فهرست مطالب

مطالعات حفاظت و امنیت انتظامی - سال چهاردهم شماره 2 (پیاپی 51، تابستان 1398)

نشریه مطالعات حفاظت و امنیت انتظامی
سال چهاردهم شماره 2 (پیاپی 51، تابستان 1398)

  • تاریخ انتشار: 1398/06/02
  • تعداد عناوین: 6
|
  • رجبعلی شیخ زاده* صفحات 1-32
    زمینه و هدف

    الگو های مختلف و متنوعی از سوی اندیشمندان در حوزه مدیریت بهره وری عرضه گردیده است که سازمان ها متناسب با نوع ماموریت، ساختار، نیروی انسانی و... خود از آن استفاده می نمایند. سازمان های اطلاعاتی و امنیتی نیز از این امر مستثنا نبوده و نیاز به الگویی برای ارزیابی و مدیریت بهره وری سازمانی خود دارند. سوال اساسی این است که الگوی راهبردی سنجش و مدیریت بهره وری سازمانی برای سازمان های اطلاعاتی و امنیتی که بتواند چارچوب مناسبی برای تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف سازمان در رابطه با عملکردآن ها عرضه نماید و بستر بهبود عملکرد سازمانی را فراهم آورد، کدام است؟

    روش شناسی

     با توجه به موضوع تحقیق، نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت پیمایشی است. شیوه جمع آوری داده ها، مبتنی بر شیوه دلفی است. برای دستیابی به اجماع نظر خبرگان در مورد ابعاد و مولفه ها 45 نفر از خبرگان حوزه مدیریت وبهره وری سازمانی و آشنا با سازمان های اطلاعاتی و امنیتی را تشکیل می دهند که افراد نمونه به صورت هدفمند انتخاب گردیده اند، بنابراین روایی محتوایی الگو و ابعاد، مولفه های آن با بهره گیری از نظر های خبرگان حاصل شده است

    یافته ها و نتیجه گیری

     الگوی سنجش و مدیریت بهره وری سازمان های اطلاعاتی و امنیتی شامل بعد ظرفیت و توان (بعد ظرفیت و توان سازمانی برای در نظر گرفتن محدودیت های منابع (انسانی، مالی، تجهیزات و فرایندها) و چگونگی مدیریت بهره وری آن ها برای تامین رضایت ذی نفعان و جامعه)، بعد یکپارچگی و انسجام سازمانی (یکپارچگی و انسجام سازمانی منجر به استحکام ساخت درونی سازمان، فرصت سازی امنیتی، انعطاف و انطباق پذیری محیطی، تعامل های موثر و کارآمدی گردیده و این امر موجب افزایش اشراف اطلاعاتی و آینده پژوهی در سازمان می شود)، بعد اشراف اطلاعاتی و آینده پژوهی (با افزایش توان سازمان در اشراف اطلاعاتی و آینده پژوهی، موجب بالا رفتن توان سازمان در مقابله با تهدید های اطلاعاتی و امنیتی دشمن، صیانت حوزه خودی، ممانعت از رخنه و نفوذ، بازدارندگی موثر می شود)، بعد صیانت امنیتی (مبتنی بر فلسفه وجودی سازمان های اطلاعاتی ن.م) برای پاسخگویی به شرایط متغیر محیطی لحاظ گردید و در تعیین مولفه های الگو نیز به الزام ها و مقتضیات سازمانی سازمان های اطلاعاتی و شرایط محیطی آن ها توجه خاص مبذول شده است.

    کلیدواژگان: بهره وری سازمانی، روش ارزیابی متوازن، سازمان های اطلاعاتی و امنیتی، سنجش و مدیریت بهره وری
  • ابوالفضل قطب الدینی*، ابوالفضل دانایی، مهرداد متانی صفحات 33-60
    زمینه و هدف

    سازمان های عصر حاضر در محیطی رقابتی و بسیار پویا فعالیت می کنند که مهم ترین سرمایه آنها، کارکنانشان است. حفظ سرمایه انسانی سازمان ها در گرو مجموعه اقدام هایی هدفممند است، عوامل ساختاری، رفتاری و زمینه ای هرکدام نقشی در ارتقا و سلامت نیروی انسانی دارند؛ از جمله عوامل اثرگذار در پیشبرد هدف های سازمانی بحث مدیریت دانش است؛ بنابراین، هدف از انجام این پژوهش ارزیابی عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش سازمانی در  یکی از واحدهای حفاظتی با رویکرد فازی است.

    روش شناسی

     پژوهش حاضر بر اساس ماهیت و روش، یک پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و کاربردی است برای بررسی روایی پرسش نامه از روش اعتبار محتوا اقدام شد که به اتفاق پرسش نامه را تایید کرده اند. برای محاسبه پایایی، از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. جامعه آماری کارکنان شاغل استان یزد در نظر گرفته شده است. حجم نمونه با فرمول کوکران برابر با 55 نفر استفاده شده است. با این وجود تعداد بیشتری پرسش نامه بین تمامی جامعه آماری توزیع شد و در نهایت 60 پرسش نامه قابل استفاده گردآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مطالعه با اتکا به روش های تحقیق در عملیات صورت گرفته است. برای تعیین اولویت معیارهای تحقیق از الگو های تصمیم گیری چندمعیاره استفاده شده است. داده های به دست آمده با رمزنویسی VB در محیط اکسل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و برای شناسایی مهم ترین گزینه از روش SAW, TOPSIS, VIKOR و BORDA با رویکرد فازی استفاده شده است.

    یافته ها و نتیجه گیری

    کارکنان می بایست در نحوه تعامل هایشان با محیط و روش تعامل در بین خودشان بازنگری انجام دهند و با ایجاد بستر لازم در خصوص تعامل های فرهنگی، اجتماعی و روابط متقابل کارکنان و راه اندازی شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی بین افراد دانشی سازمان، محیط مناسبی برای تلفیق اشکال مختلف دانش موجود در منابع دانشی کارکنان را فراهم کنند. برابر نتایج به دست آمده «تعامل ها و روابط متقابل کارکنان» مهم ترین عامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش سازمانی است و«تعهد فردی کارکنان» کمترین اهمیت را در میان تمامی عوامل موجود به خود اختصاص داده است.

    کلیدواژگان: پیاده سازی مدیریت دانش، سازمان حفاظتی، سرمایه انسانی
  • میلاد غیاثوند*، وحید یادگاری صفحات 61-92
    زمینه و هدف

    سامانه مدیریت فرایند کسب وکار و مبتنی بر فرایند[1] (BPMS) روشی یکپارچه برای طراحی، اجرا و پایش فرایندهای کسب وکار است که ممکن است در هر یک از آنها افراد یا نرم افزارهای سازمان درگیر باشند. در مقابل، پردازش ابری الگویی است برای فراهم کردن دسترسی آسان بر اساس تقاضای کاربر از طریق شبکه به مجموعه ای از منابع پردازشی قابل تغییر و پیکربندی همانند شبکه ها و سرورها. ازآنجاکه اکثر سازمان ها از BPMSهای تک مستاجره[2] و قارچ گونه ای استفاده می کنند، چالش های مدیریتی فراوانی را به دنبال خواهند داشت. در این تحقیق به بررسی رویکرد مدیریت فرایندهای کاری در محیط ابر با بهره گیری از معماری خدمت گرا[3] (SOA) که به عنوان فرصتی تلقی می گردد، می پردازیم که برای پیاده سازی فرایندها در محیط ابر استفاده می شود. هدف اصلی این تحقیق در خصوص تامین یکپارچگی میان دو سامانه ابر و BPMS است.

    روش شناسی

    در تحقیق حاضر که به لحاظ هدف و ماهیت، کاربردی و از لحاظ اجرا پیمایشی است، از یک سری داده های جمع آوری شده استاندارد در دانشگاه CTU مربوط به جمهوری چک استفاده شده است. در این تحقیق برای بررسی فرایندهای کاری از مستندات کتابخانه ای استفاده شده است. جامعه آماری در نظر گرفته شده به صورت نظام مند با انتخاب 70 درصد داده های آموزشی و 30 درصد داده های آزمایشی مربوط به داده های استاندارد جمع آوری شده توسط دانشگاه CTU صورت می پذیرد. در فرایندهای امنیتی توسط یک سری داده های استاندارد و نرم افزار رپیدماینر پیاده سازی می گردد.

    یافته ها و نتیجه گیری

     نتایج مطالعه انجام شده با فراهم نمودن زمینه های لازم برای جانمایی معماری سازمانی را در لایه مدیریتی رایانش ابر این امکان فراهم شد تا بتواند امنیت حریم خصوصی مشتریان و سازمان های دولتی و خصوصی را تضمین نمود. از طرفی این معماری بر اساس ویژگی های تعامل پذیری، سفارش سازی، امنیت و تحلیل مورد ارزیابی قرار گرفت و نسبت به سایر معماری ها از جمله معماری های IBM، اوراکل و NIST مقایسه گردیده است. در نهایت مشاهده شد که معماری مطرح شده نسبت به سایر معماری ها امکانات بیشتری را فراهم نموده است و به طور میانگین حدود 100 میلی ثانیه روش پیشنهادی نسبت به روش موجود در مقاله پایه و سایر مقاله ها بهبود داشته است. در شکل شماره 13 مقایسه نتایج روش پیشنهادی با سایر روش ها نشان داده شده است.

    کلیدواژگان: امنیت اطلاعات، رایانش ابری، سامانه های توزیع شده، مدیریت فرایند کسب وکار، معماری خدمت گرا
  • حبیب قنبری*، صفدر شفیعی صفحات 93-116
    زمینه و هدف

    عرضه الگوی مدیریت دانش حفاظتی می تواند دانش ضمنی و آشکار حفاظتی درون و برون سازمانی را در جهت حفاظت و مصونیت از کارکنان ناجا و تحقق هدف های سازمانی در سرمایه انسانی به دنبال آورد و همچنین توجه به هماهنگی بین فرایندهای خلق دانش حفاظتی و ساختار و شیوه مدیریت دانش حفاظتی موضوع هایی هستند که تاکنون کمتر مورد توجه واقع شده؛ بنابراین، هدف پژوهش حاضر و بررسی چگونگی تاثیر مدیریت دانش حفاظتی بر مصون سازی کارکنان فاتب از طریق اجرای فرایندهای آن از قبیل (تحصیل، تسهیم، به کارگیری و ذخیره سازی) و ایجاد هماهنگی بین موارد مدیریت دانش یعنی ساختار و فرایندها و سبک مدیریت دانش حفاظتی با مصون سازی کارکنان از دو دیدگاه سازمانی و فردی را مورد واکاوی قرار دهد.

    روش شناسی

    این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و ماهیت آن کیفی است، جامعه اماری تحقیق را مسئولان، فرماندهان و مدیران پلیس پیشگیری به تعداد 130 نفر و حجم نمونه 97 نفرکه با روش نمونه گیری طبقه بندی شده انتخاب شده اند. ابزار تحقیق پرسش نامه محقق ساخته که پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ و روایی آن از طریق اخذ نظر خبرگان مورد تایید قرار گرفته است و آزمون های انجان گرفته شامل آزمون آماری همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی ساده و فریدمن است.

    یافته ها و نتیجه گیری

    بررسی های آماری نشان می دهد که مولفه به کارگیری دانش حفاظتی بیشترین همبستگی را با متغیر مصون سازی کارکنان دارد و پس از آن مولفه ذخیره سازی همبستگی بیشتری را با متغیر وابسته دارد. رتبه سوم همبستگی را توزیع دانش حفاظتی به خود اختصاص داد و در نهایت تحصیل دانش کمترین میزان همبستگی را با متغیر وابسته تحقیق داشت.

    کلیدواژگان: حفاظت اطلاعات، فاتب، مدیریت دانش حفاظتی، مصون سازی و پیشگیری، ناجا
  • مرتضی توحیدی*، عبدالله مجیدی، سیداصغر میرجعفری صفحات 117-150
    زمینه و هدف

    ناهماهنگی در موضوع امنیت و جزیره ای عمل کردن سازمان های اطلاعاتی خسارت های جبران ناپذیری برای نظام دارد. فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) در بیانات مکرر خویش جامعه اطلاعاتی را به یکپارچگی فرا خوانده است. همچنین سند تحول راهبردی سازمان های اطلاعاتی نیز به صراحت به یکپارچگی به عنوان قابلیتی حیاتی و سرچشمه همیشگی برای مزیت رقابتی سازمان های اطلاعاتی و مقابله با هدف ها و راهبردهای دشمن اشاره می کند؛ بنابراین، پژوهش حاضر با هدف احصاء و اولویت بندی عوامل موثر در یکپارچگی بین دستگاه های اطلاعاتی و افزایش بهره وری بین آنهاست.

    روش شناسی 

    پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری در این پژوهش 300 نفر از خبرگان یکی از سازمان های اطلاعاتی بوده که دارای سابقه خدمتی 13 سال به بالا و مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر بودند. نمونه مورد بررسی در فرمول کوکران با اطمینان 95 درصد تعداد 75 نفر تعیین شد و از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. درخصوص روایی پرسش نامه با چند تن از استادان مجرب دانشگاه بحث و تبادل نظر گردید که سرانجام از 51 سوال تخصصی طراحی شده، 27 سوال مورد تایید قرارگرفت. و پرسش نامه توزیع گردید. برای سنجش پایایی پرسش نامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده است براساس این روش، با یک مطالعه مقدماتی 11  نفر از افراد جامعه مورد بررسی و با استفاده از نرم افزار آماریspss میزان پایایی سوال های پرسش نامه 918/0 به دست آمد. پرسش نامه به طور تصادفی ساده بین خبرگان توزیع گردید که از 75 عدد پرسش نامه توزیع شده، تعداد 73 عدد بازگردانده شد. علاوه بر توزیع پرسش نامه از روش اسنادی و کتابخانه ای نیز استفاده شده است. در تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از آمار استنباطی و آزمون کولموگروف اسمیرونف برای بررسی نرمال بودن انجام گرفت که منجر به آزمونT تک گروهی شده است. این کار با استفاده از آمار توصیفی و رسم جدول ها توزیع فراوانی و نمودارها به بررسی جمعیت شناختی نمونه آماری پژوهش پرداخته است.

    یافته ها و نتیجه گیری

    اطلاعات به دست آمده از تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش، حاکی از آن است که در سطح اطمینان95 درصد فرضیه های فرعی پژوهش مورد تائید قرارگرفته است در نتیجه فرضیه اصلی پژوهش نیز مورد تایید قرار گرفت. به عبارتی یکپارچگی در رهبری، تدوین و تصویب تدابیر و سیاست های راهبردی، تدوین  قوانین و مقررات، برنامه ریزی منابع انسانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده از سامانه های مشترک، فرهنگ سازمانی، اجرای به موقع دستور سلسله مراتب فرماندهی در بهره وری سازمان های اطلاعاتی موثر است و باعث افزایش آن است

    کلیدواژگان: بهره وری، تعالی سازمانی، ظروف مرتبط، یکپارچگی
  • علی رحیمی*، رضاعلی محسنی، مهدی یکتایی صفحات 151-172
    زمینه و هدف

    نیروی انسانی محوری ترین سرمایه پایدار سازمان محسوب می شود. یکی از عواملی که توسعه یافتگی منابع انسانی سازمانی را تحت تاثیر قرار می دهد وجود جرائم و تخلف هاست که به نحوی بین فرد و سازمان ایجاد مشکل می کند و هدف این است که عوامل تاثیرگذار بر جرائم غیرامنیتی را از دید مدیران عالی سازمان مورد تحلیل قرار دهد.

    روش شناسی

    این پژوهش از نظر نوع کاربردی و روش آن توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق مدیران ارشد و عالی سازمان به تعداد 200 نفر است که بدون تعیین حجم نمونه و به صورت تمام شمار اجرا شده است. گردآوری اطلاعات با استفاده از مطالعه اسنادی و کتابخانه ای و پرسش نامه محقق ساخته است که روایی پرسش نامه بر اساس نظر خبرگان و استادان و پایایی آن برابر ضریب آلفای کرونباخ 0.86 تعیین و سپس به روش پنج درجه ای لیکرت تدوین و بین جامعه آماری توزیع و پس از گردآوری داده ها بر اساس آزمون رتبه ای فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

    یافته ها و نتیجه گیری

     یافته های این پژوهش نشان داد، به ترتیب عوامل سازمانی در سه موضوع (کم توجهی به وضعیت معیشتی کارکنان، ضعف در شناخت آسیب ها و تهدید های سازمانی، ضعف در اعمال نظارت های اثربخش) و سپس عوامل فراسازمانی (اجتماعی) در سه عامل (زندگی طولانی در مکان های آلوده، تاثیرپذیری از شبکه های مجازی و اشتغال طولانی در محیط های آلوده و مستعد جرم) بیشترین تاثیر در ارتکاب جرائم و تخلف های کارکنان داشته است و نکته جالب توجه اینکه عوامل فردی کمترین تاثیر را در ارتکاب جرائم دارند. با این حال بیشترین عوامل فردی موثر بر ارتکاب جرائم نیز نداشتن اعتقاد به مبانی دینی و کم توجهی به شعائر مذهبی عنوان شده است.

    کلیدواژگان: تخلف، جرم، جرائم غیرامنیتی، سازمان های اطلاعاتی، نیروی انسانی
|
  • Rajabali Sheikhzadeh * Pages 1-32
    Background and purpose

    A variety of different models for this area is presented by scholars that Organizations use them based on their own type of organization, mission, structure, human resources. The present appear aimed at designing a strategic model for the productivity management of intelligence organizations

    Methodology

    This study utilized a descriptive method via an applied research. The statistical population consisted of 45 subjects from among managers of police intelligence department. Those people have been of purposefully selected samples; thus the validity of the model and its size was achieved by using expert opinions.
    Results and

    conclusion

    A model for measurement and productivity management organizations was designed to protect information includes the capacity of the organization to consider the limitations of resources (human, financial, equipment and processes) and to manage their productivity to satisfy stakeholders and society), and enterprise integration which leads to build strength within the organization, security opportunistic tools, flexibility and environmental interactions.

    Keywords: : productivity evaluation, management, organizational productivity, Balanced Scorecard, intelligence Organizations, Intelligence Society
  • Abolfazl Gotbodini*, Abolfazl Danaee, Mehrdad Matani Pages 33-60
    Background and Aim

    Scope and

    purpose

    Nowadays, organizations act in a full competitive as well as dynamic atmosphere that their most important investment is their personnel. The main aim of this study is to evaluate the effective factors on implementation the service’s organizational knowledge management in Yazd commanding headquarter through phasi view point.

    Methodology

    present study by nature is a descriptive, measuring and applied study. For examining the fluency of questionnaire it used the context validity which together proved the questionnaire. The Kronbach alpha coefficient was used to justify the stability. The population consists of 55 of Yzd personnel and the sample volume has been taken by Kokran formula. In spite of this, more questionnaires were distributed among sample population and finally 60 questionnaire collected and analyzed. This study was done depending on research methods in operation. For determining the research indexes ,we applied multi indexes of decision making samples. Achieved data was analyzed by VB encoding in Excel software. For identifying the best choice it used the VICOR,TOPSIS, SAW and BORDA by phasi viewpoint.
    Finding and

    results

    Personnel have to revise their interactions with the work and themselves and with creating necessary fields for cultural, social interactions, operating information and communication  webs among educated personnel provide a suitable atmosphere for integrating different types of knowledge. Based on achieved results, Personnel interactions is seen as the most important effective factor for implementing the organizational knowledge management while, personnel’s individual obligation is the has the least importance among other factors.

    Keywords: Implementation the knowledge Management, Yazd superior intelligent service, personnel individual effective factors
  • Milad Ghiyasvand *, Vahid Yedegari Pages 61-92
    Background and aim

    Business Process Management system (BPMS) is an integrated approach for designing, implementing, and monitoring business processes that may involve individuals or software in each of these organizations. Conversely, cloud processing is a model for providing easy access to the user's demand through the network to a set of convertible and configuration processing resources, such as networks and servers. Since most organizations use FPMs, they will have many managerial challenges. In this paper, while reviewing the subject literature, we examine the approach to managing work processes in the cloud environment by utilizing SOA as an opportunity that is used to implement processes in the cloud environment. The main objective of this research is to provide the integration between the two cloud systems and BPMS.

    Methodology

    In the present study is applied in terms of purpose and nature, and a number of standard data collections has been used at the University of CTU in the Czech Republic.
    Findings and

    Conclusion

    The results of the study conducted with the need to identify the necessary fields for organizational architecture in the cloud computing management layer were provided to ensure the security of the privacy of clients and public and private organizations. On the other hand, the architecture was evaluated based on interoperability, ordering, security and analysis, and compared to other architectures such as IBM, Oracle and NIST. Finally, it was observed that the proposed architecture provided more facilities than other architectures, and an average of about 100 milliseconds of the proposed method improved compared to the method found in the other articles

    Keywords: Information security, cloud computing, Distributed Systems, Business Process Management, Servers Architecture
  • Habib Ghanbari *, Safdar Shfiei Pages 93-116
    Background and purpose

    the present paper investigates the effect of Intelligence knowledge management on immunization of staff within the second, fourth, fifth police departments of Fateb Preventive police. Coordination between the structural and procedural factors of knowledge management and knowledge management style of protective immunization of staff in both organizational and individual perspective are the subject of the article.

    Methodology

    The population in this study include: officials, commanders and Tehran metropolitan police managers and members of the Administrative Council of Tehran metropolitan of intelligence department between the years of 2009 to 2014. Using classified sampling approach, a sample size of 97 patients was randomly studied. To collect comments, the questionnaire reliability and validity were examined. Data was analyzed using SPSS software and Pearson correlation and linear regression analysis.

    Results

    Statistical analysis shows that the use of protective components variable is correlated with the staff immunization. And then storage component is more correlated with the dependent variable. In thethird place is the distribution of knowledge protection. Finally, the acquisition of knowledge had the lowest correlation with the dependent variable.

    Keywords: Intelligence knowledge management, Intelligence, data protection, immunization, prevention, Tehran Metropolitan Police, Naja
  • Morteza Tohidi *, Abdollah Majidi, Seyed Asghar Mirjafari Pages 117-150
    Background and Aims

    Inconsistency in the security and island affairs of the operation of intelligence agencies is damaging to the system.The Supreme Command of the Armed Forces in their statements has repeatedly called to integrate the intelligence agencies. Also, the document on the strategic development of the territories explicitly points to integrity as a vital resource and a permanent source for the competitive advantage of the territories and to counteract the goals and strategies of the enemy. Therefore, the present study aims to identify and prioritize effective factors in the integration of intelligenceagencies and increase productivity between them.

    Method

    The present study is a descriptive and survey study. The population of this study was 300 experts of the intelligence agencies with 13 years of service and masters degrees and higher education. The sample was 75% confident in the Cochran formula. A simple random sampling method was used. The validity of the questionnaire was evaluated based on the experts' opinion of the factual and content validity of the scales. Finally, out of 51 specialized questions, 27 questions were approved. The questionnaire was distributed. The reliability of the questionnaire was used by Cronbach's alpha test. Based on this method, a preliminary study was conducted on 11 people in the community and the reliability of the questionnaire was 918% using SPSS software. The questionnaire was distributed randomly among the intelligence experts in Tehran and west of Tehran province. Of the 75 distributed questionnaires, 73 were returned. In addition to the distribution of the questionnaire, the documentary and library method was also used. In the analysis data and hypothesis testing were conducted using inferential statistics and Kolmogorov-Smirnov test for normalization, which resulted in a single-group T test. This was done using SPSS statistical software. Descriptive statistics and drawing of frequency distribution tables and charts are used to analyze the demographic characteristics of the research sample.

    Findings and Conclusion

    The information obtained from the analysis of the research hypotheses indicates that 95% of the research hypotheses were confirmed at the 95% confidence level and, as a result, the main hypothesis of the research was confirmed. In other words, integrity in leadership, the formulation and adoption of strategic measures, the formulation of laws and regulations, resource planning, information and communication technology and the use of joint systems, organizational culture, the timely implementation of the orders of the hierarchy of command It is effective in the efficiency of intelligence agencies.

    Keywords: Productivity, Organizational excellence, Intelligence Agencies, Integration, Related Contexts
  • Ali Rahimi *, Reza Ali Mohseni, Mahdi Yektaei Pages 151-172
    Background and Aims

    Scope and

    purpose

    Man force is the most fundamental as well as stable invest in organization. One of  the factors which affects the developed man force is crime and violations which causes problem. The aim is to analyze the effective factors on non security crimes from the higher managers of organizations.

    Methodology

    This study is an applied and descriptive –measuring method. The population consists of 200 high ranking managers which without determining the sample volume is implemented all numbering. Data gathering is used by documentarily study, library and researcher’s questionnaire. The questionnaire trend is used by expert opinions and its stability based on Kronbach alpha is determined 0.86 then by Lickert five degrees was compiled. Next it was distributed among census population.
    Finding and

    results

    Finally after data gathering analyzed based on Fridman’s selection test.

    Results and findings

    the results showed organized in three subjects respectively(ignoring the personnel’s incoming status, weakness in recognizing organizational threats and damages, weakness in effective supervising) and then over organizational factors (social) in three factors( long living in infected areas, being effected by virtual webs and long working in infected and crime talented areas) had the most effect on committing crimes and personnel’s violations. The interesting point is that the individual factors  has the least effect on committing crimes. Meanwhile, the most effective individual factors on committing crimes is not believing in religious principles as well as ignoring religious norms.

    Keywords: Violation, Crime, non security crimes, intelligence Organizations, man force