تحلیل ارزیابی و علم سنجی کتاب های پدافند غیرعامل مورد: سال های 1395 الی 1398

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

مطالعات علم سنجی مسیری برای ارایه تصویر روشن از وضعیت علمی سازمان ها، مراکز علمی و دانشگاه ها و موسسات و هم چنین برای تحلیل و سنجش مدارک علمی است. پژوهش حاضر با هدف تحلیل ارزیابی و علم-سنجی کمیت و کیفیت کتاب های پدافند غیرعامل در بازه سال های 1395 تا 1398 صورت گرفته است. نوع پژوهش کاربردی بوده و با استفاده از روش توصیفی - پیمایشی و علم سنجی داده های تعداد 170 جلد کتاب درحوزه پدافند غیرعامل با استفاده از روش های آماری توصیفی و فرمول های ضریب همکاری نویسندگان و میزان تاثیر نویسندگان به صورت تمام شمار مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته است. یافته ها نشان می دهد تا سال 1385 هیچ کتابی در ایران در حوزه پدافند غیرعامل تولید نشده است. در سال-های 1385 و 1386 فقط دو کتاب چاپ شده و از سال 88 با یک جهش قابل ملاحظه 27جلد کتاب در زمینه پدافند غیرعامل به چاپ رسیده است. تا سال 95 روند تولید کتاب دارای فراز و نشیب بوده است که در همین سال یک جهش دو برابری در تولید کتاب های پدافند اتفاق افتاده است، اما از سال 95 تا 98 نیز تولید کتاب از نظر کمی روند سعودی یا نزولی نداشته است و دارای نوسانات متعددی است. موضوعات نظامی از بالای نود درصد از تالیفات را بخود اختصاص داده و موضوعات فرهنگی با اختلاف معنی داری در رتبه دوم قرار دارد. بیش از 75 درصد از کل کتاب ها تالیف بوده است. ضریب همکاری نویسندگان 518/0 می باشد.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
133 تا 156
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2235174 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!