بررسی وکالت زن در طلاق از منظر فقه امامیه و حقوق ایران
اصل وکالت در طلاق در میان فقهای شیعه حدود چهار قول مطرح شده است. مشهور فقها طلاق را فعل نیابت پذیر می دانند و قایل به جواز وکالت در طلاق هستند. وکالت زن در طلاق نیز از منظر فقها جایز است؛ چون اولا: فعل نیابت پذیر است و ثانیا: زن هم یک انسان کامل است و می تواند اجرای صیغه طلاق را به عنوان وکیل به عهده بگیرد. پس همان طوری که رن در سایر عقود و ایقاعات می تواند وکیل شود در طلاق نیز می تواند وکیل شود. درباره وکالت زوجه در طلاق نیز سه قول در میان فقهای شیعه مطرح است. مشهور فقها قایل به جواز هستند. در مقابل مشهور برخی دیگر فتوا به عدم جواز دادهاند و عده ای هم در این مسئله توقف کرده اند.
</strong>
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.