به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه "بازی های فیزیکی مجازی" در نشریات گروه "تربیت بدنی"

تکرار جستجوی کلیدواژه «بازی های فیزیکی مجازی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
جستجوی بازی های فیزیکی مجازی در مقالات مجلات علمی
  • امیر قیامی راد*، وحید حسن پور، محمدتقی اقدسی
    هدف

    با توجه به تاثیر مثبت بازی در کاهش اضطراب کودکان در پژوهش حاضر در پی یاسخ به این سوال هستیم که آیا بازی های فیزیکی مجازی از طریق واتس آپ می تواند بر کاهش اضطراب کودکان والدین مبتلا به کووید-19 در دوران قرنطینه گذار باشد؟

    روش ها:

     تحقیق حاضر از نوع نیمه تجربی با گروه کنترل انجام شد. تعداد 68 نفر از کودکان والدین مبتلا به بیماری کووید -19 که در قرنطینه خانگی بودند با رده سنی 8-12 سال بصورت داوطلبانه و در دسترس به عنوان نمونه تحقیق انتخاب و بصورت تصادفی ساده در دو گروه تجربی (33 نفر) و کنترل (35 نفر) قرار گرفتند. برای سنجش اضطراب کرونا، از پرسشنامه مقیاس اضطراب کرونا (CDAS) استفاده شد. سپس آموزش بازی فیزیکی به مدت 2 هفته ، 8 جلسه 45-60 دقیقه ای از طریق واتس آپ برای گروه تجربی ارایه شد. جهت آنالیز داده ها از آزمون کوواریانس در سطح معنی داری 05/0 استفاده گردید.

    نتایج

    نتایج نشان داد پس از تمرینات ورزشی مجازی، در گروه تجربی اضطراب علایم جسمانی (001/0 = P) و علایم روانی (001/0 = P) به طور معنی داری کاهش یافته است.

    بحث و نتیجه گیری: 

    به نظرمی رسد بازی در محیط مجازی باعث کاهش اضطراب، در کودکانی که والدین شان در قرنطینه خانگی بودند می شود.

    کلید واژگان: اضطراب کرونا, بازی های فیزیکی مجازی, کودکان, دوران قرنطینه
    Amir Ghiami Rad *, Vahid Hassanpour, MohammadTaghi Aghdasi
    Purpose

    Given the positive effect of gaming on reducing child consumption in this study following or answering this question, can virtual games through WhatsApp reduce the consumption of patients and patients with Quid-19 during quarantine?

    Methods

    The present study employed a quasi-experimental research design with a control group. A total of 68 children of parents with Covid-19 disease who were in-home quarantine with an age range of 8-12 years were selected voluntarily and available as a research sample and randomly divided into two experimental groups (n = 33) and control (n = 35). The Corona Disease Anxiety Scale (CDAS) was employed to assess COVID-19 anxiety. Then physical game training for two weeks in eight 45-60 minute sessions was provided through WhatsApp for the experimental group. Analysis of covariance at the significance level of 0.05 was used to analyze the data.

    Results

    The results showed that after virtual exercise, in the experimental group, anxiety, physical symptoms (P = 0.001) and psychological symptoms (P = 0.001) significantly decreased.

    Conclusion

    Playing in cyberspace seems to reduce anxiety in children whose parents were in home quarantine.

    Keywords: COVID-19 Anxiety, Virtual-Physical Games, children, Quarantine
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال