حقوق نظام تامین اجتماعی ایالات متحده آمریکا

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

حق برخورداری از تامین اجتماعی یکی از مهم‌ترین حقوق انسان‌هاست که در اسناد حقوق بشر، تعهدات بین‌المللی دولت‌ها و نیز قوانین اساسی مورد تاکید قرار گرفته است. آگاهی داشتن جوامع از حقوق تامین اجتماعی نقش بسزایی در عدالت اجتماعی، آرامش خاطر و عزت نفس در افراد جامعه و حمایت از آنان در برابر کلیه مخاطرات ناشی از بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد. امروزه با افزایش سریع جمعیت، پیچیدگی مسایل و وسعت نیاز این حقوق از اهمیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بسیار بالایی برخوردار شده و از شاخص‌های مهم توسعه و پیشرفت در کشورهای جهان محسوب می‌گردد.

مواد و روش‌ها

در این تحقیق با بهره گیری از روش توصیفی- تحلیلی به جمع آوری اطلاعات از طریق بررسی کتب، مقالات و پایان نامه ها و مراکز پژوهشی و اینترنت پرداخته شده و سپس پردازش داده ها و اطلاعات گردآوری شده با استفاده بهینه، استدلالی و عقلی برای ارایه مطالب و نتایج پژوهش مرتبط مورد توجه قرار گرفته است.

یافته‌ها

تکوین نظام حقوقی تامین اجتماعی یک ضرورت به‌حساب می‌آید و تدوین و تکمیل این نظام حقوقی مستلزم احراز اصول اساسی قابل قبول توسط حاکمیت و مردم است. این نظام حقوقی به منظور تحقق اهداف و استاندارها و راهبردهای ارزشیابی از لحاظ ساختاری و تقنینی، نظام دادرسی، بیمه‌ای، خدمات درمانی، حوزه سلامت و بهداشت، حمایت‌های امدادی از قبیل بیمه بیکاری و از کار افتادگی و تامین منابع مالی بسیار جامع، پویا و کارامد است.

ملاحظات اخلاقی

در تمام مراحل نگارش پژوهش حاضر، ضمن رعایت اصالت متون، صداقت و امانت داری رعایت شده است.

نتیجه‌گیری

برنامه تامین اجتماعی ایالات متحده شامل سه جزء است که عبارت‌اند از: کمک‌های بازنشستگی، از کار افتادگی و کمک به بازماندگان. در این کشور طرح پرداخت مستمری‌ها به سه روش ذیل انجام می‌شود: مستمری مبتنی بر پرداخت حق بیمه، مستمری همگانی و مستمری تکمیلی مبتنی بر بررسی درآمد که پرداخت حداقل مقرری را برای کلیه‌ی مستمری بگیران تضمین می‌نماید.

زبان:
فارسی
صفحات:
677 تا 691
لینک کوتاه:
magiran.com/p2316872 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!