مقایسه دو روش فشار و رها و سوزن خشک در درمان نقطه ماشه ای غیر فعال عضله تراپز فوقانی

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
نقاط ماشه ای یکی از اصلی ترین مشخصه های اختلالات عضلانی-اسکلتی می باشد و عمده علت دردهای عضلانی را به خود اختصاص داده است.نوع غیر فعال نقاط ماشه ای هم با بسیاری از اختلالات اسکلتی عضلانی در ارتباط می باشد.در این بین عضله تراپز فوقانی بیشتر مورد ابتلای نقاط ماشه ای قرار دارد.هدف از این مطالعه بررسی تفاوت های تاثیرات روش های درمانی Pressure Releaseو Dry Needlingبر بهبودی نقطه ماشه ای غیر فعال عضله ی تراپز فوقانی می باشد.
روش بررسی
در این تحقیق 40 مرد مبتلا به نقطه ی ماشه ای غیر فعال در عضله ی تراپز فوقانی به صورت تصادفی و به تعداد برابر(هر گروه 20 نفر) در یکی از دو گروه درمانی Pressure Release(PR)وDry Needling(DN)قرار گرفتند.در گروه اول سه بار در هفته درمان و ارزیابی و در گروه دوم دو جلسه درمان و سه جلسه ارزیابی در هفته انجام شد.ارزیابی شامل بررسی شدت درد،آستانه ی درد،دامنه فعال حرکتی خم کردن طرفی گردن و دامنه چرخش گردن به همان سمت و به سمت مخالف بود. به منظور بررسی و مقایسه اثرات درمانی دو گروه از آزمون آنوای تکراری استفاده شد.
یافته ها
تجزیه وتحلیل آماری کاهش معنی دار درد و افزایش معنی دار دامنه حرکتی و آستانه درد را بعد از درمان در هر دو گروه نشان داد (P<0/001).همچنین مشخص شد که روش Dry Needlingتاثیرات بهتری در درمان نقاط ماشه ای داشته است (P<0/001).
نتیجه گیری
اگرچه تکنیک های Dry Needlingو Pressure Release هر دو درمان موثری برای بهبود نقاط ماشه ای بودند اما به نظر می رسد که تاثیر روش Dry Needlingروی دامنه حرکتی و درد بیماران موثر تر می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
9 تا 15
لینک کوتاه:
magiran.com/p1254700 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!