بررسی تعاریف و استانداردهای بین المللی آموزشی معماری منظر به عنوان یک رشته دانشگاهی حرفه مبنا

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
با در نظر گرفتن ایجاد رشته دانشگاهی معماری منظر در دو دهه گذشته در کشور، به نظر می رسد تدقیق و ارتقای آموزش دانشگاهی این رشته، هم به لحاظ مشخص شدن حدود رشته های دانشگاهی و هم کمک به حرفه معماری منظر، می تواند در مقطع زمانی فعلی مفید باشد و حتی ضرروت آن احساس می شود. این مقاله، به مسیله آموزش در معماری منظر به عنوان یک رشته دانشگاهی حرفه مبنا می پردازد و با در نظر گرفتن تعریف جهانی و حیطه های مورد نیاز در آموزش آن، به استانداردهای آموزشی بین المللی از جمله موارد مصرح در «منشور آموزش معماری منظر ایفلا/یونسکو»، که به صورت مشترک توسط سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) و فدراسیون بین المللی معماران منظر (ایفلا) تدوین شده، اشاره می نماید. در این مقاله، لزوم ارتباط آموزش با حرفه و کسب تاییدیه های حرفه ای برای دوره های آموزشی از نهاد صنفی مرتبط و همچنین الزام اخذ گواهینامه یا جواز صلاحیت شغلی برای معماران منظر مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج این بررسی، در قالب پیشنهاداتی برای ارتقای سطح آموزش دانشگاهی رشته معماری منظر در کشور و ضرورت همکاری دانشگاه ها و نهادهای حرفه ای و انجمن های علمی و صنفی در اعتبارسنجی دوره های آموزشی و فرآیند صدور گواهینامه صلاحیت شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها در کشور بیان می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
126 تا 136
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2643102 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!