزاده گتابی، محمدحسین طاهری آکردی *

    جنبش پنطیکاستی که در اوایل قرن بیستم و با تاکید بر روح القدس شکل گرفته است، بر مبنای آیات کتاب مقدس و تعالیم رهبران و متفکران خود، به حضور پویای روح القدس در این کلیسا معتقد است و از این نکته در تبشیر آیین خود استفاده می کند. این تحقیق با بررسی اسناد کتاب مقدسی و منابع پنطیکاستی نشان می دهد آنچه پنطیکاستی ها به عنوان اصلی ترین نکته در تبشیر خود، به آن استدلال می کنند، با آیاتی از کتاب مقدس منافات دارد. تجربه محوربودن پنطیکاستی ها، اساس غیرکتاب مقدسی آموزه روح القدس و از بین بردن شخصیت حقیقی روح القدس از جمله نتایج این تحقیق است.

    کلید واژگان: روح القدس, کلیسای پنطیکاستی, تبشیر, تعمید در روح القدس, کتاب مقدس}
  • یاسر ابوزاده گتابی، محمدحسین طاهری آکردی
    مسیحیت پنطیکاستی فرقه ای پروتستانی است که در ابتدای قرن بیستم و بر پایه روح القدس محوری به وجود آمده است. پنطیکاستی ها معتقدند که همه اقشار جامعه توانایی دریافت روح القدس را دارند. از این رو، از نگاه پنطیکاستی ها، آزادی در روح القدس آموزه ای است که به انعطاف بالای این جنبش در اتخاذ استراتژی های تبشیری و عبادی، دریافت عطایا و اموری از این دست منجر شده است؛ لیکن نگاه گزینشی پنطیکاستی ها به این آموزه و ابداعات آنها در این آموزه، به همراه نقد جدی کتاب مقدس بر اصل روح القدس محوری، از جمله اشکالاتی است که بر این آموزه وارد شده است. از این رو این پژوهش درصدد است تا با بررسی و تحلیل علمی این آموزه، تحقیقی مبسوط در این باره ارائه دهد.

    کلید واژگان: آزادی در روح القدس, کلیسای پنطیکاستی, تبشیر, کتاب مقدس}
    Yaser Abozadeh Gatabi, Mohammad Hossein Taheri Akerdi
    Pentecostal Christianity is a Protestant sect created at the beginning of the twentieth century on the basis of believing in a direct personal experience of God through baptism with the Holy Spirit. Pentecostals believe that all the classes of society have the ability to receive the Holy Spirit. Therefore, from the perspective of the Pentecostals, freedom in the Holy Spirit is a doctrine that has led to the extreme flexibility of this movement in adopting evangelical and devotional strategies, receiving gifts and etc., but the Pentecostals’ selective viewpoint about this teaching and their innovations in this doctrine, along with serious criticisms leveled at the Bible over the principle of a direct personal experience of God through baptism with the Holy Spirit are among the criticisms directed at this doctrine. Therefore, this research aims to carry out an extensive study on this subject through a scientific investigation of this doctrine.
    Keywords: salvation in the Holy Spirit, Pentecostal Church, evangelism, the Bible}
  • یاسر ابوزاده گتابی *، سیدعلی حسنی
    جنبش پنطیکاستی، که در اوائل قرن بیستم و با تاکید بر مسئله بازگشت قریب الوقوع مسیح پا به عرصه وجود نهاد، در ابتدا، تمرکز خود را بر تبشیر مسیحیت و جذب حداکثری وقف کرد. اما با گذشت چند دهه و عدم ظهور مجدد مسیح، رویکردهای تبشیری خود را به مسائل این جهانی، فرهنگی اجتماعی معطوف کرد. توجه به امر کلیساسازی، بومی سازی کلیساها و رهبری آنها و سیاق گرایی فرهنگی، از عمده رویکردهای فرهنگی و توجه به اقشار ضعیف جامعه در کنار توجه به جوانان و مسئله رهبری آنها در کلیساها، تبلیغات شهری و خیابانی و همچنین، مشارکت در امور عام المنفعه، از مهم ترین رویکردهای اجتماعی پنطیکاستی ها محسوب می شود. این پژوهش، با بررسی منابع مکتوب پنطیکاستی در پی آن است، تا پس از معرفی عمده رویکردهای فرهنگی اجتماعی پنطیکاستی ها در حوزه تبشیر، با روش تحلیل داده ها، ثابت کند که مقوله کلیساسازی و رهبری در میان پنطیکاستی ها، با چالش هایی روبرو بوده، توجه نکردن به نخبگان جوامع، از مهم ترین اشکالات این رویکرد محسوب می شود.
    کلید واژگان: جنبش پنطیکاستی, کلیسا, تبشیر, بومی سازی, سیاق گرایی, رویکردهای فرهنگی, رویکردهای اجتماعی}
    Yaser Abuzadeh Guttabi *, Seyyed Ali Hasani
    Emphasizing the the imminent return of Christ and focusing on missionary activities and maximum absorption, the Pentecostal movement came to the fore in the early twentieth century. But decades later, due to the non-fulfillment of their prediction, they focused on the global, social culture issues. Church building, localization of churches and their leadership, cultural orientationism are among their cultural approaches as helping poor, paying attention to youth and their leadership in churches, urban and street advertising along with taking part in public affairs are among the most important social approaches of Pentecostalism. Using data analysis method and focusing on the Pentecostal written sources, this paper seeks to introduce the Pentecostal missionary social-cultural approaches and their challenges and problems such as Church building, leadership among the Pentecost and ignoring the elite communities.
    Keywords: the Pentecostal movement, church, missionary, localization, contextualization, cultural approaches, social approaches}
  • یاسر ابوزاده گتابی *، سیدعلی حسنی
    جنبش پنطیکاستی در دهه 1990م و با تاکید بر مسئله آخرالزمان، نزول روح القدس و ظهور عطایا، به عنوان سند حقانیت و نشانه نزدیک شدن عصر مسیحایی، ظهور کرد. پنطیکاستی ها معتقد بودند که پس از گذشت هفت سال رنج و محنت، آخرالزمان و عصر ظهور شروع خواهد شد و کلیسا عروسش (مسیح) را ملاقات خواهد کرد. از این رو با جدیت به تبشیر عصر ظهور روی آوردند. پس از گذشت چند دهه از آغاز جنبش و نیامدن مسیح، موجی از نومیدی در میان پنطیکاستی ها شکل گرفت. از این رو برای کنترل اوضاع، تفسیر جدیدی از عصر ظهور ارائه دادند. در همین راستا، با اتخاذ رویکردها و عملکردهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بر آن شدند تا با فراهم آوردن مقدمات تشکیل کلیسای جامع مسیحی، به بازگشت مجدد مسیح سرعت بخشند. این نوشتار درصدد است تا با روش توصیفی _ تحلیلی پس از معرفی آخرالزمان شناسی پنطیکاستی و ابعاد مختلف آن، ادعای تشکیل کلیسای جامع و رویکردهای پنطیکاستی را به چالش بکشاند.
    کلید واژگان: مسیحیت پنطیکاستی, آخرالزمان شناسی(عصر ظهور), روح القدس, تبشیر, رویکرد}
    Yaser Abozadeh Gatabi *, Dr. Seyed Ali Hasani
    The Pentecostal movement emerged in the 1990s, with the emphasis on the eschatological issue, the revelation of the Holy Spirit and the advent of the gifts, as a document of truth and sign of the coming of the Messianic age. Pentecostals believed that after seven years of suffering and tribulation, the eschatology and the Age of Appearance would begin and the church would meet its bride (Christ). Because of this, they began to evangelize with the age of advent. After decades of the beginning of the movement and the coming of Christ, a wave of disillusionment was formed among Pentecostals. Therefore, to control the situation, they presented a new interpretation of the Age of Advent. In the same vein, they adopted social, cultural, political, and economic approaches and practices to speed up Christ's return by providing the foundations for a comprehensive Christian church. This article attempts to challenge the formation of a cathedral and Pentecostal approaches with the descriptive-analytical method after the introduction of Pentecostal eschatology and its various dimensions.
    Keywords: Pentecostal Christianity, Eschatology (Age of Advent), Spirituality, Evangelism, Approach}
  • مرتضی صانعی
    «تبشیر مسیحی» در زمره مهم ترین وظایف کلیسا محسوب می شود. ریشه این آموزه، به فرمان عیسی پس از رستاخیز برمی گردد که به حواریون گفت: بروید و امت ها را به ملکوت خدا بشارت دهید. بنابراین، به اعتقاد مسیحیان، پیام تبشیر ملکوت خداست. کلیسا باید تا تحقق ملکوت خدا، مردم را بدان بشارت دهد. بر این اساس، جامعه مسیحی به صورت فردی و یا سازمانی فعالیت تبشیری داشته است.
    هدف این مقاله، بررسی جایگاه و محدوده تبشیر در متن دینی مسیحیت است. این نوشتار، با استفاده از روش توصیفی تحلیلی، ضمن تبیین مفهوم تبشیر، دامنه و گستره تبشیر را مورد مطالعه قرار داده، نشان داده است که این آموزه در فرایند تاریخ، دستخوش تغییر و دگرگونی شده است. دستاورد تحقیق این است که به نظر می رسد، عیسی کار تبشیر را فقط در خصوص قوم بنی اسرائیل به انجام رسانده باشد و باید حواریون نیز این محدوده را مد نظر داشته باشند، اما از زمان پولس، رویکرد تبشیر به خارج از بنی اسرائیل نیز تسری پیدا کرد.
    کلید واژگان: تبشیر, دامنه تبشیر, عیسی, پطرس, پولس}
    Morteza Sanei
    "Christian Missionary" is considered one of the duties of church. This doctrine is rooted in Jesu's command to his companions. He ordered his companions to go to nations and gave them the glad tidings of Divine Dominion. Therefore, Christians believe that the message of missionary is Divine Dominion. The church must give people the glad tidings until Divine Dominion realizes. Accordingly, Christian society has had missionary activities individually or organizationally. The present paper tries to study the position and limits of missionary in Christian religious texts. Using a descriptive-analytical method, it expounds the concept of missionary, studies its scope and range, and proves that this doctrine has changed over the history. The research findings show that Jesus Christ and his Companions had apparently carried out missionary activities only for Israelites, but the missionary approach extended beyond Israelites since Paul's time.
    Keywords: missionary, the scope of missionary, Jesus, Peter, Paul}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال