به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « ادبیات زنانه » در نشریات گروه « ادبیات و زبان ها »

تکرار جستجوی کلیدواژه «ادبیات زنانه» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • احمد لامعی گیو*
    توجه به جایگاه و ویژگی های ادبیات زنان در نقد ادبی معاصر، همزاد گسترش و رونق زنانه نویسی و موضوعات مرتبط با این حوزه، به ویژه هویت زنان، سبک گویشی و زبان آنان می باشد که هرکدام در قالب مولفه های جزئی تر قابل تامل و مداقه است. به طوری که در این فضا می توان به شناخت عناصر احساسی زنان و رویکردهای زیباشناسی گفتار آنان پی برد. از جمله شعرای معاصر زن که کلامش را با رنگ عاطفه و شور احساس آمیخته و به ویژگی های روح زنانگی پرداخته و آنها را با قلم وزین خود آراسته، خانم سوزان علیوان، شاعر لبنانی است. او در بیان اندیشه ها و تفکرات خود بر آن است تا دیدگاه جامعه عصرش را نسبت به زنان متحول ساخته و زن را الگوی عاطفه ای صادق و کانون محبت و سرزندگی معرفی نماید و جو جامعه اش را متوجه قابلیت ها و توانایی های نهفته زنان گرداند. در این مقاله سعی شده است به روش توصیفی تحلیلی، به معرفی این شاعر و ابعاد زیباشناسی زبان وی در چهار سطح آوایی، واژگانی، نحوی و ارتباطی در اشعارش پرداخته شود و مهم تر اینکه زوایای شخصیتی، هنر نویسندگی و روح زیبا و لطیف او در تبیین مقاصدش تشریح گردد. بی شک واکاوی جلوه های زیبای ادبیات این شاعر و سبک گویشی او در تبیین موضوعات و معرفی فرهنگ و اعتقادات، نشان روشنی از قدرت بیانی و ترسیم هنرآفرینی و اعجاز در سخن اوست که در قالب شعری لطیف و گفتاری دلنشین به جامعه ادبی، به ویژه زنان تقدیم می کند تا بدین وسیله جایگاه و منزلت زن را در اجتماع تشخص بخشد و با رویکردی منطقی اندیشه جامعه را با حوزه فکری و عدالت خواهانه زن و باورهای فرهنگی را در قالب اشعاری لطیف بر پایه نظرات فمینیستی تحکیم بخشد.
    کلید واژگان: شعر, زن, ادبیات زنانه, زیباشناسی, سوزان علیوان}
    Ahmad Lamei Giv *
    Attention to the status and literary characteristics of women's literature in contemporary literary criticism is closely linked to the growth and success of women's writing and related topics in this field. This includes women's identity, their style of speech, and language, each of which can be examined in more detail. In this context, one can explore the emotional elements of women and the aesthetics of their speech. Among contemporary female poets who have infused their words with affection and passion, elaborating on the traits of womanhood, is Ms. Susan Alivan, a Lebanese poetess. Through her thoughts and reflections, she aims to change her society's view of women and present woman as a model of sincere emotion and the essence of affection and vitality. She draws attention to women's latent capabilities and talents. This article takes a descriptive-analytical approach to introduce this poetess and analyze the aesthetics of her feminine language on four levels - phonetic, lexical, syntactic, and communicative - within her poems. It also delves into her personality traits, writing style, and the beautiful spirit that shines through her work. Examining the poetic beauty in this poet's work reveals a strong rhetorical power and artistic depiction. Her words present a miracle to the literary community, particularly women, through gentle poetry and heartwarming discourse. She portrays the status and role of women in society while reshaping societal attitudes towards women's capabilities as a means to strengthen social bonds.
    Keywords: Woman, Poetry, Aesthetics, Feminine Language, Susan Alivan}
  • بهنام فارسی*، فاطمه قادری، زینب توکلی

    زنانه نویسی یکی از شاخه ها و گرایش های مرتبط با مکتب فمنیسم است که بر اساس خصوصیات و خلقیات روحی و روانی زنان و ویژگی های اجتماعی آنان شکل گرفته است؛ در واقع رسالت اصلی این گرایش «بررسی جنسیت در زبان» است که تفاوت های رفتاری زنان و مردان در استفاده از ظرفیت های زبانی را مورد بررسی قرار می دهد رمان «الاسود یلیق بک» نوشته «احلام مستغانمی»، رمانی به قلم یک زن است که در آن می توان ضمن مشاهده ی مولفه های زنانه، ردپایی از مسائل مرتبط با الجزایر و موضوعات مرتبط با استعمار را دریافت. پژوهش حاضر با روش توصیفی-تحلیلی، ضمن بررسی عوامل پیدایش ادبیات زنانه در الجزایر، با استفاده از ویژگی های ادبیات زنانه، زنانه نویسی و میزان بهره گیری نویسنده از عناصر آن به این سوال پاسخ داده که از میان مولفه های این ادبیات، وی از کدام مولفه بیشتر استفاده کرده و علت آن چیست. نتیجه ی پژوهش حاکی از آن است که حضور زنان تحصیل کرده و انتشار آثار آنان، هرچند به صورت محدود، به شکستن تابوی سکوت زنان کمک کرده و منجرشده است تا آنان بیشتر به نوشتن و بیان مشکلاتشان در اجتماع مردسالار الجزایر مبادرت ورزند. در این رمان، مولفه های «بیان خاطرات و احساسات، استفاده از تردیدنماها، جزئی نگری و استفاده از رنگ ها، به کار گیری اصطلاحات زنانه» قابل مشاهده است که از این میان، استفاده ی نویسنده از دو مولفه ی «بیان احساسات (ترس و نگرانی) و تردیدنما» بیشتر به چشم می خورد که مورد اول می تواند گویای به خطر افتادن امنیت روانی زنان در جامعه ی الجزائر باشد و مورد دوم از محدودیت های خاص زنان برای اظهارنظر آزادانه حکایت کند.

    کلید واژگان: ادبیات زنانه, زنانه نویسی, احلام مستغانمی, الاسود یلیق بک}
    Behnam Farsi *, Fatemeh Ghaderi, Zeinab Tavakoli
    Introduction

    In different periods of history, women always believed that they were in second position in terms of gender and were not considered as a main character. Moreover, the believes was true to some extent due to the behavior of men in front of them and caused women to become pessimistic towards the patriarchal society and its ideas. Considerably, in the 20th century, women entered into the economic and political areas to achieve the rights that they thought had been denied to them throughout history. In addition, women’s literature and writing were among the topics raised by some experts of the school of feminism. After that, the goal of experts in defining women’s writing was that women have their own writing style like men and show their inherent differences from men well in their texts. In fact, feminism can be defined as the study of gender in language, determined the phonetic, lexical and syntactic differences, identified what issues are related to women’s language.In the field of Arabic literature, the entered of the term women’s literature can be related to the Renaissance era, in which intellectuals realized the importance of the role of women in the awakening of the society and participating in social, cultural and literary fields. Moreover, new words such as women’s education and women’s association entered the language and culture of that society. (Momtahan & others, 2011: 137) believed that women’s literature in Algeria can be considered a late phenomenon and belongs to the last century. In addition, compared to the seventies more women published their works in the eighties. Considerably, Yasmin Saleh, Fazileh Farouq, Enam Bayoud, Sara Haider, Abir Shahrazad, and Ahlam Mostaghanami are among Algerian women writers, among whom Fazileh Farouq, Yasmin Saleh, and Ahlam Mostaghnami are more involved in their activities than others. The novel Al-Asud Yaliq Bek, written by Ahlam Mostaghnami, is one of the works in which the female language and its related components can be clearly observed. This research aims to provide a brief explanation of the phenomenon of women’s writing and examines women’s writing in the novel Al-Aswad Yaliq Bek written by Ahlam Mostaghanami.In addition, it answers the following questions:1. What were the factors influencing the emergence of women’s literature in Algeria?2. How are the female writing components of Al-Soud Yaliq Bek’s novel manifested?3. What are the most obvious characteristics of women’s writing in Al-Soud Yaliq Beyk’s novel and what could be the reason for it?

    Methodology

    This research, in a descriptive-analytical way, has tried to define the components of this literary style after explaining the relationship between feminism and women’s writing in Arab countries, especially Algeria. And moreover, this research tries to define the author’s purpose of using this writing style by presenting evidence and statistics of each of the female linguistic components.

    Results and Discussion

    The author of Al-Aswad story, Yaliq Bek, tried to show her intellectual space to the audience by using skepticism, expressing memories and feelings, detailing, using different colors and feminine terms. For example, considered to the component of expressing memories and feelings, the author has made a lot of use of the components related to the expression of feelings. Moreover, there are 63 cases for Hala and 27 cases for Tala, which shows that the main character of the story, Hala, is dominated by emotions. For Hala, she has used the fear and worry component more, which may be considered a reflection of the existence of Algerian women; women who spend their whole lives in fear. On the other hand, for Tala, the characteristics of love and infatuation is more, which is due to the infatuation and love that he felt for Hala in his being. This could go back to the psychological security that men have and could easily love and care for each other, but women must always be in fear and worry.

    Conclusion

    The following results can be obtained from the conducted research:1. The presence of educated women writers and the publication of their works, even in a limited form, broke the taboo of silence imposed on them. Moreover, other Algerian women writers started writing stories to claim their rights and created the emergence of women’s literature in Algeria.2. In the novel Al-Asoud by Yaliq Bek, features such as the expression of memories and feelings, the use of ambiguous shots, detailing, different colors and feminine terms are used for the main character of male and female and the narrator.3. The most obvious characteristics of female writing in the novel of Al-Asoud Yaliq Bek is the author’s use of uncertainly terms, which has a frequency of about 143 and shows uncertainty of the author and the characters of the story, especially the main female character, Hale. Moreover, this issue can refer to the caution of women in their speech and lack of self-confidence of women in expressing their words. Considerably, speaking for women is always limited to certain conditions, and they want to go beyond that limit, they must observe the aspects of caution. The author uses the element of expressing emotions, especially fear and worry, which is repeated 60 times. This issue can point to the psychological characteristics of women and the lack of psychological security. In such society’s women are considered the second sex, and they should always use anxiety and stress to prove their existence.Keywords: Women’s Literature, Women’s Writing, Ahlam Mostaghnami, Alsoud Yaliq Bek

    Keywords: Women&Rsquo, S Literature, S Writing, Ahlam Mostaghnami, Alsoud Yaliq Bek}
  • سولماز پورتقی میاندوآب، تورج عقدایی *، حیدر حسنلو، مهری تلخابی
    زمینه و هدف

    زنان در طول دوره های مختلف ادبیات داستانی جایگاه برجسته ای در آثار نویسندگان داشته و قبل از ورود نویسندگان زن به این نوع ادبی، مسایل و عواطف زنانه با دیدگاه مردانه در داستانها مجال بروز مییافت؛ اما از دهه چهل به بعد زنان با ورود به حوزه داستان نویسی، جریت پرداختن به موضوع زن را یافتند و شناساندن جایگاه اجتماعی زن به یکی از مفاهیم اصلی ادبیات داستانی زنانه مبدل شد. شهرنوش پارسی پور، منیرو روانی پور، غزاله علیزاده و گلی ترقی از جمله نویسندگان ادبیات داستانی زنانه محسوب میشوند که هر یک از منظری خاص به زن و جایگاه اجتماعی او در جامعه پرداخته اند. در آثار نویسندگان مزبور، زن نقشهای گوناگونی در جامعه میپذیرد. گاهی حالت منفعلانه در پیش گرفته و در برابر جبر مشکلات سر خم میکند و گاهی در صدد دستیابی به تعالی و کمال، از موانع و مشکلات جامعه عبور میکند.

    روش مطالعه

    روش گردآوری اطلاعات مقاله حاضر، مطالعه کتابخانه ای و استفاده از ابزار فیش برداری بوده و شیوه نگارش و پرداختن اطلاعات توصیفی-تحلیلی است. جامعه آماری شامل رمان اهل غرق اثر منیرو روانی پور، رمان طوبا و معنای شب، و زنان بدون مردان نوشته شهرنوش پارسی پور، خانه ادریسیها نوشته غزاله علیزاده و رمانهای اتفاق و آخرین روز نوشته گلی ترقی میباشد.

    یافته ها

    از مضامین مهم در رابطه با زن و نقش اجتماعی او در داستانها، مسایلی چون مردسالاری، روزمرگی، عشق و احساسات زنانه، و تلاش برای هویت یابی است. هر یک از این مسایل آبشخور و عوامل شکلگیری و چگونگی جریان زندگی زنان است.

    نتیجه گیری

    دیدگاه نویسندگان زن معاصر در رابطه با نقش و جایگاه زنان در جامعه بیانگر آن است که با وجود تفاوتهای آشکار، اشتراکات عمده ای در نوع نگرش آنها به این موضوع وجود دارد. این امر علاوه بر جنسیت آنها، از عواملی مانند شرایط محیطی و جغرافیایی، سطح دانش، سنتها و باورها، و نظام حاکم بر جامعه نشیت گرفته و تاثیر بسزایی در خلق شخصیتهای زن توسط نویسندگان داشته است.

    کلید واژگان: رمان نویسان زن معاصر, ادبیات داستانی, ادبیات زنانه, جایگاه اجتماعی زنان}
    S. Portaghi Miandoab, T. Aghdaei*, H. Hasanlou, M. Talkhabi
    BACKGROUND AND OBJECTIVES

    Women have had a prominent place in the works of writers during different periods of fiction literature, and before the entry of female writers into this type of literature, women's issues and emotions with a male point of view appeared in stories; But from the 1940s onwards, women found the courage to address women's issues by entering the field of fiction writing, and introducing women's social position became one of the main concepts of women's fiction. Shehrnoush Parsipour, Moniro Ravanipour, Ghazaleh Alizadeh, and Goli Taraghi are among the writers of women's fiction literature, each of whom has addressed women and their social position in society from a specific perspective. In the works of the mentioned authors, women accept various roles in the society. Sometimes he takes a passive state and bows down to the determinism of problems, and sometimes he overcomes the obstacles and problems of society in order to achieve excellence and perfection.

    METHODOLOGY

    The method of collecting information for this article is library study and the use of scanning tools, and the method of writing and dealing with descriptive-analytical information. The statistical community includes the novel "Ahl Gharq" by Moniro Ravanipour, the novel "Touba and the meaning of the night", "Women Without Men" written by Shahrnoush Parsipour, "Khane Idrisiha" written by Ghazaleh Alizadeh, and the novels "Happening" and "The Last Day" written by Goli Taraghi.

    FINDINGS

    One of the important themes related to the woman and her social role in the stories are issues such as patriarchy, daily life, love and female feelings, and trying to find identity. Each of these issues is a source of water and factors in the formation and flow of women's lives.

    CONCLUSION

    The point of view of contemporary women writers regarding the role and position of women in society shows that despite the obvious differences, there are major commonalities in their attitude towards this issue. In addition to their gender, this originates from factors such as environmental and geographical conditions, the level of knowledge, traditions and beliefs, and the ruling system of the society, and has had a significant impact on the creation of female characters by writers.

    Keywords: contemporary female novelists, fiction, women's literature, women's social position}
  • حامد صدقی*، فرزانه فتاحیان

    اغتراب، یکی از عمده ترین مسایلی است که از گذشته تاکنون در ادب عربی مطرح بوده است. در عصر حاضر به علت تحولات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که جوامع عربی شاهد آن هستند، اغتراب و مولفه های مربوط به آن، شکل تازه ای به خود گرفته است. غاده السمان‏ نویسنده و متفکر سوری در زمان حیاتش، شاهد استعمار و استبداد داخلی، در جوامع عربی بوده است؛ به همین دلیل اغتراب و مظاهر آن همچون دوری از وطن، سرخوردگی، بیگانگی از خود، انزوا، دوری از اجتماع و...، در آثارش به خوبی نمود یافته است. بر این اساس، جستار پیش رو درنظر دارد با استفاده از روش توصیفی - تحلیلی و با هدف نشان دادن انواع اغتراب و واکنش نسبت به آن ها، به واکاوی پدیده اغتراب در رمان لیلهالملیار غاده السمان‏، بپردازد. یافته های پژوهش نشان می دهد که اغتراب در شخصیت‏ های این رمان به صورت اجتماعی، درونی، زمانی، مکانی و فرهنگی ظاهر شده است و واکنش های متفاوتی همچون تمرد، سازگاری یا عزلت نسبت به آن شکل گرفته است ضمن اینکه نویسنده برای بیان اغتراب از اموری همچون تکرار عبارت، تک گویی فردی، بازگشت به گذشته و... بهره جسته است.

    کلید واژگان: ادبیات‏ زنانه, غاده السمان‏, اغتراب, لیله الملیار}
    Hamed Sedghi *, Farzaneh Fattahian

    Alienation is one of the most important topics in Arabic literature since the past. In the present age, due to the social, political, cultural and economic developments that Arab societies are witnessing, oppression and the related components have taken on a new form. Ghada Al-Saman, a Syrian writer and thinker, has witnessed colonialism and internal tyranny in Arab societies during his lifetime. His works are well represented them. Accordingly, this paper intends to use the descriptive-analytical method and with the aim of showing the types of harassment and reaction to them, to investigate the phenomenon of harassment in the novel Laylat al-Maliar Ghada al-Saman. The findings of this study show that obsession in the characters of this novel has appeared socially, internally, temporally, spatially and culturally and there are different reactions such as: rebellion, adaptation or isolation have been formed towards them. Meanwhile, the author has used things such as repetition of the phrase, internal monologue and flash back to express excitement.

    Keywords: Female literature, Ghada al-Saman, Alienation, Laylat al-Maliar}
  • شبنم جعفرزاده *، آن امانوئل بقژه

    در علوم ادبی، مفهوم "نوشتار زنانه" که در سال 1975 توسط الن سیکسوس مطرح شد، همواره مورد تفسیرهای متفاوتی قرار گرفت. سو تفاهمی مشترک بین بیشتر آنها وجود دارد - که بیشتر ناشی از عنوان آن است- باعث می شود این مفهوم را همردیف و یا یکسان با دیگر رویکردهای ادبی همچون "ادبیات زنان"، "ادبیات زنانه" و "نوشتار زن" دانست. در ایران نیز تعریفی جدید به خود گرفته است که سعی در بازنمایی زن سنتی از طریق نوشته ها دارد. این مقاله سعی دارد "نوشتار زنانه" را مستقل از دیگر مفاهیم با عناوین مشابه، معرفی کند. دو رمان ایرانی به عنوان متال برگزیده شده اند: چراغ ها را من خاموش می کنم (زویا پیرزاد، 1380) و نگران نباش (محب علی، 1387). رمان اول بر اساس تعریف جاری در ایران از "نوشتار زنانه"، در این دسته جای می گیرد، این در حالی است که فاقد بسیاری از عناصر لازم در تعریف اصلی است. عکس آن، رمان دوم آنچنان که باید در این مقوله جای نگرفته است، با اینکه بیشترین ویژگی های لازم را، طبق تعریف الن سیکسوس، دارا است.

    کلید واژگان: نوشتار زنانه, ادبیات زنانه, ادبیات زنان, الن سیکسوس, چراغ ها را من خاموش می کنم, نگران نباش}
    shabnam Jafarzadeh*, Anne Emanuelle Berger

    Le concept d’« écriture féminine », formalisé par Hélène Cixous en 1975, a été régulièrement interprété de manière incorrecte dans la littérature scientifique. Le malentendu le plus courant est l’amalgame avec les concepts de « littérature des femmes », « littérature féminine » et « écriture-femme ». En Iran, le terme est encore plus éloigné du concept de Cixous et est communément utilisé pour présenter la femme traditionnelle dans la littérature. Cet article reprend les critères définis dans Le rire de la Méduse (Cixous, 1975) comme source principale afin de les utiliser dans une comparaison avec la définition iranienne commune. Deux romans iraniens sont pris comme exemples: C’est moi qui éteins les lumières (Zoyâ Pirzâd, 2011) et T’inquiète pas (Mahsâ MohebAli, 1387/2008). Alors que le premier est considéré comme un exemple d’écriture féminine selon l’acception iranienne commune., il ne possède pas les caractéristiques exigées par la définition originelle. A l’inverse, le second n’est pas admis comme tel en Iran alors qu’il pourrait être considéré comme un exemple d'écriture féminine selon Cixous.

    Keywords: Ecriture féminine, littérature féminine, littérature des femmes, Hélène Cixous, C’est moi qui éteins les lumières, T’inquiètes pas}
  • شاهرخ حکمت
    مقاله حاضر نتیجه پژوهشی است که به روش کتابخانه ای و با تکیه بر ادبیات زنانه به منظور دست یابی به مبانی زیباشناسی در رمان چراغ ها را من خاموش می کنم اثر زویا پیرزاد انجام شده است. در این مقاله ویژگی های زبانی در سطوح مختلف (واژگان، جملات، گفتمان) و نیز ویژگی های محتوایی که متناظر با مهم ترین عناصر داستانی است، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. بهره گیری از توصیفات دقیق و ظریف، دیدگاه زنانه، انتخاب شخصیت های متعدد زن، توجه به افکار زنانه و نشانه های متعدد فرا زبانی از ویژگی های زبانی این اثر است. هم چنین در ساخت محتوایی، نویسنده با به کارگیری عناصر داستانی، ضمن برخورد با کلیشه ها، سعی در به چالش کشیدن فرهنگ مردانه دارد.
    کلید واژگان: رمان, ویژگی های زبانی و محتوایی, ادبیات زنانه, زویا پیرزاد}
    Dr Sh Hekmat
    In this article, the linguistic characteristics at different levels (words, sentences, discourses) and features content that correspond to the most important story elements are studied and analyzed. The neorealist novel is full of beauties and can be explored from the perspective of aesthetics.
    Keywords: The novel features of language, content, women's literature, Zoya Pirzad}
  • محمد جنتی فر *، اکبر بشیری

    ادبیات زنانه یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در زمینه ی نقد ادبی معاصر است. هر چند که میان پژوهندگان و منتقدان، اختلاف نظرهای بسیاری پیرامون موضوع یاد شده وجود دارد برخی از ایشان بر آنند که ادبیات زنانه به هیچ روی وجود نداشته است و تقسیم ادبیات به مردانه یا زنانه تنها بازی با کلمات و اصطلاحات است در مقابل برخی دیگر بر این عقیده اند که ادبیات زنانه در واقع جزیی حقیقی از ادبیات به شمار می رود. به طور خلاصه به نظر می رسد که دیدگاه اخیر به حقیقت نزدیکتر باشد؛ زیرا دستاوردهای دو علم پزشکی و روان شناختی در این خصوص نظریه ی این گروه را تا حد زیادی تایید می نماید. در این مقاله بر اساس نگارش یاد شده به بررسی و تحلیل تطبیقی دو رمان الارض از عبدالرحمان شرقاوی و سووشون از سیمین دانشور پرداخته شده است.

    کلید واژگان: ادبیات زنانه, رمان, سووشون, الارض, نقد ادبی}
  • مهرعلی یزدان پناه، سپیده متولی
    این مقاله، با عنوان بررسی مقایس های تغز لهای غادالسمان و سیمین بهبهانی، در صدد پاس خگویی به این سوال اصلی است که چه تفاو تها و شباه تهایی میان تغزلهای غادالسمان و سیمین بهبهانی وجود دارد؟ غادلسمان را نمایند هی تمام عیار جریان جدید ادبیات زنانه (الادب النسائی) و نوع خاص آن؛ یعنی ادب تغزلی زنانه در ادبیات عرب می شناسند. سیمین بهبهانی نیز به عنوان یکی از نمایندگان این جریان نو، همچنین بانوی غزل ایران شناخته شده است. زبان و احساس خاص زنانه، از مهم ترین ویژگی های عاشقانه های این دو شاعر است.
    کلید واژگان: غاد السمان, سیمین بهبهانی, تغزل, شعر عاشقانه, ادبیات زنانه}
    Mehrali Yazdanpanah, Sepideh Motevalli
    In this paper with the title of “Comparative study of Ghada al-Samman and Simin Behbahani’s lyric poems” is trying to answer this question “what differences and similarities are there between Ghada al-Samman and Simin Behbahani’s lyric poems?” Ghada al-Samman is considered as the perfect representative of the new female iterature (women’s literature) and its specific type، i. e. feminine lyrical literature in Arabic literature. Simin Behbahani has been also known as one of the representatives of this new flow as well as the lady of the Iranian lyrics. Language and unique feminine feeling are among the most important features of the romances of these two poets.
    Keywords: Ghada al Samman, Simin Behbahani, lyric poetry, Love poem, Female literature}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال