به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « میرال الطحاوی » در نشریات گروه « ادبیات و زبان ها »

تکرار جستجوی کلیدواژه « میرال الطحاوی » در نشریات گروه « علوم انسانی »
  • عبدالاحد غیبی*، امیر مقدم متقی، جعفر امشاسفند، رویا بدخشان
    "میرال الطحاوی"، کاتبه مصریه معاصره تجتهد ان تصور آلام المراه وآمالها فی المجتمع المصری بکتابه الروایات التی غلبت علیها النزعه النسویه. تلعب المراه دورا هاما فی روایات هذه الکاتبه حیث یمکن ان تعتبر آثار الطحاوی صدی لصوت النساء فی الادب النسوی المصری. روایه "بروکلین هایتس"، إحدی روایات هذه الکاتبه المصریه الشهیره التی تمکنت فی تحقیق اهدافها فی التعبیر عن آلام النساء ومعاناتهن. اغتراب المراه العربیه المهاجره ووحدتها من ابرز موضوعات هذه الروایه؛ المراه التی شهدت مشاکل الحیاه فی الغربه وترید التغلب علیها باعتبارها راویه الروایه. هذه المقاله التی تبحث عن روایه بروکلین هایتس معتمده علی المنهج التحلیلی والتوصیفی تشیر إلی ان صوره المراه العربیه المهاجره هی صوره حزینه ومضطربه. المراه التی غادرت بلدها باحثه عن حیاه طیبه وهادیه ولکنها وجدت هذه المصایب والمشاکل فی ثیابها الجدیده فی البلد الغریب. هذه الروایه ذات النزعه الواقعیه التی تصور حیاه المراه المهاجره خاصه المراه المهاجره العربیه إلی بلدان الغرب تعبر عن خلافات معقده وفوارق عدیده بین الشرق والغرب فی التقالید والعادات. والحقیقه ان المهجر لیس مدینه فاضله کما یظنه البعض وهناک تحدیات ومشاکل کثیره فی حیاه المهاجرین إلی البلدان الاجنبیه من المعتقدات التقلیدیه إلی سلوک المجتمع المضیف. وعلی المهاجر ان یبحث عن العلاج فی المجتمع الذی ولد وترعرع فیه لا فی البلد الغریب الذی لایعرف للمهاجرین ای قیمه وعنایه.
    کلید واژگان: المراه, الروایه, میرال الطحاوی, بروکلین هایتس, الاغتراب}
    Abdolahad Gheibi *, Amer Moghaddam Mottaghi, Jafar Amshasfand, Roya Badakhshan
    Miral Al-Tahavi is one of the Egyptian contemperory writers tries to depict the pains and problems of women in Egyptian society and the conditions of Egyptian people. So, women are the most important characters in her novels. By reviewing her novels, she can be called the voice of Egytian women`s Literature. She is a novelist who has a great tendency to study the place of women in society. Genrally, she chooses women as the heroines of her novels, and by focusing on feminine characters, tries to make them woman-oriented. “Broclyne Heights” is one of the novels of this eminet Egyptian novelst that could partly fulfill her purpose in describing the pains and sufferings of women. The alienation and Loneliness of Arab immigrant women is one of the most important themes of this novel; women who have experienced the problems of life in exile and want to overcome them as the narrator of narration. This article, which looks for ProclainHaites' theory, is based on a descriptive and descriptive approach that shows that the image of Arab immigrant women is a sad and turbulent picture. The woman who left her country looking for a good and quiet life but found these calamities and problems in new form in the strange country. The fact is that diaspora is not a virtuous city as some people think and present many challenges in the lives of migrants to foreign countries from traditional beliefs to the behavior of host society. T
    Keywords: woman, Miral Al- Tahawy, novel, Broclyne Heights, nostalgia}
  • الهام مریمی، احمدرضا حیدریان شهری*
    احساس نیاز به بازگو کردن حقایق جامعه، نویسنده را به خلق آثاری وا می دارد که بافت و درون مایه ای اجتماعی دارند. جامعه شناسی ادبیات با بررسی محتوای آثار ادبی و رابطه آن با فضای اجتماعی، نشان دهنده جهان بینی حاکم بر متن است؛ بنابراین بررسی فرهنگ و رفتار افراد در آثار نویسنده می تواند به شناخت جامعه وی منجر شود که این امر، بدون تردید سنگ بنای نخست و گامی موثر در جهت اصلاح ارزش ها و هنجارهای نادرست نهادینه شده در دل این جامعه است. از این رو، بررسی جایگاه زن عرب در جامعه سنتی ترسیم شده در رمان های «الخباء» و «نقرات الظباء» نوشته میرال الطحاوی، با روش توصیفی تحلیلی امری ضروری می نماید. چنین به نظر می رسد که نویسنده با طرح مسیله اصلی رمان بر محوریت زنان و سیطره فرهنگ عامه گذشته، آشفتگی ها، تحقیر و خوار داشت، ظلم پذیری و سلطه سنت، تصویری تک بعدی و اغلب یک وجهی از یک زن منفعل عربی در محیطی بدوی و احیانا حضری را به تصویر می کشد که تسلیم گفتمان حاکم است و اگر به ندرت تمردی دارد، این تمرد به تغییر و بهبود وضعیت وی در خانواده و جامعه منجر نمی شود. می‎توان دریافت که زن کامل با تمام وجوه منشوری در جامعه مورد نظر نویسنده، جایگاهی ندارد و قهرمانان زن نه تنها تلاشی برای رهایی از قید و بند سنت ندارند، بلکه در ظلم به خود و زنان همانند خویش با گفتمان غالب همگام می شوند تا کورسوی امید به تحول در میان شخصیت های زن به خاموشی گراید.
    کلید واژگان: جامعه شناسی, جایگاه زن, رمان عربی, میرال الطحاوی, الخباء و نقرات الظباء.‏}
    Elham Maryami, Ahmad Reza Heidaryan Shahri *
    The need to retell the facts of society compels the author to create works that need to retell the facts of society. The author believes in creating works with a social context. Understanding the culture and behavior of individuals leads to understanding the community understanding the culture and behavior of individuals leads to Understanding the community. This article explores the position of Arab women in the traditional society depicted in the novels of Al-Khabaa and Noghrat Al-Dhabaa by the Egyptian writer Miral Al-Tahawi through a descriptive-analytical method.The author seems to have created confusion, humiliation, oppression, and tradition domination, a one-dimensional and often one-sided portrayal of a passive Arab woman in a primitive setting, with the novel's central theme centered on women and the dominance of past popular culture. He may portray a person who submits to the prevailing discourse, and if he seldom rebels, this rebellion will not change or improve his situation in the family and society. Women have no place in the author's society, and female heroes not only do not try to break free from the shackles of tradition, but in the oppression of themselves and women like themselves, they synchronize with the dominant discourse to extinguish the hope for change among female characters
    Keywords: Socety, the status of women, Arabic novel, Miral Tahawi, Al-Khabaa, Noghrat Al-Dhaba}
  • الهام مریمی*، احمدرضا حیدریان شهری، بهار صدیقی

    مکان، خاستگاهی اجتماعی و بستری برای سازه فرهنگ و کنش متقابل افراد قلمداد می شود و مطابق ‏با نگرش و ایدیولوژی حاکم بر جامعه، ویژگی های فرهنگی و کارکردهای متعددی در کالبد آن تجلی ‏می یابد. در سال های اخیر، تکاپوی زنان عرب برای احراز هویت مستقل در جامعه سنتی، موضوع ‏اصلی رمان های نویسندگان زن در این جوامع را به خود اختصاص داده است. مکان در این آثار، در ‏گستره گفتمانی شخصیت های زن، کارکردی هویتی و احساسی پیدا می کند. میرال الطحاوی رمان نویس ‏فمینیست مصری یکی از نویسندگانی است که در آثارش توجه ویژه ای به مکان در راستای بازنمایی ‏هویت زن عرب و اوضاع نامناسب او در سایه گفتمان سلطه دارد. این پژوهش برآن است که به روش ‏توصیفی-تحلیلی و با تکیه بر سه رمان بروکلین هایتس، الباذنجانه الزرقاء و الخباء به بررسی مقوله ‏مکان به عنوان بستری برای شکل گیری شخصیت زن، بپردازد. تلاش قهرمان زن برای عبور از حصارها ‏و تجربه مکان های مختلف، کراهتش از زندان تن و تن معیوب در سه رمان مذکور نشان می دهد که ‏نویسنده از مکان برای بازنمایی رنج و اندوه زن عرب استفاده کرده است. در این آثار، مکان های ‏محدود و بسته، بیش از هر چیز بر محدودسازی زن عرب اشاره دارند و این محدودیت آن چنان ‏نهادینه گشته که شخصیت زن حتی در مکان های باز نیز خود را در زندان دیگری به نام زندان تن ‏تصور می کند؛ از آن روی که اندام جسمی خود را نمی پسندد و ذات و تن دو مقوله رویاروی هم قرار ‏می گیرد.‏

    کلید واژگان: زن, مکان, میرال الطحاوی, بروکلین هایتس, الباذنجانه الزرقاء و الخباء}
    Elham Marymi *, Ahmad Heidaryan Shahri, Bahar Seddighi

    Locality or place is a social origin and a bedrock for the structure ‎of culture and the interaction of individuals.And in accordance ‎with the attitude and ideology of the society, various cultural ‎features and functions are manifested in its body.In recent years, ‎the struggle of Arab women for independent identity in the ‎traditional society has been the main topic of novels by women ‎writers in this society.The place in these works finds an identity ‎and emotional function in the discourse of female characters.The ‎place in these works finds an identity and emotional function in ‎the discourse of female characters. Egyptian feminist novelist ‎Miral al-Tahawi is one of the authors whose works pay special ‎attention to the place in order to represent the identity of the Arab ‎woman and her unfavorable situation in the shadow of the ‎dominant discourse.This research aims to answer the question of ‎how Al-Tahawi has used the category of place in the service of ‎representing the culture and situation of women in society in a ‎descriptive and imaginative way, relying on Brooklyn Heights, Al-‎Badzanjana Al-Zarqa and Al-Khaba.The constant transition of the ‎female protagonist through the fences and the attempt to ‎experience different places, her hatred of the prison of the ‎defective body and body in the three mentioned novels shows how ‎she has established a two-way relationship between woman and ‎place.

    Keywords: Place, womane, Miral al-Tahawi, Brooklyn Heights, Al-Badzanjana ‎Al-Zarqa, Al-Khaba.‎}
  • احمدرضا حیدریان شهری*، زهرا حقایقی، بهار صدیقی
    الیوم فی النقد الادبی، الواقعیه کمدرسه ادبیه لها مکانه خاصه فی الادب القصصی، مدرسه تحاول ان تعکس ظروف المجتمع کما تبدو فی الحیاه الحقیقیه، میرال الطحاوی واحده من الکتاب اکثر موهبه فی مجال القصه وإن ارزاقی واحد من الکتاب الذین لقد ظهروا حدیثا فی نفس العقد. هما فی هاتین الروایتین "بروکلین هایتس" و"سرزمین نوچ" رکزا علی واقع مجتمعهما، خاصه ظاهره الهجره. الطحاوی وارزاقی فی روایتهما یتحدثان عن عالمین متعارضین ومشاکل المهاجرین فی کلا البلدین ویرسمان الظروف الاجتماعیه والاقتصادیه والتناقضات الثقافیه فی کلا المجتمعین الشرقی والغربی وفقا لضروره معالجه ظاهره الهجره وتاثیرها السیی المکشوف والخفی علی المجتمعات التی هاجروا منها، تسعی هذه الدراسه معالجه قضایا الاجتماعیه، الثقافیه والاقتصادیه وبعض التحدیات التی یواجه ها المهاجرون. یعتمد البحث علی الطریقه الوصفیه - التحلیلیه فی مقارنه الروایتین.تدل نتایج الدراسه علی ان هناک مشابهات عدیده بین الروایتین من حیث الموضوع والشخصیات؛ لانهما ترکزان فی ظاهره الهجره علی التناقضات الثقافیه اکثر من سایر القضایا وتبرزان مشاکل المهاجرین فی البلدین إلا ان ارزاقی یرکز علی تصویر الحیره بین التقلید والحداثه بجانب تاثیر القضایا الاقتصادیه علی الهجره وترکز الطحاوی علی مشاکل المهاجرین خاصه تفسیر معاناه النساء فی الغرب وهکذا تقدم الروایتان صوره نقدیه للواقع الاجتماعی الذی ینطبق لمعاییر الواقعیه النقدیه.
    کلید واژگان: بروکلین هایتس, سرزمین نوچ, میرال الطحاوی, ارزاقی, الواقعیه النقدیه}
    Ahmadreza Heidaryan Shahri *, Zahra Haghayeghi, Bahar Seddighi
    Today in literary criticism, Critical realism as a literary school, which seeks to reflect the characteristics of human beings and social conditions as they appear in social life, has a special place in fictional literature. Miral al-Tahawi, a powerful storyteller, and Keyvan Arzaghi, one of the emerging novelists of the last decade, have explained the realities of their society especially the phenomenon of immigration in their two novels "Brooklyn Heights" and "Noah Land". A-Tahaawi and Arzaghi, in their novels, speak of two different worlds and the problems of immigrants in both lands and depict socioeconomic conditions and cultural differences in both eastern and western societies. Considering the necessity to address the phenomenon of migration and its apparent and hidden negative impacts on the communities from which it immigrates, this study uses a descriptive-analytical method to examine the comparative study of two novels in the field of social, cultural and economic subject and the challenges that immigrants face. Results show that both works have many similarities in terms of subject and characters, having focused more on cultural differences than other subjects and having highlighted the problems of immigrants from both lands. Besides focusing on illustrating the impact of economic issues on migration, Arzaghi has concentrated more on portraying the wandering state between tradition and modernity and Tahawi has concentrated on expressing the problems of immigrants, especially the suffering of immigrant women in the West. Thus, both novels provide a critical image of social reality that meets the criteria of critical realism.
    Keywords: Brooklyn Heights, Noah Land, Miral al-Tahawi, Kevan Arzaghi, Critical realism}
  • الهام مریمی، احمد رضا حیدریان شهری*، بهار صدیقی

    میرال الطحاوی نویسنده مهاجر مصری در رمان هایش، با برگزیدن قهرمانان زن و شخصیت های متعدد زنان که همگی در یک وضعیت مشابه به سر می برند، به قصه پر رنج زنان سرزمینش که در سیطره سنت های گذشته گرفتار آمده اند، اهتمام ورزیده است. از این رو  رمان های الطحاوی می تواند  از منظر مضامین  فمینیستی مورد بررسی قرار بگیرد تا درک درستی از آنان به مخاطب القا شود. سوال اینجاست که این نویسنده تا چه حد درون مایه آثارش را به زنان اختصاص داده و با توجه به سیطره میراث گذشته در رمان ها بیشتر به کدام طیف از طبقات زنان جامعه توجه نموده است.  برای این مهم، پژوهش حاضر بر آن است که با روش توصیفی-تحلیلی و با تاکید بر نقد فمینیستی و در نظر گرفتن مضامینی همچون یاس و ناکامی زنان، فقر و محرومیت و عدم جایگاه اجتماعی، نقش جسم زن در شرایط وی و از سویی پدیده ازدواج و عشق ورزی در جامعه مردسالار و زن ستیز و در نهایت روحیه متمردانه زنان برای دستیابی به شرایط بهتر، به بررسی رمان های الخباء، باذنجانه الزرقاء و بروکلین هایتس بپردازد. نتایج پژوهش حاضر، نشانگر این است که الطحاوی عمدتا نگاهی خوش بینانه به زنان ندارد و همواره ناکامی و یاس زن را با نارضایتی از جسمش پیوند داده است. قهرمانان این رمان ها که اغلب نمودی از خود نویسنده هستند، در رویارویی با جامعه مردسالار، سرکشی و سنت شکنی را در پیش گرفته و خواهان توجه و برخورداری از حقوق و جایگاه اجتماعی شایسته در جامعه می باشند.

    کلید واژگان: نقد فمینیستی, نگارش زنانه, میرال الطحاوی, الخباء, الباذنجانه الزرقاء, بروکلین هایتس}
    Elham Maryami, Ahmadreza Heidaryan Shahri *, Bahar Seddighi

    Miral al-Tahawi is an Egyptian immigrant who has been instrumental in bringing feminism to the forefront of Arabic literature through her novels. She has drawn the attention of her readers to the discourse of active heroic women and has advanced the feminist view of women. Choosing female heroes and numerous female characters for her novels — who all live under similar circumstances — she has sought to address the troubled lives of the women of her homeland who have been trapped by past traditions. The world of al-Tahawi’s novels is a mixture of Arab traditions, the failed aspirations of Arab women, and the undeniable identity conflict of women in the modern world. Thus, to elicit an understanding from her novels, one can examine them from the perspective of feminism. The question is to what extent the author devotes her work to women, and, given the dominance of past legacies in the novels, which spectrum of women’s classes in society receives more attention. To understand this, the present article adopts feminist criticism to study motifs such as the implications of women’s despair, poverty, deprivation, and lack of social status in the novels The Tent, Blue Aubergine, and Brooklyn Heights. Employing a descriptive-analytical approach, the article scrutinizes the role of the female body in the condition of the women. It also studies marriage and lovemaking in patriarchal and misogynistic societies and the rebellious efforts of women to achieve better conditions. The results of the study indicate that al-Tahawi does not have an optimistic view of women and that she always links their frustration and despair with their dissatisfaction with their bodies. The protagonists of these novels, who are usually reflections of the author herself, in confronting their patriarchal societies, become rebellious and iconoclastic and demand attention and the right to have high social status.

    Keywords: feminist criticism, feminine writing, Miral al-Tahawi, The Tent, Blue Aubergine, Brooklyn Heights}
  • عبدالاحد غیبی*، حبیبه خوش نفس
    میرال الطحاوی (1968م) از نویسندگان معاصر مصری است که اعتقاد دارد سبک هر نویسنده ای، گویای تحولات اجتماعی و حالات روحی و روانی او است. در رمان «الباذنجانه الزرقاء» روحیات نویسنده در شخصیت های داستان، به وضوح هویداست؛ نویسنده از پی ترسیم شخصیت های داستانی سعی دارد انواع سرکوب های اجتماعی اعمال شده در حق زن شرقی را بیان کند. در این مقاله، شخصیت های رمان «الباذنجانه الزرقاء» بر اساس نظریه روانشناختی کارن هورنای روانشناس سرشناس آلمانی به روش توصیفی- تحلیلی مورد واکاوی قرار گرفته است. هورنای در نظریه های روانکاوی خود، به موضوع فرهنگ و محیط، نگاه ویژه ای دارد. شخصیت های روان پریش رمان «الباذنجانه الزرقاء»، درگیر نوعی روان رنجوری برخاسته از محیط زندگی و آداب مختص به آن هستند که با نظریه های روانشناختی هورنای قابل نقد و تحلیل است. این پژوهش می کوشد شخصیت های این رمان را بر طبق تیپ های سه گانه شخصیت: تیپ مهرطلب، تیپ انزواطلب و تیپ برتری طلب، بررسی کند و راه های تدافعی آنان را برای سیر در بستر جامعه، مورد کنکاش قرار دهد. نتیجه پژوهش نشان می دهد از میان پنج شخصیت اصلی که در داستان نقش ایفا می کنند جز پدر قهرمان داستان، که دارای تیپ شخصیتی سالم و نرمال است دیگر شخصیت ها، در گروه تیپ های شخصیتی نوروتیک و غیر سالمی قرار می گیرند که هورنای به آن اشاره می کند. این شخصیت ها، به دلیل آسیب های محیطی و فرهنگی، دچار اضطراب بنیادینی هستند که به شکل گیری روابط ناهنجار در میان آنان منجر شده است.
    کلید واژگان: نقد روان شناختی, شخصیت, کارن هورنای, الباذنجانه الزرقاء, میرال الطحاوی}
    Abdolahad Gheibi *, Habibe Khoshnafs
    Miral al-Tahawi is an Egyptian contemporary writer who believes that the style of any writer denotes his or her social development and mental state. In the novel "Bazenjan Al-Zarqa", the writer's spirit is clearly evident in the characters of the story. She attempts to express a variety of religious and social suppressions against eastern woman. The characters of her novel have been analyzed in this article through a descriptive-analytical method and based on the psychological theory of Karen Horney, a prominent German psychologist. Horney has paid special attention to the subject of culture and environment in her psychoanalytic theories. The neurotic characters of the novel "Bazenjan Al-Zarqa" are entangled in a kind of neuroticism caused by their living environment and its specific attributes, which can be criticized and analyzed by psychological theories of Horney. This research seeks to examine the characters of the novel according to the three personality types of compliant, aggressive, and detached. Also, their ways of defending in the context of society is investigated. The results of the research show that among the five main characters that play roles in the story, except the father of the hero of the story, who has a normal personality type the other characters are in the group of neurotic and non-healthy personality types. Due to environmental and cultural damages, these characters suffer from radical anxiety that has led to the formation of abusive relationships among them.
    Keywords: Psychological criticism, Personality, Karen Horney, Bazenjan Al-Zarqa, Miral al-Tahawi}
  • عبدالاحد غیبی، رویا بدخشان
    میرال الطحاوی یکی از چهره های مطرح داستان نویسی معاصر مصری است که به خاطر نگارش رمان هایی در حوزه مشکلات زنان و اوضاع جامعه، توانسته است در مدت کوتاهی، میان رمان نویسان، آوازه و شهرتی کسب کند. رمان بروکلین هایتس یکی از مهم ترین و برجسته ترین آثار این نویسنده می باشد که محتوا و درون مایه آن را بر پایه مفاهیم اشعار و زندگی شاعر ایرانی، «فروغ فرخزاد» نگاشته است. الطحاوی در این رمان، از دو جهان متضاد سخن می گوید؛ از یک سو، به درد و رنج های زنان در جامعه می پردازد و از سوی دیگر، مشکلات مهاجران، به ویژه زنان مهاجر در غرب، را تبیین می کند. محتوا و ترتیب نگارش رمان به گونه ای طراحی شده است که احوال قهرمان داستان در رمان مذکور، گویای زندگی فرخزاد می باشد. پژوهش حاضر که با روش توصیفی - تحلیلی و با هدف بررسی و بیان تاثیرپذیری الطحاوی در تالیف رمان بروکلین هایتس از شعر و زندگی فروغ فرخزاد نوشته شده است، ره آورد آن، بیانگر این حقیقت است که الطحاوی، گذشته از اینکه با فرخزاد در بسیاری از گرایش های فکری موافق است، بسان او، مسائل و مشکلات زنان را در جامعه مردسالار بازتاب می دهد و قهرمان داستانش در غالب ابعاد مختلف زندگی، همچون زندگی سراسر درد، رنج و مصیبت، از فرخزاد تاثیر پذیرفته است.
    کلید واژگان: ادبیات تطبیقی, شعر معاصر فارسی, بروکلین هایتس, فروغ فرخزاد, میرال الطحاوی}
  • عبدالاحد غیبی*، رویا بدخشان
    رال الطحاوی (1968م) یکی از نویسندگان فمینیست مصری است که به سبب سبک نوشتاری خاص خود، در میان رمان نویسان ادبیات معاصر مصر شهره گشته است و هنر داستان نویسی خود را با نگرشی فمینیستی، بیشتر در قالب نقد جامعه مردسالاری عرضه می دارد. رمان «بروکلین هایتس»، یکی از برجسته ترین اثر الطحاوی است که نویسنده در این اثر به جهانی فراتر از جهان عرب گام نهاده است و از پس سیمای زنی مهاجر، از آمال و آلام مهاجران عرب بویژه زنان مهاجر در غرب پرده برمی دارد و عقاید اصول گرایانه خود را با انواع تکنیک های داستانی (زمان، مکان، شخصیت و...)، هنرمندانه به نمایش می گذارد. هرچند رمان بروکلین هایتس اثری است که جنبه فمینیستی دارد، بررسی و تحلیل عناصر و تکنیک های سازنده موجود در آن، بیان کننده ذوق هنری الطحاوی در عرصه داستان نویسی است. جستار حاضر با روش توصیفی – تحلیلی و بررسی شواهد درون متنی به واکاوی و تبیین تکنیک های سازنده رمان بروکلین هایتس پرداخته است. نتیجه آن مبین آن است که نویسنده، همه عناصر را در خدمت محتوا و درون مایه داستان- که همان نقد فمینیستی دو فرهنگ متضاد (شرق و غرب) است- به کار گرفته که از میان این عناصر، عنصر مکان نمودی برجسته دارد. نویسنده با پررنگ جلوه دادن عنصر مکان، از یک سوی تقابل دو فرهنگ شرق و غرب را نشان می دهد و از دیگر سوی، با حضور قهرمان داستان در هر یک از مکان های مذکور در رمان، نوعی حس نوستالژیک را در او بر می انگیزد.
    کلید واژگان: رمان, تکنک های داستانی, فمینیسم, میرال الطحاوی, بروکلین هایتس}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال