شیوع مقاومت آمینوگلیکوزیدهای سطح بالا و مقاومت به وانکومایسین در ایزوله های انتروکوک در بیمارستان مراقبت های ویژه تخصصی

پیام:
نوع مقاله:
خلاصه گزارش (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و اهداف

  انتروکوک های مقاوم به وانکومایسین (VRE) و انتروکوک های مقاوم به آمینوگلیکوزیدهای سطح بالا (HLAR) روش های درمانی موجود برای انتروکوک ها را در سراسر جهان پیچیده کرده اند. مطالعه موجود برای ارزیابی وقوع سویه های HLAR و VRE در یک مرکز مراقبت های عالی در هند و مطالعه ارتباط HLAR با انتروکوک های حساس به وانکومایسین (VSE) و VRE برنامه ریزی شد.

مواد و روش کار

  در مجموع 50 ایزوله انتروکوک از نمونه های بالینی مختلف در مطالعه گنجانده شد. گونه گذاری بر اساس آزمایش های استاندارد بیوشیمیایی انجام شد. HLAR به روش دیسک دیفیوژن با استفاده از دیسک 150 میکروگرم جنتامایسین و دیسک 200 میکروگرم استرپتومایسین مورد آزمایش قرار گرفت. الگوهای حساسیت به وانکومایسین با استفاده از روش های رقیق سازی دیسک وانکومایسین و آگار گزارش شد.

یافته ها و نتایج

  نمونه های چرکی اکثرا برای جداسازی سویه های انتروکوکی (40%) بودند. 54 درصد سویه های جدا شده HLGR، 32 درصد HLSR و 14 درصد ایزوله ها برای HLGR و HLSR مثبت بودند. 61/7 درصد از جدایه های Enterococcus faecium مقاومت به جنتامایسین سطح بالا (HLGR) و 43/75 درصد جدایه های Enterococcus faecalis به استرپتومایسین سطح بالا (HLSR) مقاوم بودند. هنگامی که VRE با VSE مقایسه شد، میزان HLSR در VRE 4/64٪ تشخیص داده شد، در حالی که در VSE 32/55٪ بود. میزان HLGR در VRE 11/62% و در VSE 41/87% بود. ارتباط HLGR با HLSR (HLAR) 2/32٪ در VRE و 13/95٪ در سویه های VSE بود. سویه های انتروکوک افزایش الگوهای مقاومت ضد میکروبی خود را نشان می دهند. افزایش چنین سویه هایی در محیط های مراقبت های بهداشتی باید محفوظ و کنترل شود تا از عفونت های پیچیده جلوگیری شود.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
472 تا 478
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2540216 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!