ارزیابی دیدگاه دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در زمینه آموزش بالینی بخش کودکان

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

ارزیابی دورهای برنامه های آموزشی سبب ایجاد بینش نسبت به دوره و کارایی بیشتر امر آموزش میشود. ارزیابی موثر منجر به فراهم آمدن اطلاعات ارزشمندی میگردد که با موفقیت دانشجو و برنامه آموزشی در ارتباط است. هدف از انجام مطالعه حاضر بررسی میزان ارزیابی دیدگاه دانشجویان سال آخر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز در زمینه آموزش بالینی بخش کودکان بود. cross

روش کار

در این مطالعه  در بخش دندانپزشکی کودکان دانشگاه علوم پزشکی ، نفر از دانشجویان دوره عمومی سال آخر دانشکده دندانپزشکی 40 ، - توصیفی sectional جندیشاپور، شرکت داشتند. این پرسشنامه کیفیت آموزش مهارتهای مختلف دندانپزشکی در بخش کودکان را در حیطه عملی مورد سوال قرار داده و نهایتا سوالاتی در رابطه با امکانات بخش کودکان پرسیده شد، تا رابطه نحوه توانایی انجام مهارتهای بالینی از دیدگاه دانشجویان با درمانهای موظفی در بخش دندانپزشکی کودکان و امکانات دربخش Mann توسط آنها ارزیابی شود. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون   انجام شد.SPSS - در نرم افزار Whitney

یافته ها

براساس نتایج این پژوهش، در میان چهارده گروه مختلف مهارت بالینی دردندانپزشکی بیشترین میزان موفقیت بخش دندانپزشکی کودکان در میان مهارتهای بالینی در انجام بیحسی و کشیدن دندان و کمترین آن در زمینه کنترل تروما و درمان پالپ دندان دایمی نابالغ بوده است. توانایی دانشجویان در زمینه ترمیم و درمان پالپوتومی دندان های شیری نیز اکثرا خوب و خیلی خوب بود.

نتیجه گیری

نتایج این مطالعه نشان داد که میزان مهارت بالینی از دیدگاه دانشجویان در بخش دندانپزشکی کودکان در حد مطلوب بوده است. دانشجویان گزارش کردند که در زمینه کنترل تروما  و درمان پالپ دندان دایمی نابالغ احساس کمبود میکنند که این امر نشانگر نیاز به تاکید بیشتر در این زمینه در آموزش دانشجویان میباشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
35 تا 45
لینک کوتاه:
magiran.com/p2268726 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!