اثر استراتژی قیمت گذاری پویا بر رضایت مشتری از بازیابی خدمات از طریق عدالت ادراک شده در پلتفرم های تاکسی اینترنتی (مورد مطالعه: سامانه هوشمند حمل و نقل اسنپ)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

استراتژی قیمت گذاری به یک وسیله ی مهم و ضروری برای مدیریت کسب وکار برای بهبود و ارتقاء توانایی رقابت سازمان تبدیل شده است. به همین جهت بررسی موفق ترین پلتفرم تاکسی اینترنتی در کشور از لحاظ سهم بازار، یعنی سامانه هوشمند حمل و نقل اسنپ، از جهت قیمت گذاری و تاثیر آن بر رضایت مسافران به منظور توسعه و بهبود آن در کشور مهم به نظر می رسد. این پلتفرم ها برای بهبود قیمت گذاری خود از قیمت گذاری پویا استفاده می کنند. برهمین اساس جهت سنجش رضایت مسافران از این پلتفرم، به بررسی تاثیر قیمت گذاری پویا و عدالت ادراک شده توسط مسافران و تاثیر آن بر رضایت افراد از بازیابی خدمات پرداخته شد. همچنین متغیرهای اعتماد، تکرار خرید و تبلیغات توصیه ای و ارتباط آن با رضایت مسافران از بازیابی خدمات بررسی شد.

روش شناسی: 

این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت و روش یک پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. برای بررسی مدل از پیمایشی در سطح کشور و در میان مسافران اسنپ و در طراحی پرسشنامه از مقیاس لیکرت استفاده شده است. در این پژوهش روش نمونه گیری، نمونه گیری تصادفی ساده است و با توجه به حجم نامحدود جامعه و با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه 384 نفر تخمین زده شده است. روش تحلیل داده ها، مدلسازی معادلات ساختاری به کمک نرم افزار اسمارت پی ال اس بوده است.

یافته ها

نتایج نشان داد قیمت گذاری پویا بر عدالت ادراک شده تاثیر  مثبت و معناداری دارد. همچنین عدالت ادراک شده بر رضایت مشتری از بازیابی خدمات اثر مثبت و معناداری دارد و در نهایت مشخص شد رضایت مشتری از بازیابی خدمات بر اعتماد، تکرار خرید و تبلیغات توصیه ای تاثیر مثبت و معناداری دارد.

نتیجه گیری

براساس نتایج بدست آمده میتوان بیان کرد استفاده از استراتژی قیمت گذاری پویا از طریق عدالت ادراک شده در پلتفرم های تاکسی اینترنتی سامانه هوشمند حمل و نقل اسنپ منجر به رضایت مشتری از بازیابی خدمات می شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
107 تا 128
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2605230 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!