تعیین ضرایب نفوذ تند و کند در استخراج آنتی اکسیدان های برگ سبز چای ایرانی

پیام:
چکیده:
برگ سبز چای حاوی آنتی اکسیدان های ضد سرطان می باشد که می توان پس از استخراج، از آنها در تولید داروهای ضد سرطان، فراورده های غذایی عملگر و فراورده های بهداشتی آرایشی استفاده کرد. در این تحقیق به بررسی سینتیک و ساز و کار استخراج این آنتی اکسیدان ها پرداخته شده است. برای این منظور، ضریب های نفوذ هر یک از کاتچین های EGCG، EGC، EC، C و کافئین موجود در برگ سبز چای ایرانی در عملیات استخراج این مواد به کمک آب محاسبه شده است. بر اساس رابطه به کار گرفته شده، دو نوع ضریب نفوذ تند و کند برای انتقال جرم از برگ سبز چای مالش داده شده در نظر گرفته شده است که با توجه به نتیجه ها و محاسبه های انجام شده، ضریب نفوذ مرحله داخلی که در درون ذره های چای اتفاق می افتد نقش محدود کننده فرایند استخراج را دارد. علاوه بر این، مقدارهای دما و زمان بهینه استخراج این مواد به صورت کافئین (80 درجه سانتی گراد،20 دقیقه)، C (90 درجه سانتی گراد، 80 دقیقه)، EC (80 درجه سانتی گراد،20 دقیقه)، EGC (80 درجه سانتی گراد، 20 دقیقه)، EGCG (90 درجه سانتی گراد، 40 دقیقه)، به دست آمد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
33
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p816358 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!