بررسی نقش و ارائه الگوی تاثیرگذار مدیریت دانش بر انتقال فرهنگ دفاع مقدس

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سازمان های بالنده و طلایه دار همواره در تلاش اند تا با آگاهی از ارزش های بی بدیل فرهنگی خود در نیل به عملکردهای ممتاز، از سازوکارهای گوناگون علمی برای استفاده از فرصت ها و دفع تهدیدات پیشروی خود استفاده نمایند. امروز، وجود نوعی شکاف بین نسل اول انقلاب و جنگ، با نسل فعلی، به عنوان تهدیدی موجب شده است تا جوانان از ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ آن دوران تقریبا بی اطلاع باشند. استفاده از "مدیریت دانش" یکی از روش های علمی برای مقابله با این گسست بین نسلی و ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس می باشد.
 مقاله حاضر باهدف بررسی نقش و ارائه الگوی تاثیرگذار مدیریت دانش بر انتقال فرهنگ دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است و تلاش می کند به این پرسش پاسخ دهد که هرکدام از فرآیندهای مدل نیومن و کنارد به چه میزان می توانند فرهنگ دفاع مقدس را ترویج دهند؟
این پژوهش با روش توصیفی- پیمایشی صورت گرفته و نمونه آماری آن بر اساس جدول مورگان 140 نفر تعیین گشتند. برای جمع آوری اطلاعات از یک پرسشنامه محقق ساخته متشکل از 24 گویه استفاده شد که ضریب آلفای کرونباخ آن 86/0 محاسبه گردید و با استفاده از آزمون تحلیل عاملی تائیدی توسط نرم افزار LISREL روایی مدل تائید گردید. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های بارتلت، کولموگروف - اسمیرنوف و ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید که با توجه به تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه، عمده ترین نتایج به این قرار است:به ترتیب مولفه های خلق دانش (98%)، استفاده از دانش (به کارگیری دانش) (95%)، ثبت دانش (89%) و انتقال دانش (84%) می توانند فرهنگ دفاع مقدس را ترویج نماید..
زبان:
فارسی
صفحات:
52 تا 82
لینک کوتاه:
magiran.com/p1993861 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!