به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « فضای مجازی » در نشریات گروه « تربیت بدنی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «فضای مجازی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • سهیلا صفاتی، سعید قربانی*، رضا رضایی شیرازی
    هدف تحقیق حاضر تبیین و اولویت بندی عوامل موثر بر دیپلماسی ورزشی در فضای مجازی بود. این پژوهش از نظر هدف تحقیق جزو تحقیقات بنیادی و از لحاظ ماهیت، توصیفی و از حیث متغیرها پژوهش آمیخته ترکیبی از روش دلفی و دیمتل فازی بود. جامعه آماری این پژوهش با توجه به نوع تحقیق که درمورد دیپلماسی در ورزش است، همه صاحب نظران و کارشناسان در حوزه دیپلماسی ورزشی و روابط بین الملل، اعضای هیئت علمی مدیریت ورزشی در کشور و مسئولان روابط بین الملل فدراسیون ها بودند. روش نمونه گیری در قسمت کیفی به صورت هدفمند و گلوله برفی بود که درمجموع 16 مصاحبه انجام شد تا داده ها به اشباع نظری رسید. هشت نفر از مصاحبه شوندگان اعضای گروه دلفی و 13 نفر خبره بخش دیمتل فازی را تشکیل دادند. تحلیل ها در محیط نرم افزار اکسل انجام گرفت. یافته های مصاحبه و مبانی نظری تحقیق نشان داد که درمجموع 79 گویه به عنوان عوامل موثر بر دیپلماسی ورزشی در فضای مجازی شناسایی شد که این گویه ها به 9 دسته کلی «ماهیت و پتانسیل»، «عوامل ساختاری»، «سیاست مدیریتی»، «سیاست رسانه ای»، «سیاست ورزش حرفه ای»، «سیاست فرهنگی»، «سیاست بین المللی»، «عومل اقتصادی» و «سیاست ارتباطی» تقسیم شدند. همچنین یافته های آزمون دمیتل فازی نشان داد که چهار عامل، اثرگذار و پنج عامل، اثرپذیر بر دیپلماسی ورزشی در فضای مجازی هستند. در نتیجه گیری کلی بیان شد که باید ابتدا عوامل اثرگذار مدنظر قرار گیرند؛ زیرا می تواند دیپلماسی ورزشی در فضای مجازی ایران را تحت تاثیر بیشتری قرار دهد و نقش فعال تری در این حوزه داشته باشد.
    کلید واژگان: دیپلماسی ورزشی, فضای مجازی, دیمتل فازی, گروه دلفی}
    Soheila Sefaty, Saeed Ghorbani *, Reza Rezayi Shirazi
    The aim of the present research was to explain and prioritize the factors affecting sports diplomacy in the virtual space. This study was fundamental in terms of purpose, descriptive in nature, and a mixed research in terms of variables, which was a combination of the Delphi and fuzzy Dematel methods. The statistical population of this research, given the type of research on sports diplomacy, included all stakeholders and experts in the field of sports diplomacy and international relations, members of the academic faculty of sports management in the country and officials of international federations. The sampling method in the qualitative section was purposeful and snowball, and a total of 16 interviews were conducted to reach theoretical saturation. The Delphi group consisted of 8 of the interviewees, and 13 experts formed the fuzzy Dematel group. The analyses were performed in the Excel software. The interview findings and the theoretical foundations of the research indicated that a total of 79 items were identified as factors affecting sports diplomacy in the virtual space, which were classified into 9 main categories: "nature and potential", "structural factors", "management policy", "media policy", "professional sports policy", "cultural policy", "international policy", "economic factors" and "communication policy". In addition, the findings of the fuzzy Dematel test showed that there are 4 influential factors and 5 susceptible factors on sports diplomacy in the virtual space. In a general conclusion, it was stated that the influential factors should be given priority, as this could have a greater impact on sports diplomacy in the virtual space of Iran and play a more active role in this area.
    Keywords: Cyberspace, Delphi Group, Fuzzy Dematel, Sports Diplomacy}
  • سیده راضیه دستغیب*، احمد ترک فر، سید علی میرحسینی، لیلا جمشیدیان

    پژوهش حاضر به بررسی نقش فضای مجازی بر واکنش های رفتاری و هیجانی ورزشکاران: مطالعه موردی نام های تجاری در ورزش پرداخته است. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و روش انجام آن، توصیفی از نوع همبستگی (رگرسیون) است. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی ورزشکاران حرفه ای شهر شیراز بودند (26387 نفر) بر اساس فرمول کوکران 379 نفر به عنوان نمونه پژوهش مشخص شدند. روش نمونه گیری، خوشه ای- تصادفی می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات در پژوهش حاضر پرسشنامه سنجش میزان استفاده از فضای مجازی خالدی و سقایی (2018) و پرسشنامه واکنش های رفتاری و هیجانی زارعی و ناصری اشترانی (2018) بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده های پژوهش حاضر از روش آماری معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار پی ال اس استفاده شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که فضای مجازی بر تاریخچه یادگیری، توجه انتخابی در مورد برند و همچنین انگیزه ورزشکاران به نام تجاری تاثیر معناداری دارد. نتایج پژوهش همچنین مشخص نمودند که فضای مجازی بر لذت، انگیختگی و تسلط بر فرآیند خرید ورزشکاران در قبال نام تجاری تاثیر معناداری دارد. همچنین مقدار تی همه روابط موجود در مدل پژوهش بیشتر از 58/2 می باشند بنابراین در سطح 99/0، فضای مجازی بر واکنش های رفتاری و هیجانی ورزشکاران به نام های تجاری در ورزش تاثیرگذار است. نتایج این پژوهش می تواند در شناخت راهکارهای روانشناختی موثر بر رفتار خرید ورزشکاران موثر باشد.

    کلید واژگان: فضای مجازی, واکنش های رفتاری, واکنش های هیجانی, ارزش ویژه برند}
    Seydeh Razieh Dastghib *, Ahmad Torkfar, Sayed Ali Mirhosini, Layla Gamshidian

    the aim of this study was to investigate the The role of cyberspace on athletes' behavioral and emotional responses: A case study brand in sports. This research In terms of purpose is Practical and In terms of how to it was done, it is a description of the type of correction. The statistical population of the present study was all professional athletes of Shiraz (26387 people). According to Cochran's formula, 379 people were identified as the research sample. Sampling method is cluster-random. The data collection tool in the present study was a questionnaire measuring the use of Khaledi and Saghaei cyberspace (2018) and a questionnaire of behavioral and emotional reactions of Zarei and Naseri Ashtrani (2018). In order to analyze the data of the present study, statistical method of structural equations was used using PLS software. The results of the present study showed that cyberspace has a significant effect on learning history, selective attention to the brand, as well as the motivation of athletes to brand. The research results also showed that cyberspace has a significant effect on enjoyment, motivation and mastery of the process of buying athletes towards the brand. Also, the amount of T in all relationships in the research model is more than 2.58, so at the level of 0.99, cyberspace affects the behavioral and emotional reactions of athletes to business letters in sports. The results of this study can be effective in understanding the psychological strategies that affect the behavior of athletes.

    Keywords: Cyberspace, Behavioral Reactions, Emotional Reactions, Brand Value}
  • مهدی رسولی، رسول آزادی*

    پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی توسعه کسب و کارهای نوپای ورزشی، با تاکید بر نقش فضای مجازی انجام گرفته است. این پژوهش دارای رویکرد کیفی می باشد و از روش نظریه داده بنیاد اشتراس و کوربین استفاده شده است. روش جمع آوری داده ها مصاحبه های عمیق با 11 نفر از اساتید و صاحبان استارت آپ های ورزشی پس از رسیدن به حد اشباع نظری بود. روایی ابزار در این تحقیق توسط مصاحبه شوندگان و سپس اساتید متخصص مورد بررسی و تایید گردید؛ همچنین برای محاسبه پایایی مصاحبه های انجام گرفته شده از روش توافق درون موضوعی استفاده گردید که 74 درصد بدست آمد که نشان از پایایی بالا در کدگذاری ها می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش کدگذاری در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد؛ که تعداد کدهای باز، 216 عدد و کدهای محوری، 34 عدد استخراج گردید. نتایج بدست آمده در 5 بعد اصلی شرایط علی، شرایط محوری، شرایط زمینه ای، شرایط مداخله گر، راهبردها و پیامدها دسته بندی شد. خروجی الگوی بدست آمده برای توسعه کسب و کار از طریق فضای مجازی می تواند راهگشای مناسبی برای صاحبان کسب و کارهای نوپا باشد.

    کلید واژگان: فضای مجازی, کسب و کارهای نوپا, استارت آپ‎ های ورزشی, صنعت ورزش, کارآفرینی}
    Mehdi Rasouli, Rasoul Azadi *

    This research has been conducted with the aim of developing a model for the development of start-up sports businesses, emphasizing the role of cyberspace. This research had a qualitative approach and the grounded method of Strauss and Corbin theory was used. The method of data collection was in-depth interviews with 11 professors and owners of sports startups, after reaching the theoretical saturation limit. The validity of the instrument in this study was reviewed and confirmed by interviewees and then expert professors; Also, to calculate the reliability of the interviews, the intra-subject agreement method was used, which was obtained 74%, which shows the high reliability of the coding. To analyze the data, the coding method was used in three stages: open, axial and selective coding; The number of open codes was 216 and the central codes were 34. The results were categorized into 5 main dimensions: causal conditions, pivotal conditions, contextual conditions, intervening conditions, strategies and consequences. The output of the model for business development through cyberspace can be a good way for start-up business owners.

    Keywords: cyberspace, Sport Startups, Sports Industry, Entrepreneurship}
  • لاچین علیزاده، محمد نصیری*

    تحقیق حاضر با هدف فراتحلیل مطالعات نقش رسانه ها و فضای مجازی در توسعه گردشگری ورزشی انجام شد. روش تحقیق از نوع فراتحلیل بود. جامعه آماری شامل همه تحقیقات گزارش شده در زمینه بررسی نقش رسانه ها و فضای مجازی در توسعه گردشگری ورزشی بود. از بین جامعه آماری 11 تحقیق که ملاک های ورود به فراتحلیل را دارا بودند، از طریق روش سرشماری به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. تعداد 103 فرضیه پژوهشی از تحقیقات نمونه تحقیق استخراج و در سه طبقه عوامل رسانه ای، اجتماعی و گردشگری طبقه بندی شده و در فرایند فراتحلیل وارد شدند. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده به صورت جداگانه از نرم افزارهای CMA2 و SPSS استفاده شد. نتایج با استفاده از مدل اثرات تصادفی نشان داد که اندازه اثر کلی همه عوامل موثر در توسعه گردشگری ورزشی برابر 0.277=r است(0.000=p). همچنین بر طبق نتایج، اندازه اثر عوامل رسانه ای برابر0.243=r ، عوامل اجتماعی 0.374=r و عوامل گردشگری برابر 0.225=r بدست آمد که همه اندازه اثرات بر طبق نظر کوهن در حد متوسط ارزیابی شد.از تلویزیون، اینترنت و رسانه های نوین به سبب دسترسی آسان و همچنین برای معرفی پتانسیل های گردشگری و جاذبه های ورزشی یک منطقه می توان بیشترین بهره را برد.

    کلید واژگان: توسعه گردشگری ورزشی, رسانه, فضای مجازی, فراتحلیل}
    Lachin Alizadeh, Mohammad Nasiri *

    The present study was conducted with the aim of meta-analysis of studies on the role of media and cyberspace in the development of sports tourism. The research method was meta-analysis. The statistical population included all reported research on the role of media and cyberspace in the development of sports tourism. From the statistical population, 11 studies that met the criteria for entering the meta-analysis were selected as a research sample through the census method.A total of 103 research hypotheses were extracted from the sample research and classified into three categories of media, social and tourism factors and entered into the meta-analysis process. CMA2 and SPSS software were used to analyze the collected data separately.The results using the random effects model showed that the overall effect size of all the effective factors in sport tourism is r = 0.277 (p =0.000). Also, according to the results, the effect size of media factors was r = 0.243, the social factors r = 0.347 and tourism factors were r = 0.225. All effects were moderately evaluated according to Cohen.Television, internet and new media can be used to the maximum due to easy access and also to introduce the tourism potentials and sports attractions of an area.

    Keywords: sports tourism development, Media, Cyberspace, Meta-analysis}
  • پروین آزادگان، شهاب بهرامی*، کورش ویسی

    هدف این پژوهش نقش میانجی شبکه های اجتماعی در ارتباط بین توسعه خرده فروشی آنلاین با درگیری ذهنی و قصد خرید مصرف کنندگان کالا و تجهیزات ورزشی و اریه مدل بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری شامل مصرف کنندگان کالاها و تجهیزات ورزشی بود که تعداد دقیق این افراد نامشخص بود. داده ها از طریق پرسش نامه محقق ساخته توسعه خرده فروشی آنلاین، شبکه های اجتماعی ویسی (1396)، درگیری ذهنی سی. مو. باهک (2000) و قصد خرید دیالو (2012) گردآوری شد که پیش تر روایی به وسیله نظر خبرگان و پایایی آنها به وسیله محاسبه آلفای کرونباخ مورد تایید گردیده بود. روش تحلیل داده ها مدل سازی معادلات ساختاری روش واریانس محور بود که با کمک نرم افزار SPSS نسخه 17 و PLS نسخه 2 انجام گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که نقش میانجی شبکه های اجتماعی در ارتباط بین توسعه خرده فروشی های آنلاین کالا و تجهیزات ورزشی با درگیری ذهنی به لحاظ آماری معنادار است (01/0>P). با این حال نقش میانجی شبکه های اجتماعی در ارتباط بین توسعه خرده فروشی های آنلاین کالا و تجهیزات ورزشی با قصد خرید به لحاظ آماری معنادار نیست .

    کلید واژگان: رفتار مشتری, فضای مجازی, مشتری, وفاداری}
    Parvin Azadegan, Shahab Bahrami *, Korosh Vaysi

    The purpose of this study was to mediate the role of social networks in the relationship between online retail development with mental conflict and the intention of consumers to buy sports goods and equipment and providing a model. The present study was applied in terms of purpose and descriptive in nature. The statistical population included consumers of sports goods and equipment, the exact number of whom was unknown. Data through a researcher-made questionnaire developed by online retail development, Weiss social networks (1396), mental conflict. Hair. Bahek (2000) and Intention to Buy Diallo (2012) were collected, which had previously been validated by experts and their reliability by Cronbach's alpha calculation. The data analysis method was structural equation modeling of variance based method which was done with the help of SPSS software version 17 and PLS version 2. Findings showed that the mediating role of social networks in the relationship between the development of online retail of sports goods and equipment with mental involvement is statistically significant (P <0.01). However, the mediating role of social networks in the relationship between the development of online retail of sports goods and equipment with the intention to buy is not statistically significant (P <0.05). Since the mediating role of social networks in the relationship between online retail development and mental engagement was significant, these retailers are offered the opportunity to develop their retail by planning appropriate strategies in this Improve the context and strengthen the aspects that lead to development in order to increase the level of mental engagement of their customers.

    Keywords: customer behavior, Cyberspace, Customer, loyalty}
  • مجتبی احمدی، محمدعلی نودهی*، علیرضا تبریزیان بروجنی

    پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر الگوسازی ورزشکاران در فضای مجازی طراحی و اجرا شد. پژوهش حاضر از نوع پژوهش های توصیفی تحلیلی بود که به صورت میدانی انجام شد. همه خبرگان و اساتید دانشگاهی که در حوزه مسایل رسانه ای و الگوسازی تخصص کافی را داشتند، جامعه آماری این پژوهش را تشکیل دادند. ابزار گردآوری اطلاعات در پژوهش حاضر شامل پرسشنامه پژوهشگر ساخته با توجه به الگوی سه شاخگی بود. به منظور رتبه بندی عوامل از روش الکتره استفاده شد. تمامی روند تجزیه و تحلیل داده های پژوهش با استفاده از نرم افزار الکتره انجام شد. در این پژوهش پس از بررسی های انجام شده، 17 عامل موثر بر بهبود الگوسازی ورزشکاران در فضای مجازی شناسایی شد. با توجه به نتایج مشخص شد که ایجاد بانک اطلاعاتی در ارتباط با ورزشکاران اخلاقی و ارزشی کشور با چیرگی 15، ایجاد برخی سیاست های تشویقی به منظور ترغیب ورزشکاران برای الگوسازی در فضای مجازی با چیرگی 14 و برگزاری همایش های ملی با حضور ورزشکاران اخلاقی و ارزشی با چیرگی 13، مهم ترین عوامل موثر بر الگوسازی ورزشکاران در فضای مجازی بودند. بنابراین مشخص شد که؛ الگوسازی ورزشکاران در فضای مجازی باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

    کلید واژگان: الگوسازی ورزشکاران, رسانه, فضای مجازی, ورزشکار}
    Mojtaba Ahmadi, MohammadAli Nodehi *, Alireza Tabrizian Brojeni

    The purpose of this study was to investigate the factors affecting the modeling of athletes in cyberspace. The present study is a descriptive analytical study that was conducted field experiment. The statistical community comprised all of the experts and academic staff who had expertise in the field of media issues and modeling. The data gathering tool in this study was a researcher-made questionnaire based on the three-dimensional model. Electricity method was used to rank the factors. All data analysis process was performed using Electre SoLver software. In this research, the number of 17 factors influencing the improvement of athlete modeling in cyberspace was identified. According to the results, it has been found that the establishment of a database on the country's moral and value athletes with dominance 15, the creation of some incentive policies to encourage athletes to model in virtual dominance and the holding of national conferences in the presence of moral and value athletes. The 13 most important factors affecting the modeling of athletes in cyberspace. So, it turned out that; Athletes' role models in cyberspace need to be specifically considered.

    Keywords: Modeling of Athletes, media, Cyberspace, athlete}
  • مهدی قانع عزآبادی، شادی ضابط*، محمد مهدی فتوره چی

    شایعه و اشاعه آن از دیرباز وجود داشته و نمایان گر دغدغه ها، باورها و افکار هر جامعه ای بوده است. با ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات و همه گیر شدن آن، انتقال هر نوع پیام از جمله شایعه آسان شده است. جوانان به عنوان بخش قابل توجهی از کاربران این ابزارهای ارتباطی در معرض دریافت و اشاعه بیشتر این شایعات قرار دارند. پژوهش حاضر به بررسی دلایل اشاعه شایعه از طریق پیام رسان  های موبایلی می پردازد.  هدف تحقیق حاضر، تعمق در این موضوع است که چرا کاربران جوان پیام رسان  های موبایلی با علم به این که خبر دریافتی، شایعه، غیرموثق و نامعتبر است اقدام به انتشار فوری و هم رسانی آن می کنند.  روش تحقیق در این پژوهش، پدیدارشناسی و جامعه آماری شامل کلیه کاربران 22 تا 35 ساله انواع پیام رسان  های تلفن همراه است. بدین ترتیب تعداد 22 نفر به عنوان نمونه به روش گلوله برفی برای مصاحبه نیمه ساختاریافته انتخاب شدند و تحلیل محتوای مصاحبه ها به روش موضوعی انجام شد.  یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که ابراز وجود و جلب توجه دیگران، استفاده ابزاری از شایعه جهت فتح باب گفتگو و تصور اطلاع رسانی مفید و مفرح از جمله دلایل اساسی مشوق کاربران جوان در به هم رسانی و ترویج شایعه از طریق پیام رسان  های موبایلی است. به عبارت دیگر، این تحقیق نشان داد استفاده از این فناوری ها جهت رفع نیازها و در بستر اجتماعی جامعه شکل می گیرد.

    کلید واژگان: شایعه, فضای مجازی, پیام رسان های موبایلی, جوانان و روانشناسی ارتباطات}

    Rumors have always been around in all societies and reflect the society’s anxieties, beliefs and thoughts. With the advent of information and communications technology (ICT) and its popularity, the spread of words and also rumors has become easier than ever. The youth as an important part of user of these applications, are exposed to receiving and spreading them. The study is to explore the reasons behind passing or not passing rumors by youth on all Iranian and international messaging Apps. In another words, it aims to investigate why internet users instantly share and pass a message although they know it is not valid, trustworthy or well-grounded. The study is a qualitative research and the statistical population is based on all different kinds of mobile phone messaging application users. 22 young people were chosen as samples (subjects) for the semi-structured interview with snowball sampling method. Analyzing the research results revealed that they share rumors as a way to asset their existence and draw attention to themselves. They have an instrumental use of rumor to open the dialogue. Also, they pass or post a message to communicate and feel connected and valuable and helpful. These are the main reasons which encourage them to spread rumors on messaging apps on mobile phones. Therefore, the youth use IM to meet their needs in the social context. Increasing critical thinking and developing media literacy through workshops for young people and supporting NGO's projects can be an effective way to cease the spreading rumors.

    Keywords: Rumor, Cyber Space, Instant Messenger Application, Youth}
  • حسین زارع، مهتاب علیمرادی*، مهدیه رحمانیان
    هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر وابستگی به فضای مجازی و قلدری مجازی در نوجوانان منطقه سه شهر تهران بود. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری، دانش آموزان پسر مقطع دوم متوسطه منطقه سه شهر تهران بودند که در سال تحصیلی 1398 تحصیل می کردند. از میان آنها سی نفر به صورت نمونه گیری در دسترس و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش دوازده جلسه نود دقیقه ای آموزش مهارت های زندگی را دریافت کرد، اما گروه کنترل هیچ مداخله ای را دریافت نکرد. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه های اعتیاد به اینترنت یانگ (1998) و قلدری پاتچین و هیندوجا (2011) استفاده شد. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس مکرر در نرم افزار SPSS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. براساس این پژوهش می توان نتیجه گرفت که آموزش مهارت های زندگی باعث کاهش وابستگی به فضای مجازی و قلدری مجازی می شود و می توان به عنوان یک روش آموزشی برای افراد مورد نظر توصیه شود. لازم به ذکر است که این آموزش دارای یک دوره پیگیری یک ماهه بود که نتایج آموزش این مهارت ها را مثبت نشان داد
    کلید واژگان: مهارت های زندگی, فضای مجازی, قلدری مجازی, نوجوانان}
    Hossein Zare, Mahtab Alimoradi *, Mahdieh Rahmanian
    The purpose of this research was to investigate the effectiveness of life skills training on dependence on internet and cyber bullying among adolescents in district 3 of Tehran. The research method was quasi-experimental with pre-test and post-test and control group. The statistical population includes all male high school students of District 3 of Tehran who were studying in 1398 academic year who 30 individuals were selected by convenience sampling and divided into experimental and control groups.The experimental group received 12 sessions of 90-minute sessions of life skills training, but the control group did not receive any intervention. To collect data from Yang Internet Addiction Questionnaire (1998) and Patchin and Hindu Bullying (2011) were used. Data were analyzed using testrepeated variance analysis in SPSS software. Based on this study, it can be concluded that life skills training reduces internetaddiction and cyber bullying and can be recommended as a training method for the target population. It should be noted that this training had a one-month follow-up period that showed positive results in training these skills.
    Keywords: life skills, cyberspace, cyber bullying, Adolescents}
  • برانوش نیک بین*، حسین علوی، امین توکلی

    هدف از این پژوهش بررسی نقش تبلیغات از طریق پیامک و فضای مجازی با جذب مشتری در اماکن ورزشی استان مازندران بود. روش انجام تحقیق حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به شکل میدانی صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش را کلیه افراد مراجعه کننده به اماکن ورزشی استان مازندران تشکیل دادند که با توجه به نامحدود بودن تعداد جامعه و استفاده از جدول مورگان 384 نفر به عنوان نمونه آماری به طور تصادفی انتخاب شد. به منظور جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه محقق ساخته در مورد تبلیغات اینترنتی (14 سوال با 5 مولفه) و پیامک تبلیغاتی (11 سوال با 5 مولفه)استفاده شد. همچنین برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی (کلموگراف اسمیرنوف و آزمون دوجمله ای) در سطح معناداری (05/0<P) استفاده شد. نتایج نشان داد، 5 مولفه شامل وجود اطلاعات جامع از محصول در پیامک تبلیغاتی، وجود اطلاعات تماس معتبر، آشنا بودن فرستنده پیامک تبلیغاتی، شکل ظاهری و نوشتاری پیامک تبلیغاتی، قیمت خدمات و عوامل کمی ترغیب کننده مشتری در پیامک های تبلیغاتی و نیز 5 مولفه عوامل مرتبط با محصول، عوامل ارتباطی (زیرساختارھای محیط انتشار تبلیغ)، عوامل انسانی (کاربر اینترنتی) و بعد عوامل محتوایی در تبلیغات اینترنتی بر جذب مشتری اثرگذارند. با توجه به یافته های پژوهش پیشنهاد می شود مدیران اماکن ورزشی استان مازندران برای جذب بیشتر مشتری از تبلیغات پیامکی و نیز اینترنتی بهره جویند و نیز با رعایت اصول و عوامل اثرگذار در طراحی پیامک های تبلیغاتی و نیز تبلیغات اینترنتی، جذابیت در تبلیغ را برای توجه هرچه بیشتر مشتری ایجاد کنند.

    کلید واژگان: اماکن ورزشی, تبلیغات, جذب مشتری, فضای مجازی}
    Beranoosh Nikbin*, Hossein Alavi, Amin Tavakoli

    The aim of this study was to investigate the role of SMS advertising and virtual advertising in attracting customers in sports centers of Mazandaran province. The research method was descriptive and correlational and conducted by the field study method. The statistical population was all people who referred to sports facilities in Mazandaran province. With regard to the unlimited number of communities and Morgan table, 384 people were selected randomly. The tools were researcher-made questionnaires on the Internet (11 items with 5 components) and SMS (14 items with 5 components) advertising. The descriptive and inferential statistics (Kolmogorov Smirnov and binomial test) were used at a significant level (P 0.05) for analyzing the data. The results showed that 5 components included the existence of comprehensive product information in SMS, the existence of valid contact information, the familiarity of the SMS sender, the apparent and textual form of the SMS, the price of the service and the quantitative factors encouraging the customer in SMS advertising , as well as 5 components include The factors associated with the product, the communication factors (the infrastructure of the propagation environment), human factors (Internet users), and the content agents of the Internet advertising affects the customer's attraction. According to the findings, it is suggested that managers of sports centers in Mazandaran province should use text ads and Internet ads to attract more customers. Also, it is suggested to managers by following the principles and factors influencing the design of advertising texts as well as internet advertising, attract as many customers as possible by creating Attractiveness in advertising.

    Keywords: advertisement, virtualization, attracting customers, venues}
  • بی تا عظیم پور *، حسن امیری
    پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین استفاده از فضای مجازی با افسردگی، صمیمیت در خانواده و رضایت زندگی در زنان خانه شهر کرمانشاه انجام شد. جامعه آماری پژوهش زنان خانه دار شهر کرمانشاه و روش نمونه گیری فرمول کوکران است که با استفاده از فرمول کوکران 170 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل: پرسش نامه افسردگی بک (1961) پرسشنامه رضایت از زندگی دینر (1985)، پرسشنامه صمیمیت واکر و تامپسون (1988) ، پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ(1988) بود. نتایج نشان داد شیوه استفاده مساله ساز از اینترنت 7/21 درصد بود. تفاوت معنادار میان کاربران عادی و کاربران با استفاده مساله ساز از فضای سایبر ، از نظر افسردگی کلی و نیز مولفه های غمگینی و ناراحتی های جسمانی، خود انگاره منفی، بد بینی، گناه خویشتن، بی حالی و انزوا، وجود داشت. استفاده مساله ساز از فضای سایبر، یکی از عوامل خطر ساز عمده برای سلامتی خلقی زنان خانه است. و خطر اختلال افسردگی در زنان خانه را افزیش میدهد. از این رو مداخله های شناختی – رفتاری با هدف تغییر الگوهای استفاده مساله ساز از فضای سایبر به استفاده مطمئن از آن، برای پیشگیری از اختلال های خلقی در نو جوانان ،ضروری است.
    کلید واژگان: فضای مجازی, افسردگی, صمیمیت در خانواده, رضایت از زندگی, زنان خانه دار}
    bita azimpour *, hasan amiri
    The purpose of this study was to investigate the relationship between using cyberspace with depression, family intimacy and life satisfaction in Kermanshah home women. The research population is Kermanshah Housewives and Cochran formula sampling method. Using Cochran formula, 170 subjects were selected as sample. The research tool was Beck Depression Inventory (1961), Diner Life Satisfaction Questionnaire (1985), Intimate Inventory Walker and Thompson (1988), Young's Internet Addiction Questionnaire (1988). The results showed that Internet usage was 21.7%. There was a significant difference between normal users and users using the cyberspace problem, in terms of general depression, and also the sad components and physical discomfort, self-negative notion, nausea, self-sin, leanness and isolation. The use of cyberspace problem is one of the major risk factors for women's home health. And increases the risk of depression in women at home. Hence, cognitive-behavioral interventions are necessary to change the patterns of problem use from cyberspace to its safe use, to prevent mood disorders in young people.
    Keywords: Cyberspace, Depression, Family Intimacy, Satisfaction With Life, Housewives}
  • سیدمهدی سجادی*
    عده ای بر این باورند که اساسا «خلق ابزار، تابع نوع تفکر آدمی است». عده ایی نیز بر این باورند که «فکر، تابع ابزارهایی است که آدمی خلق می کند» و دسته سومی نیز هستند که معتقدند بین ابزاری که آدمی تولید می کند و تفکر او، نوعی هم گرایی و سازواری می توان به وجود آورد. اگر این پیش فرض که فناوری زاینده تفکر و دانش مختص به خود است (دیدگاه دسته دوم) را بپذیریم؛ بنابراین باید بپذیریم که نخست اینکه فناوری در ایجاد و تحول در معنی و مفهوم دانش نقش بنیادی ایفا می کند. دوم اینکه فناوری مجازی در آینده غیر قابل کنترل است. سوم اینکه باید به منظور کنار آمدن با بعضی از اقتضائات غیر قابل اجتناب فناوری و فضای مجازی، در مولفه های تربیت دینی اعم از مفاهیم، تعاریف، حدود و ثغور، دانش دینی، رفتار و عمل دینی نومفهوم پردازی[1] اجتهادی متساهل صورت گیرد. چهارم اینکه به جای منفی دیدن اثرهای هر چند درظاهر چالشی و غیر قابل اجتناب فناوری، آن را فرصتی مثبت برای ارائه تلقی های نو از دین و مولفه های تربیت دینی بدانیم. این مقاله در پی تبیین مناسبت نوع دوم بین فناوری و تربیت دینی و الزامات منطقی پذیرش آن است که با روش مفهوم پردازی مفاهیم کلیدی بحث و تحلیل انتقادی (نقد گفتمان های حاکم بر تلقی نسبت به ابزار و رسانه)، نومفهوم پردازی مفاهیم اساسی بحث و همچنین استنتاج (استنتاج مدلولاتی برای تربیت دینی متناظر با ماهیت رسانه های مجازی) تدوین شده است.
    کلید واژگان: فضای مجازی, مفهوم پردازی, نو مفهوم پردازی, تربیت دینی, چالش, نظریه پردازی}
    Seidmehdi Sajjadi *
    Some believe that basically «the way we think, produces the equipment/tools as well as«. The second group believe that «as we build tools, we think alike«. there is a third group who does not accept the two above views and believe that there would be created sort of convergence and coherence between the technology and thought. If we accept the assumption that the technology is generated by its own knowledge and thinking, so we have to accept the viewpoints of the second group which at first, the technology has a fundamental role in creating and revolving meaning and notion of knowledge. Secondly, virtualized technology will be uncontrollable in the future. Thirdly, conceptualization must have be done to cope with some unavoidable requirements and cyberspace in religious education components including concepts, definitions, boundaries, religious knowledge, behavior and religious practice. Fourth, rather than seeing negative effects of challengeable and unavoidable technology, to see it as a positive opportunity to presenting new attitudes of religion and religious education components. This paper is searching to explain second type relation between technology and religious education and acceptance of its logical requirements.
    Keywords: Virtual Space, Conceptualization, Re, conceptualization, Religious Education, Challenges, Theorizing}
  • حسین اسکندری*، حمید درودی
    پژوهش حاضر که از انواع کمی و توصیفی به شمار می رود، رابطه بین اعتیاد به شبکه های اجتماعی و میزان استفاده ازآنها را از یک سو، با تعارضات زناشویی و گرایش به طلاق، از سوی دیگر مورد بررسی قرار داد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه جوانان متاهل استان خراسان شمالی تشکیل می دادند که سن آنها در دامنه بین 15 تا 29 سال قرار داشت. به دلیل نامشخص بودن حجم جامعه، تعداد افراد گروه نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان 382 نفر در نظر گرفته شد. جهت اطمینان، 422 پرسشنامه به شرکت کنندگان ارائه شد که 22 مورد آن به علت مخدوش بودن کنار گذاشته شد. با توجه به وسیع بودن حجم جامعه و نامشخص بودن آمار دقیق افراد، از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. در پژوهش حاضر از پرسشنامه های تعارض زناشویی ثنایی، گرایش به طلاق رزولت و همکاران، مقیاس اعتیاد به شبکه های اجتماعی برگن و یک پرسشنامه محقق ساخته درباره میزان و ابعاد استفاده از شبکه های اجتماعی استفاده شد. برای تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس، از روش های آماراستنباطی آزمون کلموگروف- اسمیرنوف، آزمون همبستگی اسپیرمن و آزمون کروسکال والیس استفاده شد. تحلیل سئوالات پژوهش نشان داد که با افزایش اعتیاد به شبکه های اجتماعی و میزان استفاده از شبکه های اجتماعی بر حسب ساعت، تعارضات زناشویی(0001/0p< و 24/0=r)، (0001/0p< و 78/32=z) و گرایش به طلاق(0001/0p< و 31/0=r)، (0001/0p< و 17/23=z) افزایش می یابد. نتیجه کلی این پژوهش حاکی از آن است که هرچه میزان وابستگی و استفاده از شبکه های اجتماعی بیشتر باشد، کیفیت روابط زن و شوهر به طور معناداری پایین تر است. این رابطه معکوس و معنادار در همه ابعاد تعارضات زناشویی شامل کاهش همکاری، کاهش رابطه جنسی، افزایش رابطه فردی با خویشاوندان خود، کاهش رابطه فردی با خویشاوندان همسر و دوستان، جدا کردن امور مالی از یکدیگر و کاهش ارتباطات موثر نیز وجود دارد. پیشنهاد می شود که با افزایش روزافزون شبکه های اجتماعی، نهادهای مسئول، برنامه هایی را برای ارتقای سواد رسانه ای و آگاهی بخشی نسبت به آسیب های بالقوه این شبکه ها طراحی و اجرا کنند.
    کلید واژگان: فضای مجازی, شبکه های اجتماعی, تعارضات زناشویی و گرایش به طلاق}
    Hossein Eskandari*, Hamid Darrodi
    This descriptive-survey research examined relationship between the hour rate of social networks usage and social networks addiction, in one hand and couple conflicts and divorce tendency, in other hand. Statistical population was all of young couple between 18-29 years old. 422 men and women were selected as a sample size through convenience sampling method. For this reason, three questionnaires were used: Bergen Facebook Addiction Scale that was corrected and used for all social networks, marital conflicts and divorce prone. Data were analyzed by SPSS 19. Findings showed there were a positive significant relations between social network usage and addiction in one hand and couples’ conflicts and divorce prone, in other hand. This positive relation repeated in all component of marital conflict, such as reduction of cooperation, reduction of sex, reduction of relation with husband’s family, increasing of relation with own family, and reduction of effective relationship between couples. Findings showed that addiction to social networks significantly reduced the quality of marital life. According to these findings, it seems that Ministry of Sport and Youth should plan to promote the media literacy among target society to reduce undesirable effect of social networks.
    Keywords: Social Networks, Virtual Space, Divorce Prone, Marital Conflict}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال