وحدت مظاهر امر
بهاییان معتقدند همه کسانی که آنان را جزو پیامبران معرفی میکنند، از حضرت آدم علیه السلام تا بهاءالله، همه مظهر امرند و حقیقت ادیان یکی بیشتر نیست و مظاهر امر از آغاز تا انجام یکی بیشتر نیستند. آنها میگویند مظاهر امر، رجعت میکنند و این امر، تناسخ نیست. بهاییان حقیقت رهبران خود را همان رجعتی میدانند که در مکتب شیعه مطرح شده است. در این مقاله موضوع «مظهریت» و تفاوت آن با «نبوت» ادیان ابراهیمی و همچنین وحدت مظاهر امر بررسی میشود. آنچه ایشان از رجعت معنی میکنند، با نظر شیعه متفاوت است و رجعت شیعه مفهوم دیگری است که نه در شکل و محتوا و نه در کیفیت، با آنچه بهاییان میگویند، همخوان نیست.