عصمت پیامبران در تفسیر من وحی القرآن
نویسنده:
چکیده:
این نوشتار با هدف تبیین نگاه نویسنده «من وحی القرآن» به عصمت به سامان رسیده است. نویسنده در چهار قسمت این مقاله را به پایان برده است:قسمت اول در تعریف عصمت؛ فضل الله عصمت را مانند بسیاری از تفسیرگران قرآن، لطف الهی شناخته و مانع انجام گناه و اشتباه معرفی می کند.
قسمت دوم در قلمرو عصمت؛ نویسنده «من وحی القرآن» پیامبران را پیش از نبوت و پس از آن معصوم می شناسد و این عصمت را نه تنها از گناه، بلکه از اشتباه نیز می داند. به باور فضل الله ، عصمت پیامبران افزون بر احکام شرعی، در احکام عرفی نیز جاری است.
قسمت سوم در انواع عصمت؛ فضل الله انواع عصمت را به آیات قرآن مستند می سازد و بیشترین آیاتی که عرضه می دارد، در عصمت پیامبران در تبلیغ است.
قسمت چهارم در شبهه شناسی عصمت؛ در این قسمت شبهات مخالفان و استدلال ایشان به شماری از آیات قرآن طرح شده و به هر یک به زیبایی پاسخ داده شده است.
قسمت دوم در قلمرو عصمت؛ نویسنده «من وحی القرآن» پیامبران را پیش از نبوت و پس از آن معصوم می شناسد و این عصمت را نه تنها از گناه، بلکه از اشتباه نیز می داند. به باور فضل الله ، عصمت پیامبران افزون بر احکام شرعی، در احکام عرفی نیز جاری است.
قسمت سوم در انواع عصمت؛ فضل الله انواع عصمت را به آیات قرآن مستند می سازد و بیشترین آیاتی که عرضه می دارد، در عصمت پیامبران در تبلیغ است.
قسمت چهارم در شبهه شناسی عصمت؛ در این قسمت شبهات مخالفان و استدلال ایشان به شماری از آیات قرآن طرح شده و به هر یک به زیبایی پاسخ داده شده است.
کلیدواژگان:
زبان:
فارسی
در صفحه:
82
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p903627