افزودن مقادیر بسیار اندک نالوکسان به مخلوط لیدوکایین- فنتانیل، طول مدت بلوک اعصاب شبکه بازویی را افزایش می دهد

چکیده:
مقدمه
در این مطالعه آینده نگر دوسو کور تصادفی، تاثیر مقادیر بسیار اندک نالوکسان اضافه شده به مخلوط لیدوکایین و فنتانیل بر زمان شروع اثر و طول مدت بلوک شبکه بازویی بررسی شده است.
مواد و روش ها
54 بیمار کاندید جراحی دست و ساعد تحت بی حسی با بلوک اعصاب شبکه بازویی، به صورت تصادفی داروی بی حسی شامل 34 میلی لیتر محلول 5/1% به همراه 2 میلی لیتر (100میکروگرم) فنتانیل و 1 میلی لیتر محلول نرمال سالین به عنوان گروه کنترل، یا 34 میلی لیتر محلول 5/1% به همراه 2 میلی لیتر (100 میکروگرم) فنتانیل و 1 میلی لیتر (100 نانوگرم) نالوکسان به عنوان گروه مداخله (هر گروه 27 نفر) دریافت کردند. پس از انجام بلوک، فلج حسی و حرکتی اعصاب رادیال، مدین، موسکلوکوتانه و اولنار ثبت شد.
نتایج
طول مدت جراحی و مشخصات آماری بیماران در دو گروه یکسان بود. زمان شروع اثر فلج حسی و حرکتی به طور معنی داری در دو گروه متفاوت بود. طول مدت فلج حسی و حرکتی نیز در گروه نالوکسان به میزان چشمگیری بیشتر از گروه کنترل بود.
بحث: افزودن مقادیر بسیار اندک نالوکسان به محلول 5/1% لیدوکایین و فنتانیل در بلوک اعصاب شبکه بازویی موجب افزایش طول اثر بلوک می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
12 تا 17
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p704409 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!