واکاوی مدیریت انتظامی برقراری نظم و امنیت مسابقات فوتبال در ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

حضور انبوه جمعیت تماشاگران فوتبال و نبود رویه های کنترلی هوشمند و به روز، موجب شکل گیری و تشدید احساسات و واکنش های نابهنجار در برخی از تماشاگران شده است؛ در چنین شرایطی با توجه به نقش کلیدی نیروی انتظامی در برگزاری مسابقات ورزشی، پژوهش حاضر، به واکاوی مدیریت انتظامی برقراری نظم و امنیت مسابقات فوتبال در ایران پرداخته است.

روش

مطالعه حاضر، پژوهشی توسعه ای - کاربردی، مبتنی بر رویکرد کیفی است که به روش تحلیل مضمون انجام شد. شرکت کنندگان شامل 30 نفر از استادان، خبرگان و صاحب نظران مرتبط با موضوع پژوهش بودند که به صورت هدفمند از نوع ملاکی انتخاب و با استفاده از فنون مصاحبه نیمه‎ساختاریافته انفرادی و گروه کانونی، داده های مدنظر از آن ها دریافت و در نرم افزار مکس‎کیود ا (MAXqda) دسته بندی شدند.

یافته ها

از 255 صفحه متن بر اساس مصاحبه های انجام شده، تعداد 1086 کد در قالب 157 مضمون پایه استخراج شد و سپس، مضامین دارای مفاهیم یکسان در یکدیگر ادغام شدند و 16 مضمون سازمان دهنده را در قالب 4 مضمون فراگیر (مدیریت اطلاعات، مدیریت ارتباطات، مدیریت منابع و مدیریت عملیات) تشکیل دادند.

نتیجه گیری

لازم است نیروی انتظامی با همکاری و ارتباط سازنده با سایر سازمان ها و نهادها، بر مبنای آگاهی، استفاده از وسایل کنترلی هوشمند به جای فردمحور، اشراف اطلاعاتی و با مدیریت منابع سازمانی، اقدامات حمایتی- عملیاتی خود را با تاکید بر اصل پیشگیری و پیش بینی مدیریت کند تا جامعه از دستاوردهای این ورزش شامل تقویت همبستگی ملی، ایجاد روحیه نشاط و شادی بهره مند شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
55 تا 82
لینک کوتاه:
magiran.com/p2169237 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!